مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی از برنامه ریزی برای ارتقای سطح ایمنی ۸۰۰ کیلیومتر از محورهای روستایی و بین شهری استان طی سالجاری خبر داد.
کد خبر: ۲۱۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۳ 10 April 2015

به گزارش خبرنگار مهر، خلیل محبت خواه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه ارتقا سطح ایمنی ۴۰۰ کیلومتر محور روستایی و ۴۰۰ کیلیومتر راه اصلی اولویت اصلی این نهاد در سالجاری محسوب می شود، افزود: در این راستا ۲۰ کیلومتر ا ز محور سلماس- خوی آسفالت می شود.

وی از آغاز تعريض ۲۰ كيلومتر از راه مرزي رازي- قطور خوي و تقاطع غير همسطح این محور، اتمام آسفالت بخشي از بزرگراه اروميه - مهاباد- مياندوآب و اتمام روشنايي آزادراه اروميه- تبريز طی امسال خبر داد و اظهار داشت: عملیات احداث بزرگراه ارومیه - مهاباد - میاندوآب طی آینده نزدیک به اتمام می رسد.

مدیر کل راه و شهرسازی آذربایجان غربی با اشاره به اینکه براساس تفاهم نامه با سرمايه گذار بخش خصوصي مقرر شده ۲۰ كيلومتر از طرح ملي ساخت بزرگراه اروميه مهاباد- مياندوآب زيرسازي و احداث شود، عنوان کرد: تاكنون ۵۶ كيلومتر از پروژه بزرگراه اروميه- مهاباد- مياندوآب به طول ۱۴۰ کیلومتر به بهره برداري رسيده است.

محبت خواه در خصوص آخرين وضعيت آزادراه مرند- تبريز- بازرگان، اعلام کرد: عملیات احداث این طرح از دو سال گذشته در پنج قطعه توسط ۳ پيمانكار از سمت بازرگان آغاز شده كه بخشي از آن در منطقه آزاد ماكو قرار گرفته و توسط سازمان منطقه آزاد اجرایی می شود، اما بخشي كه در حوزه راه و شهرسازي است توسط سرمايه گذار ايراني در حال انجام است.

وی از تخصیص ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال عتبار برای اجرای طرح آزاد راه تبریز بازرگان در حوزه استحفاظی استان خبر داد و با اعلام اینکه احداث آزادراه تبريز - بازرگان تحولي در شمال غرب كشور ايجاد مي كند، افزود: اجراي طرح ساخت آزادراه تبريز بازرگان، نقش بسزايي در توسعه ترانزيت كالا و مسافر ايفا و باعث رشد همه جانبه شمال غرب كشور مي شود.

وی ضمن تاكيد بر اينكه براي تسريع در روند اجراي اين طرح نيازمند جلب سرمايه گذاري بخش خصوصي هستيم، بطوریکه اين پروژه در ۱۸۰ كيلومتر و با ۴ هزار و ۵۰۰ میليارد ریال اعتبار اوليه طی مدت سه سال در حوزه اسحفاظی آذربایجان غربی اجرا می شود، گفت: قرار گرفتن منطقه آزاد تجاري ماكو، شهرك صنعتي مشترك ايران و تركيه و منطقه آزاد ارس در مجاورت اين آزاد راه اهميت خاصي به اين محور بخشيده است

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار