مسئول اداره ترافيك و حمل و نقل شهرداري ايلام از آغاز طرح تعريض خيابان شهدا شهر ايلام از ميدان خيام تا ميدان شهدا خبر داد.
کد خبر: ۲۰۹۲۲۶
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۱ 09 April 2016

مسئول اداره ترافيك و حمل و نقل شهرداري ايلام از آغاز طرح تعريض خيابان شهدا شهر ايلام از ميدان خيام تا ميدان شهدا خبر داد.


به گزارش تابناک ایلام؛عليرضا سروري اظهار كرد: در اجراي اين طرح عرض مسير ميدان خيام تا ميدان شهدا به طول 400 متر پس از جابجايي پست هاي برق و مخابرات و جدول بندي دو طرف خيابان از حدود 12 متر به 21 متر افزايش مي يابد.
وي با بيان اينكه تعريض اين خيابان آخرين مرحله تعريض خيابان هاي محدوده چهارراه رسالت تا ميدان شهداست كه در سه فاز اجرايي شده است، خاطرنشان كرد: فاز اول و دوم اين طرح شامل چهارراه سيدالشهدا تا ميدان انقلاب و ميدان انقلاب تا ميدان خيام به پايان رسيده است و در فاز سوم با تعريض خيابان شهدا، اجراي اين طرح به پايان مي رسد.
وي تاكيد كرد: با توجه به اينكه بر اساس مطالعات انجام شده و محاسبه حجم تردد وسايل نقليه عبوري تعريض مسير ضروري به نظر مي رسيد بنابراين بر اساس مصوبه شوراي ترافيك استان در اجراي اين طرح مسير چهارراه رسالت تا ميدان شهدا به طول يك هزار و 381 متر از چهار لاين رفت و برگشت به هشت لاين افزايش مي يابد.
مسئول اداره ترافيك و حمل و نقل شهرداري ايلام گفت: يكي از مشكلات تعريض مسير ميدان خيام تا ميدان شهدا وجود درختان چنار چندساله است اما تعريض اين خيابان يك نياز اساسي براي شهر ايلام است و در نهايت عليرغم ميل باطني ناچار به جابجايي اين درختان هستيم.
سروري با بيان اينكه انتقال سالم اين درختان به مكان ديگر نيازمند خودروهاي ويژه اي است كه به صورت مكانيزه درخت را با ريشه از زمين در مي آورد و به مكان ديگري منتقل مي كند، يادآور شد: شهرداري اين خودروها كه قيمت هر كدام از آنها به حدود 40 ميليارد ريال مي رسد را در اختيار ندارد و بايد از استان هاي ديگر كشور به صورت اجاره بكارگيري شوند.
وي اظهار كرد: منازل حاشيه خيابان شهدا در صورت ساخت و ساز جديد عقب نشيني دارند كه در آنصورت عرض پياده رو اين مسير به 9 متر افزايش يافته و امكان كاشت نهال هاي جديد فراهم مي شود.
مسئول اداره ترافيك و حمل و نقل شهرداري ايلام از تمامي شهروندان ايلامي خواست: تا زمان تكميل طرح ها، همكاري لازم را انجام دهند و براي تردد از ناوگان حمل و نقل عمومي به جاي خودروهاي شخصي استفاده كنند.
شهر 220 هزار نفري ايلام به دليل عرض كم معابر و خيابانهاي هسته مركزي با معضل ترافيك مواجه است./ف

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار