کد خبر: ۱۹۹۹۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵ 18 March 2016
پل جدید انزلی پس از گذشت هشت سال از آغاز به ساخت، در آستانه عید نوروز و ورود گردشگران در حالی که هنوز برخی جزئیات آن تکمیل نشده، مورد بهره برداری قرار گرفت.

شماری از شهروندان غروب جمعه در تماس با خبرگزاری ایرنا از نامناسب بودن زیرسازی و آسفالت و عدم تکمیل رفوژ و پیاده روی پل ، پس از گذشت هشت سال انتقاد کرده و خواستار پاسخگویی مسئولان شدند.

ساخت این پل به طول150 متر از نیمه دوم سال 86 به موازات پل قدیم انزلی آغاز شد و قرار بود طی دو سال با اعتبار 28 میلیارد ریال به پایان برسد ولی بهره برداری از آن به دلیل عدم تامین اعتبار کافی و مشکلات ناشی از آزادسازی مسیر دسترسی، تاکنون به طول انجامید .

سازه اصلی پل سال گذشته با صرف 40 میلیارد ریال اعتبار توسط وزارت راه و شهرسازی به اتمام رسید اما مسئولیت احداث راه های دسترسی به عهده شهرداری گذاشته شد.
رئیس شورای شهر انزلی در خصوص علت بهره برداری از پل قبل از اتمام کامل به خبرنگار ایرنا گفت: با توجه به تعطیلات نوروز و ورود گردشگران به منظور جلوگیری از ایجاد گره های ترافیکی، اقدام به بهره برداری از پل نمودیم.
محمد رضا بدیعی فر با بیان این که انجام زیرسازی ، رفوژ ، پیاده روسازی و نرده ها هنوز کامل نشده، افزود: روکش کامل و اساسی آسفالت را به بعد از تعطیلات موکول کرده ایم.
وی در خصوص هزینه ازادسازی مسیر دسترسی به پل تصریح کرد: هنوز براورد دقیق صورت نگرفته چرا که بخشی از هزینه ها نقدی و بخشی غیرنقدی به صورت تهاتری انجام شده ولی تاکنون یکصد میلیارد ریال برای آزادسازی دو طرف هزینه شده است .
نماینده انزلی در مجلس نیز در مصاحبه ای با ایرنا، جانمایی نامناسب محل احداث پل را موجب افزایش هزینه ها و بهره برداری دیرهنگام از این پل عنوان کرده بود .
حسن خسته بند اظهار کرده بود : اگر پل از سمت اسکله صید صنعتی شیلات ساخته می شد، هزینه ها کاهش و سرعت احداث افزایش می یافت.
بندرانزلی در کرانه جنوبی دریای خزر با حدود 40 کیلومتر فاصله از مرکز استان گیلان، از مراکز مهم گردشگری و تجاری شمال کشور بشمار می رود.
سال گذشته نزدیک به سه میلیون گردشگر به انزلی سفر کردند .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار