مدیرکل راه و شهرسازی همدان از تشکیل تیمی متشکل از 9 بازرس در همدان برای بازرسی از ساختمان‌های در حال ساخت خبر داد و گفت: تیم بازرسی در صورت مشاهده عدم رعایت موارد ایمنی، از ادامه روند کار ممانعت می‌کند.
کد خبر: ۲۳۲۲
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۶ 02 February 2015

مدیرکل راه و شهرسازی همدان از تشکیل تیمی متشکل از 9 بازرس در همدان برای بازرسی از ساختمان‌های در حال ساخت خبر داد و گفت: تیم بازرسی در صورت مشاهده عدم رعایت موارد ایمنی، از ادامه روند کار ممانعت می‌کند.

به گزارش فارساز همدان، محمد رودباری در جلسه شورای فنی استان همدان اظهار کرد: باید بر ساخت‌و‌ساز در شهرستان‌ها کنترل و نظارت بیشتری صورت گیرد تا از ایجاد ساختمان‌های غیر اصولی جلوگیری شود.

وی با بیان اینکه بیشترین ورود مجموعه فنی استان در صدور پروانه ساخت است، گفت: هزینه کار مهندسین، نخستین نکته‌ای است که نظر افراد را در ساخت و ساز جلب می‌کند، در حالی که این هزینه در مقایسه با سایر هزینه‌ها کمتر است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان در خصوص وجود مجریان ذی‌صلاح عنوان کرد: در تهران وجود مجریان ذی‌صلاح اجباری شده که رعایت سه مورد برای این مجریان نیز مطرح شده است.

وی در ادامه از تشکیل تیمی متشکل از 9 بازرس در همدان برای بازرسی از ساختمان‌های در حال ساخت خبر داد و گفت: تیم بازرسی در صورت مشاهده عدم رعایت موارد ایمنی، از ادامه روند کار ممانعت می‌کند.

به گفته رودباری در این بازرسی‌ها 540 مورد ساختمان در حال ساخت با متراژ 475 هزار متر مربع در 3 هزار و 50 طبقه مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان همدان مهم‌ترین معضل استان را ورود شهرداری پس از اتمام ساخت‌ و‌ ساز به کار دانست و تاکید کرد: نقش شهرداری پس از اتمام کار ساخت‌ و‌ ساز است و در صورت بروز مشکل در ساخت‌و‌ساز به کمیسیون ماده 100 ارجاع داده می‌شود که این مسئله خود یک آفت شده است.

وی با پیشنهاد دوبرگی شدن گزارش ناظر گفت: بر اساس قانونِ دوبرگی در صورتی‌ که ناظر یک گزارش به نظام مهندسی و یک گزارش به شهرداری ارائه دهد در صورت بروز تخلف پلیس ساختمان در مراحل اولیه از ساخت و‌ ساز جلوگیری خواهد کرد.

رودباری تصریح کرد: حضور ناظر پروژه هنگام اجرای پروژه‌ها امری ضروری است که نظارت بر این مهم بر عهده شهرداری‌هاست.

وی با تاکید بر شناسایی و نظارت بر کارگاه‌های تولید مصالح گفت: کارگاه‌ها و شرکت‌های تولیدکننده مصالح غیر استاندارد و بدون کیفیت باید از طریق سازمان نظام مهندسی شناسایی، به شهرداری معرفی و با آنان برخورد شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار