استاندار ایلام؛
استاندار ایلام یکی از ضرورت های احداث سد چنگوله را نیاز مبرم استان به منابع آبی در این منطقه برشمرد.
کد خبر: ۲۹۱۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۶ 05 September 2016
به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید عصر یکشنبه در نشست کمیته راهبردی آب استان، یکی از ضرورت های احداث سد چنگوله را نیاز مبرم استان به منابع آبی در این منطقه برشمرد.

وی اظهار کرد: با توجه به وجود منابع عظیم نفت و گاز و بهره برداری از آنان در آینده و همچنین تصویب طرح در دست اجرای منطقه آزاد تجاری مهران، احداث و ایجاد سد چنگوله نیز امری ضروری است.

مروارید افزود: بطور قطع در این زمینه می توان با استفاده از روش های موجود کیفیت آب رودخانه چنگوله را ارتقا داد هر چند که ابداع روش های جدید نیز مورد توجه متخصصان امر است که دستاوردهای آنان می تواند کمک کننده باشد.

استاندار ایلام همچنین بر تامین آب مورد نیاز کانون های جمعیتی به خصوص در مناطق مرزی استان بدلایل مختلف اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و امنیتی تاکید کرد.

مروارید در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص تملک اراضی و مستحدثات روستاهای واقع در حریم سد سیمره نیز یادآور شد: با توجه به هماهنگی صورت گرفته با اهالی و ساکنان این روستاها، این افراد آمادگی خود را برای واگذاری اراضی و مستحدثات به وزارت نیرو اعلام کرده اند.

وی گفت: ضروری است مسئولان این سد و وزارت نیرو اقدام های لازم را در خصوص تملک اراضی و مستحثات روستایاین به عمل آورند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار نیز در این نشست در خصوص چگونگی وضعیت سد چنگوله اظهار کرد: مشاور مطالعات سد چنگوله به بررسی های فنی اکتفا نکند و موضوع را در ابعاد مختلف، بخصوص از بعد اقتصادی بررسی کرده و جدا از گزارش فنی، گزارش مدیریتی را نیز به این کمیته ارائه کند./م
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار