شمارش معكوس براي تعيين نهايي سرنوشت سه كرسي نمايندگي مجلس در استان ايلام همچون ساير شهرها و استان هايي كه انتخابات آنها به دور دوم كشيده، آغاز شد و برنده اين ماراتن سياسي بزودي مشخص مي شود.
کد خبر: ۲۲۰۰۰۶
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۰ 27 April 2016
به گزارش تابناک ایلام؛اين روزها و با نزديك شدن به پايان زمان يك هفته ايي تبليغات رسمي نامزدها، شور و حال تبليغات طرفداران و ستادهاي تبليغي در مناطق مختلف اين استان از حال و هوا و تب و تاب خاصي برخوردار شده است.
حال ديگر تبليغات وقت نمي شناسد و در هر لحظه و هر مكان به اوج خود رسيده است، فرقي نمي كند ساعات اوليه صبح باشد، وقت استراحت ظهر باشد و يا ساعات پاياني شب كه بسياري از مردم در خواب هستند.
شور و حال طرفداران نامزدها و راه انداختن كارناوال هاي تبليغي با وجود اعلام همه ممنوعيت ها در محله هاي مختلف آرامش را از شهر ربوده است و صداي جيغ و بوق ممتد خودروها در صداي تند آهنگ هاي بر آمده از سيستم هاي صوتي خودروها در هم مي پيچد.
حالا حتي با وجود همه هجمه هاي تبليغاتي از كريدورهاي مجازي و سخنراني، پخش لوح فشرده و تبليغات پيام كوتاه تلفني و ... گرفته حضور خانه به خانه بسياري از زنان و مردان طرفدار نامزد خاص در محله هاي مختلف شهر مشهودتر است.
اصرار براي جذب آراي عمومي و خواهش و تمنايي براي جذب يك راي بيشتر كه اين اقدام در نظر بسياري از شهروندان به رفتاري دور از شان و شخصيت يك نامزد مستحق كرسي مجلس به حساب مي آيد.
يكي از شهروندان ايلامي مي گويد: جمعه حتما به پاي صندوق هاي راي مي روم و فرد منتخب خودم را انتخاب مي كنم اما بدون شك اين فرد كسي نخواهد بود كه با اصرار و خواهش و تمنا براي جذب آراي عمومي تقلا مي كند.
مهين يوسفي در گفت وگو با خبرنگار ايرنا اظهار كرد: نامزدها بايد طرفداران خود را مجاب كنند كه از هر راهي براي جذب آراي عمومي وارد نشوند زيرا با گذر زمان بسياري از روش ها و شيوه هاي تبليغاتي منسوخ شده و اكنون ريش سفيدي و خواهش و تمنا براي راي ديگر معنايي ندارد.
وي توضيح داد: سطح آگاهي و بلوغ سياسي مردم بسيار ارتقا يافته است و بدون شك انتخاب آگاهانه آنان در روز جمعه 10 ارديبهشت در شعب اخذ راي بيانگر همين مطلب خواهد بود.
يوسفي افزود: ديگر زمان ريش سفيدي و خواهش و تمنا و اصرار براي جذب آرا گذشته زيرا اين استان در طول همه انتخابات گذشته با اين مساله روبرو بوده و همواره از اين ناحيه ضربه خورده است.
يكي ديگر از شهروندانايلامي گفت: بدون شك همه آنهايي كه در چند روز گذشته قانون تبليغات انتخاباتي را نقض كرده و وقت و بي وقت با ايجاد مزاحمت و آرامش شهروندان و ناديده گرفتن قوانين به تبليغات پرداخته اند هيچ كدام فرد منتخب من و خانواده ام براي راي نخواهند بود.
ثريا نوري اظهار كرد: من قانونگذار مطيع و اصلح مي خواهم، فردي كه هيچ پايبندي به قوانين ندارد معلوم است كه شايسته كرسي نمايندگي مجلس هم نيست.
وي تاكيد كرد: سرنوشت سياسي استان و قوه مقننه نبايد به دست افراد نا آگاه بيفتد به همين دليل از همه مردم مي خواهم فارغ از هر تعصب قبيله و جناحي به افراد شايسته، مدبر، قانونمند و مردمي راي دهند.
وي حضور در پاي صندوق هاي راي را حق قانوني خود براي سهيم شدن در تعيين سرنوشت سياسي آينده كشور برشمرد.
يكي ديگر از شهروندان ايلامي گفت: از اينكه نظام جمهوري اسلامي آزادانه انتخابات برگزار مي كند و مردم با حضور حداكثري خود هميشه در آنها حاضر مي شوند، خوشحالم و حق خود مي دانم كهاز اين فرصت براي آباداني و عمران كشورم استفاده كنم.
مالك عبدالهي اظهار كرد: انتخابات يعني احترام به راي و خواست و نظر عمومي مردم و بدون شك برنده كسي است كه توان جلب نظر مردم بايد عملكرد و سابقه خود داشته باشد.
وي ابراز اميدواري كرد كه افراد اصلح و شايسته روانه خانه ملت شوند و شهروندان ايلامي همچون دور اول با مشاركت حداكثري به انتخاب افراد مورد نظر خود بپردازند.
مرحله دوم انتخابات مجلس دهم در 2 حوزه انتخابيه ايلام و دهلران روز جمعه دهم ارديبهشت ما جاري برگزار مي شود.
در اين دو حوزه در مجموع شش نفر (چهار نفر در حوره انتخابيه ايلام و 2 نفر در حوزه انتخابيه دهلران) براي كسب سه كرسي نمايندگي مردم اين استان رقابت مي كنند./ف
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار