تقدیر از کسب مقام سوم جهان در مسابقات روباتیک ۲۰۱۶ آلمان توسط تیم روباتیک دانشگاه آزاد ایلخجی
دکتر انگجی با اشاره به نقش علم در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی اظهار داشت:برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی ناگزیر هستیم از علم حداکثر استفاده را ببریم.
کد خبر: ۲۶۲۴۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۵ - ۰۶:۱۷ 19 July 2016
دکتر آرش رنجبران،ریاست دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخجی در مراسم تقدیر از کسب مقام سوم جهان در مسابقات روباتیک ۲۰۱۶ آلمان توسط تیم روباتیک دانشگاه آزاد ایلخجی اظهار داشت، با معرفی این واحد اذعان داشت:این واحد بالغ بر ۳ هزار دانشجو در ۸۸ رشته تحصیلی در حال تحصیل دارد که  نزدیک ۲۰ درصد این رشته ها در مقطع تحصیلات تکمیلی است.این واحد به همت تمام زحمت کشان اش در سال ۸۴ در بین واحدهای دانشگاهی کوچک و متوسط دانشگاه آزاد موفق به اخذ رتبه واحد برتر گردید.
دکتر رنجبران درباره رابطه بین کیفیت موسسات آموزشی و دانشگاهی و کاهش تعداد متقاضی برای تحصیلات دانشگاهی افزود:در استان بیش از ۱۵۰ موسسات آموزش عالی وجود دارد ولی از طرفی تغییرات هرم جمعیتی و کاهش دانشجو باعث شده است کیفیت معیار انتخاب موسه های آموزش عالی برای افرادی که قصد آموزش دانشگاهی دارند، محسوب گردد.و این اتفاق بعنوان فرصت رشد باعث رقابت پذیری به تبع افزایش کیفیت در موسسات دانشگاهی میشود.

وی با اشاره به کسب مقام سوم جهان در مسابقات روباتیک ۲۰۱۶ آلمان توسط تیم روباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخجی اذعان داشت:تمام کشورهای جهان با تمام توان دانشگاهی و صنعتی شان در این مسابقات تنگاتنگ و حساس جهانی شرکت می کنند.کسب این مقام توسط جوانان کشور گویای  وجود استعدادهای بالقوه در  محیط دانشگاهی است و اگر بستر سازی مناسبی برای شکوفایی استعدادها انجام گیرد می توان از حداکثر ظرفیت جوانان در راستای توسعه و پیشرفت کشور بکار برد.

دکتر  رنجبران در بخش دیگر سخنان اش  به خاطر پیشتبانی و کمک های بی دریغ و حمایت های شایان مهندس زمانلو که مدیر عامل شرکت طراحی مهندسی  سایپا  هستند ،تشکر کرد.
ریس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخجی درباره موفقیت های این واحد ادامه داد:باتوجه به کمبود آب و خشک سالی های که در بیشتر کشورها اتفاق افتاده است اهمیت موضوع آب شیرین پیش تر از قبل مورد توجه قرار گرفته است.و این مسله ما را بر آن داشت تا مطالعات و تحقیقاتی در این باره انجام دهیم که حاصل این تحقیقات ساخت سیستم آب شیرین کن خورشیدی بود که این دستگاه  توانست در بیست و چهارمین کنفرانس مهندسی کشور  رتبه ی نخست را به خود اختصاص دهد.

دکتر انگجی:برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی ناگزیر هستیم از علم حداکثر استفاده را ببریم

ریس دانشگاه آزاد اسلامی استان در این مراسم افزود:امروزه با پیشرفت های که در عرصه ی علم و تکنولوژی در دنیا انجام گرفته است همه کشور ها را ناگزیر کرده برای رسیدن به پیشرفت و بالندگی توجه زیادی به علم و محیط علمی داشته باشند.تجربه نشان داده است هر کشوری  که بروی علم و تکنولوژی سرمایه گذاری کرده و تمرکز اش را متوجه به علم کند قطعا در حوزه های دیگری همچون اقتصاد قدرت مند تر از دیگران خواهد بود.
وی با یادآوری بدو تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت:از روزی آیت الله هاشمی رفسنجانی  این دانشگاه را افتتاح کردند ،هدف شان پرورش و شکوفایی پتانسیل های علمی مغفول مانده بوده است که با تلاش های دانش آموختگان دانشگاه آزاد اسلامی قدمی در راستای پیشرفت روز افزون  اقتصاد و تکنولوژی این مرز و بوم باشد.

دبیر محترم هیات امنا دانشگاه آزاد اسلامی استان در مراسم تجلیل از افتخار آفرینان روباتیک تیم واحد ایلخجی دانشگاه آزاد گفت:این واحد دانشگاه آزاد اسلامی در ۱۲ سالی که شروع بکار کرده است افتخارات زیادی در مسابقات بین الملی و جهانی  کسب کرده است گویایی این است که پتانسیل فراوانی در این مجموعه و دیگر واحدهای دانشگاه آزادوجود دارد که با افزایش ارتباط  صنعت و دانشگاه می توان از این پتانسیل می توان حداکثر استفاده را ببریم.

دکتر انگجی با اشاره به نقش علم در پیشبرد اهداف اقتصاد مقاومتی اظهار داشت:برای رسیدن به اقتصاد مقاومتی ناگزیر هستیم از علم حداکثر استفاده را ببریم.
دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخجی به عنوان یکی از ۳۵ واحد موجود در استان که تنها با گذشت ۱۲ سال از تاسیس اش  توانسته در راستای نیل به اهداف اقتصاد مقاومتی و شکوفایی علمی کارهای بزرگی را به سرانجام برساند که من جمله ساخت دستگاه آب شیرین کن خورشیدی و ساخت روبات های صنعتی که باعث کسب مقام سوم جهان در مسابقات روباتیک 2016 آلمان را می توان نامبرد.

وی با اشاره لازمه ارتباط عمیق علم و صنعت و قدردان بودن محیط دانشگاهی از صنعت گفت:از مدیر عامل شرکت  طراحی مهندس سایپا به خاطر  حمایت های بی دریغ و در اختیار قراردادن تمام امکانات مورد نیاز در خدمت جامعه دانشگاهی و تیم  روباتیک دانشگاه آزاد واحد ای که کمال تشکر را خود را نشان داد

✅دکتر واشقانی فراهانی معاون محترم پژوهشی دانشگاه آزاد در مراسم تجلیل از افتخار آفرینان روباتیک و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخجی

دکتر واشقانی فراهانی ضمن تبریک کسب مقام سوم جهان در مسابقات روباتیک ۲۰۱۶ آلمان توسط تیم روباتیک دانشگاه آزاد ایلخجی اذعان داشت:هر سیستمی که برنامه محور و ماموریت گرا باشد یقینا موفقیت های چشمگیری کسب خواهد کرد.جای خوشحالی دارد که یکی از واحدهای کوچک  که تنها ۱۲ سال از تاسیس  این واحد دانشگاه آزاد اسلامی گذشته  است  با مدیریت  مناسب و ماموریت گرا و با همکاری نزدیک بخش صنعت توانسته مقام جهانی کسب کند.
وی ادامه داد:من به نوبه‌ی خویش این افتخار در طراز جهانی کسب شده را به تمامی دانشجویان این دانشگاه و جامعه دانشگاهی کشور تبریک عرض می کنم

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی افزود:مطابق فرمایشات مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی پایه اقتصاد دانش بنیان است برای همین است که برای نیل به اقتصاد مقاومتی ناگزیر  هستیم در جهت تقویت بنیاد علم و تکنولوژی قدم برداریم.
و در پایان بعد از تجلیل از تیم روباتیک دانشگاه آزاد اسلامی واحد ایلخجی از تمبر  یادبود تجلیل از نخبگان روباتیکی این واحد دانشگاهی رونمایی شد.

کد خبرنگار:1505
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :