سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری ایلام ازتشکیل 38 پرونده طرح مشارکتی در استان ایلام خبر داد و گفت: این طرح ها آماده هستند و بزودی بررسی و با حضور متقاضیان و بانک ها پیگیری خواهند شد.
کد خبر: ۲۵۹۹۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۷ 13 July 2016
سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری ایلام ازتشکیل 38 پرونده طرح مشارکتی در استان ایلام خبر داد و گفت: این طرح ها آماده هستند و بزودی بررسی و با حضور متقاضیان و بانک ها پیگیری خواهند شد.

به گزارش تابناک ایلام
؛محمدکریم محمدیاری روز چهارشنبه در نشست با دهیاران و بخشداران شهرستان دهلران گفت: با توجه به سیاست دولت در خصوص توسعه پایدار مناطق روستایی و مرزی، اجرای طرح های مشارکتی و غیر مشارکتی در روستاها را دنبال می کنیم.

وی در خصوص طرح های مشارکتی اظهار کرد: این طرح ها با حضور 210 سرپرست خانوار در قالب شرکت های تعاونی و معرفی طرح های تولیدی برای بررسی و با تایید کارشناسان، در مناطق مرزی با تسهیلات چهار درصد در مناطق روستایی اجرایی می شوند.

سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری ایلام افزود: اجرای طرح های غیر مشارکتی نیز با تشکیل تعاونی و توسط متقاضی و با استفاده از تسهیلات هفت درصد انجام می شود.

محمدیاری از تشکیل 38 پرونده طرح مشارکتی در استان ایلام خبر داد و گفت: این طرح ها آماده هستند و بزودی بررسی و با حضور متقاضیان و بانک ها پیگیری خواهند شد.

وی گفت: در استان همچنین هفت طرح مشارکتی در مرحله اجرا هستند.

سرپرست دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری ایلام افزود: برای آسفالت معابر روستایی از طریق قیر یارانه ای دولت و برای تامین ماشین آلات نیز از طریق اعتبارهای که سهم استان است پیگیری های لازم در دست اقدام است.

فرماندار دهلران نیز دهیاران را مجری سیاست های دولت در روستاها دانست و گفت: دهیاران باید در زمینه بیان مشکلات و نیازمندی های روستاها و هم در زمینه جلب مشارکت مردم در طرح و اطلاع رسانی از خدمات و اقدام های دولت به مردم عمل کنند.

امیدعلی سبزی با اشاره به خدمات دولت در روستاها و توجه ویژه دولت به عمران روستایی تاکید کرد: شناسایی ظرفیت های روستایی و تلاش در جهت شکوفایی این استعدادها از کارهای مهمی است که دهیاران باید مد نظر داشته باشند.

وی بر ضرورت تسهیل در ارایه خدمات به روستاییان توسط دهیاران تاکید کرد و افزود: جلب مشارکت مردم در اجرای طرح های توسعه ای روستاها و تلاش برای رفع مشکلات روستاها که از اولویت برخوردار هستند از برنامه هایی است که دهیاران باید با تلاش دنبال کنند.

سبزی سیاست های دولت برای توسعه روستاها را کاری اساسی و زیربنایی دانست و افزود: لازمه توسعه روستاها اجرای طرح ها بر اساس ظرفیت ها و حمایت در زمینه تسهیلات است که دولت این مهم را به جد در دستور کار دارد.

وی روستاییان را از اقشار مولد و زحمت کش جامعه دانست و یادآور شد: در زمینه اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی روستاها ظرفیت های فراوانی دارند که بخشداران و دهیاران باید به این مهم توجه جدی داشته باشند.

وی به خدمات واقدامات دولت در روستاهای در اجرا و بازنگری طرح هادی روستاها اشاره کرد و گفت: با توجه به گستردگی روستاهای شهرستان و با وجود محدودیت منابع اما خدمات و اقدام های خوبی در زمینه طرح های هادی، آبرسانی روستایی، جوی، جدول و کانال کشی و آسفالت معابر روستایی و تامین ماشین آلات دهیاری های انجام شده است.

شهرستان مرزی دهلران با 63 روستا، دارای 49 دهیاری فعال در بخش های مرکزی، موسیان، زرین آباد و سراب میمه است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار