کد خبر: ۲۲۱۳۶
تاریخ انتشار: ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۵ 13 April 2015
رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای شهر کرج گفت: مردم باید از سلامت مواد غذایی داخل بشقاب خود اطمینان داشته باشند.
محمدصادق باغستانی اظهار کرد: همه ساله سازمان بهداشت جهانی به مناسبت روز جهانی بهداشت، با بررسی مسائل و فاکتور‌های مؤثر در حوزه سلامت، موضوعی را که به نوعی تمام مردم دنیا با آن درگیر هستند به عنوان شعار روز جهانی بهداشت انتخاب می‌کند.
وی افزود: هدف عمده سازمان بهداشت جهانی از این اقدام توجه سیاست‌گذاران و مدیران اجرایی حوزه سلامت کشور‌های مختلف به اهمیت موضوع و اتخاذ تصمیمات و اقدامات لازم در این زمینه است.
این مسئول ابراز کرد: امسال تاکید سازمان بهداشت جهانی بر ایمنی و سلامت غذا است و شعار امسال ایمنی غذا از مزرعه تا سفره انتخاب شده است.
باغستانی ادامه داد: ایمنی غذا یک مسئولیت مشترک است و تمام افراد در زنجیره تامین مواد غذایی باید شرایطی را فراهم کنند که مردم از سلامت مواد غذایی داخل بشقاب خود اطمینان داشته باشند.
رئیس کمیسیون بهداشت و سلامت شورای شهر کرج ادامه داد:گاهی اوقات با تمام سختی‌ها و مشکلات، غذایی تامین می‌شود اما در مراحل تولید، توزیع و عرضه، سلامت آن حفظ نمی‌شود و گاهی اوقات مواد غذایی سالم وارد منزل می‌شود اما در مراحل آماده‌سازی و تهیه،‌ سلامت مواد غذایی از بین می‌رود و غذای نا‌سالم مصرف می‌شود.
وی تاکید کرد: بر اساس اعلام سازمان بهداشت جهانی بر اثر مصرف مواد غذای نا‌سالم در سال بیش از دو میلیون نفر جان خود را از دست می‌دهند که متأسفانه عمده این مرگ و میر از کودکان است.
این مقام مسئول در پایان یادآورشد: امروزه تهدیدات جدی برای ایمنی غذا روز به روز در حال افزایش است و بیش از 200 نوع بیماری در اثر مواد غذایی نا‌سالم به وجود می‌آید که از یک اسهال باکتریایی ساده تا سرطان را پیشرفته شامل می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار