بخشدار تخت سلیمان در گفت وگو با تابناک خبر داد:
بخشدار تخت سلیمان با اعلام این خبر افزود: هم اینک در بخش تخت سلیمان فعالیت‌های عمرانی چشمگیری در حال اجراست که موجب تحول و توسعه این بخش و روستاهای تابعه می‌شود.
کد خبر: ۲۵۸۵۷۲
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴ 11 July 2016
صیاد شیرمحمدی امروز در گفت وگو با خبرنگار تابناک (آذربایجان غربی)، گفت: در حال حاضر 32 طرح عمرانی از جمله احداث و تعریض خیابان، اجرای طرح‌های هادی، احداث و ساماندهی میادین،زیرسازی و آسفالت جاده‌های روستایی، ساماندهی و احداث پارک‍‌ها و بوستان‌های روستایی و احداث اماکن گردشگری در این بخش در حال اجراست.

وی بیان نمود: برای احداث و بهره‌برداری از این طرح‌ها بیش از 17 میلیارد ریال اعتبار با مشارکت دهیاری‌ها و معادن و کارخانه‌های طلا و سنگ هزینه می‌شود.

شیرمحمدی تصریح کرد: 20 طرح عمرانی در 13 روستای بخش تخت سلیمان با اولویت بازگشایی و تعریض خیابان‌ها و معابر عمومی در روستاهای قوشه‌بلاغ، آغبلاغ‌علیا، احمدآبادعلیا، آلوچالوی‌سفلی،شیرمرد، زرشوران، چراغتپه‌سفلی، خارخار، و آلاسقل به طول دو هزار متر اجرا می‌شود.

وی گفت: این طرح‌ها از 50 تا 80 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردارند.

شیرمحمدی اظهار نمود: ساماندهی و احداث پارک کودک و ست ورزشی و احداث آلاچیق و اماکن گردشگری در روستای نصرت‌آباد در مرکز بخش تخت سلیمان، و همچنین ساماندهی مجموعه تفریحی آبگرم و آبشار روستای قینرجه و بوستان روستایی در روستای حسن آباد از دیگر طرح‌های عمرانی در حال اجرای بخش تخت سلیمان است که برای اجرای آنها 8 میلیارد ریال اعتبار هزینه می‌گردد.

بخشدار تخت سلیمان همچنین با اشاره به رشد چشمگیر آسفالت جاده‌های روستایی در این بخش در سالجاری گفت: امسال بیش از 10 پروژه زیرسازی و آسفالت جاده‌های روستایی در بخش تخت سلیمان بطول 45 کیلومتر با اعتبار بالغ بر 65 میلیارد ریال و با مشارکت اداره راه و شهرسازی شهرستان تکاب اجرا می‌شود.

وی یاد آور شد: این پروژه‌ها شامل احداث 7 رشته راه روستایی از جمله جاده اغولبیک–قره‌بلاغ، قره‌بلاغ- بابانظر، باشبرات، کوسه پیری، ینگی‌کند، زینهار می‌باشد که با تکمیل آنها وضعیت راه‌های دسترسی در این بخش بطور قابل ملاحظه‌ای بهبود خواهد یافت.

شیرمحمدی افزود: حذف نقاط حادثه خیز جاده تکاب – شاهین دژ و لکه گیری و اصلاح جاده تخت سلیمان – دندی با صرف اعتباری بالغ بر3 میلیاردو پانصد میلیون ریال از دیگر اقدامات عمرانی در بخش راه‌سازی در بخش تخت سلیمان است.

وی گفت: با زیرسازی و آسفالت این تعداد راه‌ روستایی، بیش از 20 روستای بخش تخت سلیمان از راه دسترسی مناسب بهره‌مند خواهند شد.

 بخشدار تخت سلیمان در پایان خاطر نشان ساخت: مجموعه فعالیت‌های عمرانی و سایر فعالیت‌ها انجام یافته دربخش تخت سلیمان تاکنون بی نظیر بوده است و با اجرای این طرح‌ها، شاخص‌های توسعه در این بخش بهبود یافته و تحول چشمگیرعمرانی در روستاهای بخش تخت سلیمان اتفاق خواهد افتاد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار