مسئول روابط عمومي شهرداري ايلام گفت: در اجراي طرح تبليغات پاكيزه شهري بنر تبليغاتي حاوي عكس و مشخصات چهار نامزد دور دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي در 110 نقطه شهر ايلام نصب شد.
کد خبر: ۲۱۶۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۱ 21 April 2016

مسئول روابط عمومي شهرداري ايلام گفت: در اجراي طرح تبليغات پاكيزه شهري بنر تبليغاتي حاوي عكس و مشخصات چهار نامزد دور دوم انتخابات مجلس شوراي اسلامي در 110 نقطه شهر ايلام نصب شد.


به گزارش تابناک ایلام؛محمد سلطاني فر با بيان اينكه كار نصب، برداشت و جانمايي بنرهاي تبليغاتي نامزدها و همچنين مسئوليت كميته امحا تبليغات غيرمجاز بر عهده شهرداري ايلام است، اظهار كرد: نصب هر گونه بنر و پوستر تبليغاتي غير از محل هاي تعيين شده و سر در ستادها ممنوع است.

وي آور شد: در همين راستا 350 نيروي شهرداري ايلام، پوستر، تصوير، بنر و تراكت هاي غيرمجازي كه غير از محل هاي تعيين شده مجاز نصب شده است را پاكسازي و امحا مي كند.

وي اظهار كرد: تبليغات غير مجاز نامزدها پس از امحا صورتجلسه شده و براي درج در پرونده نامزدها به فرمانداري حوزه انتخابيه ايلام تحويل مي شود.

مسئول روابط عمومي شهرداري ايلام گفت: در صورتي كه هركدام از بنرهاي تبليغاتي نامزدها در اثر حوادث مختلف اعم از باران و باد آسيب ببيند در سريع ترين زمان توسط شهرداري ايلام جايگزين خواهد شد.

سلطاني فر اظهار كرد: بخش اعظم هزينه اجراي طرح تبليغات پاكيزه بر عهده شهرداري است ضمن اينكه از نظر مالي سودي براي شهرداري ندارد اما اجراي اين طرح تبعات تبليغات مستقل و چسپاندن بنر و پوستر بر در و ديوار شهر را به حداقل مي رساند.

وي ادامه داد: در صورتيكه اين طرح اجرا نشده و تبليغات به روال قبل انجام مي شد پس از پايان انتخابات بايد 300 تا 400 نفر از نيروهاي شهرداري در مدت 10 تا 12 روز بنرها و پوسترهاي نامزدها را از سطح معابر اصلي پاكسازي مي كردند.

وي با بيان اينكه بقاياي بنرها و پوسترهاي كوچه ها و معابر فرعي و منازل مسكوني نيز تا سال ها باقي مي ماند و منظره بسيار نازيبايي ايجاد مي كرد، اضافه كرد: اين رويه تبليغات در آن صورت هزينه چندين ميليارد ريالي براي شهرداري داشت.

طرح تبليغات پاكيزه در انتخابات براي نخستين بار در دومين دوره انتخابات شوراي اسلامي شهر و روستا از سوي شهرداري ايلام برگزار شد كه پس از بازتاب گسترده از سوي رسانه هاي جمعي كشور موجب اجراي خودجوش اين طرح در شمار زيادي از شهرهاي كشور شد.

به گزارش تابناک ایلام، در مرحله نخست انتخابات دهمين دوره مجلس شوراي اسلامي در حوزه انتخابيه ايلام، مهران، ملكشاهي، چرداول، سيروان و ايوان هيچكدام از داوطلبان حائز اكثريت آرا نشدند و در نهايت سلام اميني، سارا فلاحي، جلال ميرزايي و لطيف صادقي با كسب بيشترين آرا به مرحله دوم راه يافتند كه در اين مرحله، 2 نامزدي كه بيشترين راي را كسب كنند به عنوان نماينده مردم در مجلس دهم انتخاب خواهند شد.

در حوزه انتخابيه دهلران، دره شهر، آبدانان و بدره نيز شادمهر كاظم زاده و علي محمد احمدي براي تعيين تنها نماينده اين حوزه انتخابيه در مرحله دوم با يكديگر رقابت مي كنند كه از ميان اين دو، آن كه حائز بيشترين راي شود به مجلس راه مي يابد.

استان ايلام با گستره 20 هزار كيلومتر مربعي و حدود 590 هزار نفر جمعيت كه از اين ميزان حدود 435 هزار نفر واجد شرايط راي هستند، سه كرسي نمايندگي (2 كرسي حوزه انتخابيه ايلام و يك كرسي حوزه انتخابيه دهلران) در مجلس شوراي اسلامي دارد.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار