مدیر مدرسه علامه‌ طباطبایی اینگونه ادامه می‌دهد: پس از رفتن آنها و حدود ساعت یازده و سی دقیقه و در حالی که دو کلاس ما دایر بود و دانش‌آموز در مدرسه حضور داشتند، ناگهان صداهای عجیبی که حاکی از فروریختن سنگ و خاک داشت را شنیدیم.
کد خبر: ۲۹۰۰۰۵
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۲ 03 September 2016
در شرایطی که تنها چند روز به آغاز سال تحصیلی 95-96 باقیمانده است، شهرداری منطقه یک کرج با لودر دیوار یک مدرسه را تخریب کرد.
دقایقی پس از این اقدام تماس‌های مردمی با خبرنگاران ما آغاز و یکی از خبرنگاران به همراه عکاس برای بررسی صحت اخبار واصله به محل اعزام شد.
این مدرسه در نزدیکی میدان مهران و نبش خیابان حافظ قرار دارد و با حضور در این محل متوجه حضور تعدادی خانواده نگران شدیم که در کنار آنها حدود ده تا پانزده پسر بچه 7 تا 10 ساله حضور داشته و با چشمانی متعجب به مدرسه خود نگاه می‌کردند.
 
 
مدرسه علامه طباطبایی در مقطع ابتدایی و ویژه پسران فعالیت می‌کند.
در مقابل مدرسه تعدادی از مدیران ارشد آموزش و پرورش استان البرز، اولیای دانش‌آموزان و مدیریت مدرسه حضور داشتند.
یک خودروی نیروی انتظامی نیز دیده می‌شد و ماموران پلیس حاضر در محل، در کنار تلاش برای آرام‌ کردن فضا و دوری از تنش، گزارشی هم تهیه می‌کردند.
دیوار شمالی این مدرسه تا نیمه فروریخته بود.
کمال ساوه‌ای مدیر مدرسه علامه‌طباطبایی به خبرنگار تابناک البرز می‌گوید: صبح امروز افرادی از شهرداری به مدرسه مراجعه کرده و گفتند که بر اساس طرح شهرداری باید این خیابان تعریض شود، به آنها گفتم که هرگونه دخل و تصرف در فضای مدرسه باید با اطلاع و هماهنگی آموزش و پرورش انجام شود.
 
 
وی تصریح کرد: آنها اصرار داشتند که این اقدام همین امروز انجام شود که در پاسخ گفتم، من کارمند آموزش و پرورش هستم و بدون اطلاع مدیریت آموزش و پرورش نمی‌توانم کاری انجام دهم.
مدیر مدرسه علامه‌ طباطبایی اینگونه ادامه می‌دهد: پس از رفتن آنها و حدود ساعت یازده و سی دقیقه و در حالی که دو کلاس ما دایر بود و دانش‌آموز در مدرسه حضور داشتند، ناگهان صداهای عجیبی که حاکی از فروریختن سنگ و خاک داشت را شنیدیم.
خبرنگار ما با تعجب پرسید، "مگر در شهریور مدارس ابتدایی باز است" که وی در پاسخ گفت: کلاس‌های آمادگی علمی برای سال تحصیلی جدید و همچنین رفع اشکال دروس سال گذشته را در طول تابستان برگزار می‌کنیم و امروز نیز دانش‌آموز در مدرسه حضور داشتند.
ساوه‌ای افزود: حدود ساعت یازده و نیم با تعجب دیدیم که دو دستگاه لودر و بابکت در پیاده‌راه حضور داشته و مشغول تخریب دیوار مدرسه هستند، خدا را شکر می‌کنیم که در آن لحظه دانش‌آموزی در کنار دیوار حضور نداشت، وگرنه نمی‌دانستیم چه جوابی به والدین دانش‌آموزان بدهیم.
 
 
در خیابانی که شهرداری به دنبال اجرای تعریض آن است، تعداد زیادی واحد ساختمانی قرار دارد که هنوز عقب‌نشینی نکرده است.
از آن گذشته حدود یک صد متر بالاتر ساختمانی در دست احداث است که جلوتر از دیوار مدرسه بوده و اگر قرار به تعریض خیابان و اجرای طرح تخریب واحدهای معارض بود، نباید شهرداری به این ساختمان اجازه ساخت می‌داد.
خبرنگار ما تلاش کرد با مدیران شهرداری منطقه یک تماس بگیرد، اما آنها پاسخگوی تلفن همراه خود نبودند.
لازم به توضیح است که سال تحصیلی 95 – 96 بر اساس اعلام آموزش و پرورش باید سوم مهر ماه یعنی 21 روز دیگر آغاز شود و معلوم نیست چرا شهرداری در این فصل از سال و بیست روز پیش از آغاز سال تحصیلی جدید به فکر تخریب دیوار یک مدرسه افتاده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار