مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: بیش از هشت هزار دستگاه انواع لوازم خانگی غیراستاندارد طی سال گذشته در این استان کشف و توقیف شد.
کد خبر: ۲۵۵۲۳
تاریخ انتشار: ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۷:۵۲ 20 April 2015
به گزارش ایرنا مسلم بیات افزود: این تعداد لوازم خانگی غیراستاندارد شامل یک هزار و 845 عدد ظروف آشپزخانه، 433دستگاه اجاق گاز و کباب پز، 788 دستگاه سبزی خردکن، سه هزار و 200 دستگاه توستر، 800 دستگاه یخچال و 990 دستگاه بخاری در جریان گشت و بازرسی های کارشناسان این سازمان در طول سال گذشته شناسایی و توقیف شده است.

وی اظهار کرد: مردم هنگام خرید لوازم خانگی حتما به استاندارد بودن کالا و همچنین داشتن نشان ملی استاندارد و گواهینامه های بین المللی در زمینه کنترل کیفی محصول، کلاس ایمنی کالا، مقدار مصرف انرژی و طبقه بندی منطقه ای محصول توجه کنند.

مدیرکل استاندارد استان تهران گفت: کشور و شرکت تولیدکننده محصول به ویژه در مورد کالاهای oem ( برندهای تولیدی یک محصول که در یک کارخانه دیگر تولید می شود)، مطابقت کالا با شرایط و ویژگی های محل و منطقه(شرایط آب و هوایی)، ابعاد و حجم مفید کالا و فضای مورد نیاز در محل نصب، علایم هشدار دهنده در مورد مصرف کالا، شرکت ارایه دهنده خدمات پس از فروش و استعلام از عملکرد آن شرکت خدماتی از دیگر نکاتی است که خریداران هنگام انتخاب و خرید لوازم خانگی باید به آن توجه کنند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار