استاندار آذربایجان شرقی خواستار شد:
استاندار آذربایجان شرقی از دانشگاه تبریز در خواست کرد رشته پدافند غیرعامل در سطح تحصیلات تکمیلی ایجاد شود تا مختصصان این حوزه در استان تربیت شوند و بتوان در بحث های تخصصی تر از این متخصصان بهره مند شد.
کد خبر: ۲۵۵۱۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ تير ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۴ 03 July 2016
به گزارش تابناک تبریز، دکتر اسماعیل جبارزاده در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان، افزود: تا زمانی که فناوری در حال به روز رسانی است ما نیز باید در تمامی حوزه ها اطلاعات و امکانات خود را به روز رسانی کنیم.

وی با بیان این که باید آسیب پذیری خود را در مقابل حوادث مختلف به صفر برسانیم، ادامه داد: پدافند غیرعامل در واقع حفظ اموال و جان مردم در زمان غیر جنگ است و وظیفه تمامی دستگاه هاست که نسبت به کاهش آسیب ها تلاش کنند.

جبارزاده اظهار کرد: قرارگاه سایبری با مسوولیت اداره کل اطلاعات و اداره کل پدافند غیرعامل استان ایجاد شود و بر امور نظارت کامل و دقیق داشته باشند.

وی گفت: با وجود محدودیت بودجه و اعتبارات ضروی است تمامی دستگاه ها مبالغی برای امنیت فضای مجازی و فضاهای خطرناک الکترونیکی خود هزینه کنند و تمهیدات لازم برای امن سازی انجام دهند.

استاندار آذربایجان شرقی از دانشگاه تبریز در خواست کرد رشته پدافند غیرعامل در سطح تحصیلات تکمیلی ایجاد شود تا مختصصان این حوزه در استان تربیت شوند و بتوان در بحث های تخصصی تر از این متخصصان بهره مند شد.

وی با تاکید بر این که تشکیل جلسات تخصصی پدافند غیرعامل در تمامی بخش ها ضروری است، گفت: کمیته تخصصی آسیب های اجتماعی در شبکه مجازی ایجاد شود.

وی ادامه داد: فقط با فیلتر کردن نمی توان از بروز آسیب های اجتماعی در فضای مجازی جلوگیری کرد و باید برای ایمن سازی قشر جوان در مقابل آسیب های اجتماعی کار علمی و عملیاتی انجام شود.

جبارزاده با بیان این که قرارگاه زیستی باید در استان فعال تر شود و برگزاری جلسات آن منوط به حضور استاندار نباشد، اضافه کرد: کمیته های تخصصی قرارگاه زیستی با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی تبریز ایجاد شود.

استاندار آذربایجان شرقی همچنین در خصوص درخواست مدیرکل صدا و سیمای استان مبنی بر اینکه این اداره کل به تریبون روابط عمومی ادارات مختلف استان تبدیل نشود، گفت: ادارات مختلف باید روابط عمومی های خود را در حوزه اطلاع رسانی و خبر نویسی تقویت کنند تا گزارش ها بطور تخصصی به رسانه ها ارسال شود.

وی همچنین با اشاره به بارش های روزهای اخیر و وقوع سیل و خسارات به استان گفت: به دلیل تغییر اقلیم امکان تکرار این گونه حوادث در استان وجود دارد و باید مسوولان تدابیر لازم را بیندیشند.

جبارزاده افزود: شهرداری ها مسوول مدیریت بحران در شهرها هستند و بقیه عوامل تحت نظارت و امر شهرداری ها باید برای جمع آوری و کاهش آسیب بحران تلاش کنند.

وی ادامه داد: شهرداری های استان موظف هستند تمام پروژه های انجام شده و در حال اجرا از گذشته تا به امروز را بررسی و کنترل کنند تا تدابیر لازم از نظر پدافندغیرعامل در آنها انجام شود.

استاندار آذربایجان شرقی گفت: در خارج از محدوده شهرها نیز اداره کل راه و شهرسازی موظف به کنترل و بررسی پروژه هاست و اگر تجاوزی به حریم رودخانه ها انجام شده با هماهنگی قوه قضاییه بدون کوچکترین اغماضی برخورد شود.

وی با بیان این که در روستاها نیز بنیاد مسکن موظف به اجرای طرح هادی و کنترل و بررسی پرو‍ژه هاست، گفت: بدون همراهی و همکاری مردم هیچ کاری در استان امکان پذیر نیست.


اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
دانشگاه آزاد حتمأ ميزاره...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۹ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۴
آخه انصافآ بررسی بشه ببینیم نیازی به این رشته هست یا فقط بیکار با تحصیلات عالی داریم تربیت میکنیم....
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :