چهارم مردادماه، شانزدهمین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال کشور در‌حالی آغاز‌‌ می‌شود که تیم‌های لیگ برتری خیلی سریع‌تر از سال‌های گذشته مربیان خود را انتخاب کردند تا در بازار نقل و‌ انتقالات نیز شاهد تحرکات منطقی‌تری از سوی لیگ برتری‌‌ها ‌باشیم‌‌.
کد خبر: ۲۶۱۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۴ 17 July 2016
 نیمکت‌های لرزان‌ در فوتبال ایران امسال هم کم نبوده و نیمی از تیم‌های لیگ برتری با نیمکت‌های نو پا به فصل جدید خواهند گذاشت‌‌. در این گزارش قصد داریم نگاهی داشته باشیم به وضعیت نیمکت 16 تیم لیگ برتری‌‌.

نیمکت‌های با‌ثبات

‌تیم‌های پرسپولیس، ذوب‌آهن، پدیده،‌‌ سیاه‌جامگان ‌(مشهد)، تراکتورسازی و گسترش‌فولاد که نتایج خوبی را با مربیان‌ خود کسب کرده بودند، تصمیم به ادامه همکاری گرفتند تا ضمن حفظ ثبات نیمکت‌های تیمشان، در اندیشه کسب رتبه‌هایی بهتر از فصل گذشته باشند‌‌. از بین‌ 3‌‌ تیم تازه لیگ برتری شده پیکان، صنعت‌‌نفت آبادان و ‌‌ماشین‌سازی هم آبادانی‌‌ها‌ و تبریزی‌‌ها‌ تصمیم به ادامه همکاری با مربیان فصل گذشته خود گرفتند‌‌.

پرسپولیس: برانکو ایوانکوویچ همچنان به حضورش روی نیمکت پرسپولیس ادامه‌‌ می‌دهد‌‌. او فقط روی نیمکت این تیم در لیگ برتر مربی‌گری کرده است‌‌.

تراکتورسازی: همچنان با امیر ‌‌قلعه‌نویی ادامه‌‌ می‌دهند‌‌. ‌‌قلعه‌نویی سابقه هدایت استقلال ‌اهواز، استقلال، مس و سپاهان را در تاریخ لیگ برتر دارد‌‌.

ذوب‌آهن: یحیی‌‌ گل‌محمدی برای یک سال دیگر قراردادش را با ذوبی‌‌ها‌ تمدید کرد‌‌. او سابقه ‌‌سرمربی‌گری صبا، پرسپولیس و نفت‌تهران را هم در لیگ برتر دارد‌‌.

صبا:‌ قرار بود آن‌ها هم با مربی فصل قبل‌شان یعنی علی دایی ادامه‌‌ ‌‌دهند‌‌، اما تغییر مسیر دایی به‌ سمت نفت تهران باعث شد تا صبایی‌ها شرایط بازگشت مرفاوی به لیگ برتر را مهیا کنند و با این مربی قرارداد ببندند.‌

گسترش فولاد: فراز کمالوند یک فصل دیگر به همکاری‌اش با این تیم ادامه‌‌ می‌دهد‌‌. او سابقه نشستن روی نیمکت تراکتورسازی را هم دارد‌‌.

پدیده: بقای پدیده برای دومین فصل متوالی در لیگ برتر یعنی حکم دادن به ادامه حضور رضا مهاجری روی نیمکت این تیم‌‌.

سیاه‌جامگان: بعد از انجام موفق عملیات بقا، فرهاد کاظمی روی نیمکت این تیم ماند‌‌. او سابقه هدایت سپاهان، صبا، مس، ذوب‌آهن، پیکان و راه‌آهن را هم دارد‌‌.

‌‌ماشین‌سازی:‌ با رسول خطیبی به لیگ‌ برتر آمدند و با او ادامه‌‌ می‌دهند‌‌. خطیبی روی نیمکت تراکتورسازی، گسترش‌فولاد و سیاه‌جامگان در لیگ برتر نشسته است‌‌.

صنعت نفت: نادر دست‌نشان با انجام یک عملیات غیرممکن، آن‌ها را به لیگ برتر رساند و پاداشش را با ادامه حضور روی نیمکت این تیم گرفت‌‌. دست‌نشان سابقه هدایت مس و پگاه را در لیگ برتر دارد‌‌.

فصل نو، نیمکت نو‌

استقلال، سایپا، سپاهان و فولاد‌خوزستان پس از کسب نتایج نه‌ چندان راضی‌کننده به سمت تغییر کادر فنی ‌‌تیم‌هایشان رفتند و مربیان موفق لیگ پانزدهم و نامدار را برای ‌‌تیم‌هایشان برگزیدند‌‌. در این بین ‌‌تیم‌هایی هم مانند استقلال‌خوزستان، صبای قم، نفت تهران به دلایلی غیر از مسائل فنی مربیان خود را از دست دادند‌‌. عبدا... ویسی پس از قهرمانی با استقلال‌خوزستان به سپاهان پیوست و علیرضا منصوریان با تکرار عملکرد مثبت خود در نفت هدایت تیم سابق خود را بر‌عهده گرفت‌‌. پیکان تازه صعود کرده به لیگ برتر‌ هم پس از کوچ عجیب و غریب علیرضا مرزبان به بابل، مجید جلالی را به عنوان سرمربی خود برگزید‌‌.

استقلال خوزستان: عبدالله ویسی رفته و سیروس پورموسوی جانشینش شده است‌‌. او سابقه مربی‌گری در لیگ برتر را ندارد و یکی از تازه‌واردهای لیگ برتر به حساب‌‌ می‌آید‌‌.

‌استقلال ‌تهران: نیمکت‌شان از پرویز مظلومی به علیرضا منصوریان رسیده است‌‌. منصوریان سابقه مربی‌گری پاس همدان و نفت را دارد و مدت‌‌ها بود که هواداران آبی منتظر دیدن ستاره محبوب خود روی نیمکت تیمشان بودند‌‌.

نفت‌‌‌ تهران: چندی پیش حتی حضورشان در لیگ شانزدهم هم مشخص نبود اما در‌نهایت جذب علی دایی به عنوان سرمربی نشان داد که نفتی‌‌ها برای لیگ شانزدهم برنامه‌های ویژه‌‌ای دارند‌‌.

سایپا: بعد از اخراج جلالی و حضور موقت سعید رجبی، حسین فرکی در لیگ شانزدهم سرمربی این تیم خواهد بود‌‌. فرکی سابقه هدایت نفت، فولاد و سپاهان را هم دارد‌‌.

سپاهان: علاقه زیادی به استخدام مربی قهرمان دارند‌‌. آن‌ها بعد از فرکی حالا با جذب ویسی، لیگ شانزدهم را با مربی مدافع عنوان قهرمانی استارت‌‌ می‌زنند‌‌. ویسی سابقه هدایت صبا، پیکان و استقلال‌خوزستان را هم دارد‌‌.

فولاد: خیلی زود با اسکوچیچ فسخ کردند تا بالاخره ممارست‌های چند ساله نعیم سعداوی جواب داده و او سرمربی فولاد شود‌‌. سعداوی سابقه مربی‌گری در لیگ برتر را ندارد‌‌.

پیکان: با علیرضا مرزبان به لیگ برتر رسیدند، ولی با مجید جلالی به کارشان ادامه‌‌ می‌دهند‌‌. جلالی سابقه هدایت پاس، صبا، شهید قندی یزد، فولاد، استقلال اهواز، سایپا و تراکتورسازی را در لیگ برتر دارد‌‌.‌‌

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار