واقعیت این است که امروز سرنوشت توسعه ی همه شهرستانهای استان ایلام به پرونده ی منطقه آزاد تجاری مهران گره خورده است ،چنانچه این امر محقق شود همه شهرستانهای استان از این موضوع مهم واثرگذار منتفع خواهند شد
کد خبر: ۲۷۰۳۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۳:۰۵ 01 August 2016

این روزها یکبار دیگر تب آزاد شدن منطقه ی تجاری اقتصادی مهران بالا گرفته و امیدها در دل مردم روشن شده است.
به گزارش تابناک ایلام،یکی از موضوعات اصلی سفر استاندار ایلام و دیدارش با رییس جمهور  همین بحث منطقه ی آزاد مهران بود.در کنار این موضوع دو مقوله ی اصلی راه آهن ایلام و بزرگراه ایلام _ حمیل _ کرمانشاه هم مطرح گردیده و قولهای مساعدی هم از طرف دکتر  روحانی داده شد.
ولی واقعیت امر اینجا است که راه آهن و بزرگراه و ..... زمانی برای ایلام توجیه پیدا کرده و سرمایه گذاران را جذب میکند که منطقه آزاد تجاری مهران محقق شده باشد.
به زبان ساده تر می توان گفت که امروز سرنوشت توسعه ی استان ایلام به پرونده ی منطقه ی آزاد تجاری مهران گره خورده است،بی شک چنانچه این امر محقق شود بدون شک  همه شهرستانهای استان منتفع شده و سرمایه های زیادی به ایلام سرازیر خواهد شد.

با توجه به اهمیتی که در دل پرونده ی منطقه ی آزاد تجاری مهران نهفته و این مهم که تحقق این امر جز منافع کل استان بوده و چپ و راست و خرد و کلان ندارد ، باید همه اقشار مختلف جامعه ی ایلامی از سیاسیون جریانهای مختلف گرفته تا نمایندگان مجلس و مدیران ،  نخبگان و صاحبنظران و مذهبیون و علما و ...... یکصدا بوده و برای تحقق این مهم همصدا و همراه شوند.

متاسفانه بعضا دیده و یا شنیده می شود که عده ای با ایرادهای بی جا و بنی اسراییلی سعی دارند در این مسیر خلل ایجاد کرده و موجبات ناامیدی تیم پشتیبان این جریان را فراهم آورند.
اینکه قرار است منطقه آزاد تجاری مهران در دولت تدبیر و امید محقق شود نباید دلیلی باشد برای مخالفتهایی که ریشه ی آنها تنها اختلاف سلیقه ی سیاسی است.

همه ما باید به این درک بالا برسیم که اگر خدمتی به مردم ایلام صورت پذیرد به وسیله ی نظام مقدس جمهوری اسلامی و ادای دین مسئولین عالی رتبه به مرزداران ایلامی بوده و دولت چپ و راست و وسط آن تفاوتی ندارد.

سیاسیون ما باید این مهم را مد نظر داشته باشند که منافع مردم و استان بر همه سیاست بازی ها و منافع جریانی اولویت دارد.نکته ای که در استانهای برخوردار کاملا رعایت شده و بزرگان آن استانها سلایق فکری خود را در برابر منافع عمومی مردم فراموش می کنند.

منطقه ی آزاد مهران هم اگر مورد موافقت مجلس قرار گیرد برای همه مردم استان مثبت خواهد بود.هیچکس آن زمان نمی گوید که چپ و راستی ها کمتر بهره ببرند و یا اصلا بهره بنرند و تنها اعتدالیون لیاقت سهم خواهی را دارند.

محمدرضا مروارید در مسیر تحقق پرونده منطقه آزاد در شورای عالی مناطق آزاد کشور و تصویب آن تلاش زیادی کرده و رسیدن این پرونده تا صحن علنی مجلس در نتیجه زحمات مروارید و عسگری و بقیه دولتمردان بوده است.

امروز دیگر توپ در زمین مجلس و نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی است،در مجلس نهم تلاشهایی برای تصویب پرونده در مجلس صورت گرفت، ولی ضعفهای قانونی پرونده و تک روی های برخی نمایندگان باعث شد این مهم در آن مجلس محقق نگردد.

با شروع به کار مجلس دهم و هماهنگی بیشتر این مجلس با دولت امیدها برای تحقق و تصویب لایحه ی منطقه آزاد تجاری مهران افزایش یافت،نمایندگان با 134 رای موافق یک فوریت این لایحه را به تصویب رسانده و رایزنی ها برای تصویب نهایی در صحن علنی آغاز شده است.

در مجلس نهم ایراداتی به پرونده منطقه ی آزاد مهران وارد آمد که چندان هم غیر منطقی نبود، ولی این ایرادات امروز توسط دولت برطرف گردیده و بهانه ای برای مخالفت با آن باقی نمانده است.
مجلس دهم باید به پاس 8 سال دلاوری و جانفشانی مردم ایلام و یک عمر مرزداری این غیورمردمان یکبار دیگر یاد و خاطره ی جمله ی تاریخی امام که فرمود مهران را هم خدا آزاد کرد را در ذهن و وجود مردم طنین انداز کرده و این خواسته ی به حق مردم را که می گویند مهران را هم مجلس آزاد کند جامه ی عمل بپوشانند.

در این بین نقش نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی بسیار حیاتی است . دکتر میرزایی باید از جایگاه خود در بین فراکسیون تدبیر و امید بیش از پیش بهره گرفته و آرای این عزیزان را جذب نماید. دکتر امینی و مهندس کاظم زاده نیز باید از ظرفیت کمیسیون های تخصصی خود برای انجام و تصویب نهایی پرونده ی منطقه آزاد مهران بهره برداری کنند.


یکبار دیگر این مهم را خطاب به سیاسیون استان که این روزها بر سر مسائل الکی از سر و کول هم بالا می روند عرض میکنم که پرونده ی منطقه ی آزاد تجاری اقتصادی مهران به آینده و توسعه ی همه جانبه ی استان ایلام بستگی داشته و بدون شک مردم نام کسی را که در این مسیر خللی ایجاد کند را از یاد نخواهند برد.بهتر است این عزیزان از رفتار سیاسیون استانهای برخوردار الگوبرداری کرده و جدل های سیاسی خود را  بعد از تامین منافع مردم ادامه دهند .
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۵/۱۵
دستت درد نکندمطالب جالبی نوشتی خداقوت برادرغزیز
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار