مدیرکل راه و شهرسازی استان برنامه های سفر دو روزه وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان غربی را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان، در خصوص برنامه های سفر دکتر آخوندی به استان اظهار داشت: وزير راه و شهرسازي به منظور افتتاح و بازديد از طرح هاي بزرگ حوزه حمل و نقل و مسكن در سفری دو روزه به آذربایجان غربی سفر کرده است.

وی با اعلام اين خبر گفت: 30 كيلومتر بزرگراه و راه اصلي و 50 كيلومتر راه روستايي در سفر وزير راه و شهرسازي به استان به صورت نمادين در بزرگراه اروميه- مهاباد- مياندوآب به بهره برداري مي رسد.

داريوش نصر از افتتاح 200 كيلومتر  طرح روكش آسفالت راههاي اصلي و فرعي نيز خبر داد و گفت: اين تعداد پروژه بامبلغ بالغ بر 750 ميليارد ريال به بهره برداري مي رسد.

وي با اشاره به اينكه تجهيز و بهره برداري از ايستگاه تحقيقات هواشناسي كشاورزي با اعتبار بالغ بر 3 ميليارد ريال از ديگر پروژه هاي افتتاحي سفر وزير راه و شهرسازي به استان است، ادامه داد: طرح ملي راه آهن مراغه- اروميه, پروژه ملي ساخت آزادراه اروميه – تبريز و پروژه بزرگراه اروميه- مهاباد- مياندوآب از مهمترين پروژه هاي بازديدي در سفر وزير محترم راه و شهرسازي به آذربايجان غربي است.

نصر ادامه داد: برگزاري شوراي حمل و نقل و مسكن استان، بررسي پيشنهاد ساخت باند دوم فرودگاه اروميه و بازديد از برنامه تغيير و اصلاح سالن مسافربري فرودگاه از ديگر برنامه هاي سفر دو روزه مقام عالي وزارت راه و شهرسازي به آذربايجان غربي است.

مدير كل راه و شهرسازي از كلنگ زني دو طرح بازآفريني شهري در جريان سفر وزير راه و شهرسازي به استان خبر داد و تصريح كرد: عمليات احداث خانه محله و خانه سلامت در محله وكيل آباد شهر اورميه شروع خواهد شد.

نصر با اعلام اينكه امسال 12 طرح بازآفريني شهري در شهرهاي استان اجرا مي شود، افزود: اعتبار مورد نياز براي اجراي اين تعداد طرح 102 ميليارد ريال برآورد شده است.

وی، تهيه طرح بازآفريني شهر اروميه، طراحي مركز محله و فضاي تجمع در حوضه شماره سه پيرانشهر، طراحي شهري در شهرهاي اروميه، مياندوآب و احداث خانه محله و سلامت در محلات هدف نوسازي و بهسازي بافتهاي فرسوده و سكونتگاه هاي غير رسمي شهرهاي اروميه و مهاباد را از مهمترين طرح هاي اجرايي بازآفريني شهري در سال 95 برشمرد.