رئیس دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل گفت: در حال‌حاضر بیش از ۵ هزار مربی در موسسات قرآنی فعالیت گسترده‌ای دارند.
کد خبر: ۲۴۲۹۱۲
تاریخ انتشار: ۱۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۴۷ 08 June 2016

به گزارشخبرگزاری تسنیمازاردبیل، ‌حجت‌الاسلام صابری عصر امروز در دیدار با پیشکسوتان قرآن کریم در اردبیل اظهار داشت: در حال‌ حاضر بیش از 5 هزار مربی قرآنی در استان اردبیل فعالیت دارند و این مربیان نقش به سزایی در تربیت نیروهای نخبه قرآنی در منطقه داشته‌اند.

وی با اشاره به اینکه موسسات قرآنی زیادی در مناطق مختلف استان اردبیل راه‌اندازی شده است، افزود: محافل انس با قرآن، جلسات تفسیری قرآن کریم و جمع‌خوانی قرآن به طور منظم و باشکوه در این موسسات برگزار می‌شود و استان اردبیل در ماه مبارک رمضان عطر و بوی قرآنی به خود گرفته است.

رئیس دارالقرآن کریم سازمان تبلیغات اسلامی استان اردبیل بیان کرد: یکی دیگر از اهداف دارالقرآن کریم استان اردبیل دعوت قاریان و حافظان بین‌المللی به منطقه است که در ماه مبارک رمضان شاهد حضور قاریان ممتاز کشوری خواهیم بود که این امر گام بزرگی در توسعه برنامه‌های قرآنی و ایجاد انگیزه در بین قاریان و حافظان منطقه است.

صابری تصریح کرد: در حوزه علمیه شهرستان گرمی که 78 طلبه مشغول فعالیت و تدریس هستند، گفت: بیشتر این طلبه‌ها حافظ 3 تا 29 جزء قرآن کریم بوده و این افراد در راستای آموزش حفظ و قرآئت قرآن کریم در بین جوانان نیز گام بزرگی برداشته‌اند.

وی با بیان اینکه استان اردبیل دیار دارالارشاد، دارالامان و نیز پایتخت حسینیت است، اظهار کرد: امیدواریم با اهتمام جدی مسئولان استانی و تخصیص اعتبارات قرآنی بتوانیم به درخشش‌های قابل توجهی در حوزه قرآن کریم دست یابیم که تاکنون نیز با وجود اعتبارات کم افتخارات زیادی توسط قاریان و حافظان منطقه در عرصه‌های ملی و بین‌المللی به دست آمده است.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار