رییس کل سابق دادگستری استان ایلام اعلام کرد؛
رئیس کل سابق دادگستری استان ایلام گفت:شاخص متوسط زمان دادرسی در پایان سال 94 در استان ایلام به 104 روز رسیده است.
کد خبر: ۲۹۲۸۴۴
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۱:۰۵ 07 September 2016
فارس نوری به تلاش در راستای کاهش اطاله دادرسی در استان اشاره کرد و گفت:شاخص متوسط زمان دادرسی در پایان سال 94 در استان ایلام به 104 روز رسیده است.
به گزارش تابناک ایلام،فارس نوری اظهار کرد:12سال پیش در چنین روزهایی به استان ایلام وارد شده و خدمتم به این مردم خونگرم را آغاز کردم.این دوران از زندگی را بهترین دوران خدمت در طول 36 سال عمر کاری خود میدانم.
مدیرکل سابق دادگستری ایلام ادامه داد:توسعه پایدار در بخش های مختلف بدون داشتن امنیت اجتماعی میسر نخواهد شد . برای داشتن امنیت اجتماعی باید دستگاه قضایی مستقل و با قدرت باشد.
نوری در خصوص تشریح گوشه ای از عملکرد خود اظهار داشت:عرصه و اعیان دادگستری استان ایلام در طول مدت 12 سال از 40 هزار متر مربع به یکصد هزار متر مربع افزایش یافته است.

استاندار ایلام هم در این مراسم گفت:کار قضاوت بسیار سخت،حساس و دقیق بوده و در احادیث و روایات تاکید زیادی بر آن شده است.
محمدرضا مروارید ادامه داد:فارس نوری 12 سال به مردم ایلام خدمت کرد و روحیه ی خستگی ناپذیری ایشان برای همه ما قابل تقدیر است.در استان ایلام و شاید در کل کشور مدیریت 12 ساله کم سابقه بوده و این نشان از توان بالای مدیریتی ایشان دارد.

استاندار ایلام ضمن تقدیر از زحمات فارس نوری گفت: آقای محمد رزم از افراد مصلح و با سابقه ی دستگاه قضا در غرب کشور می باشند .بدون شک مردمداری و تجربه و تخصص از مهمترین شاخصه های بارز این عزیز در استان ایلام خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی اژیه به عنوان مهمان ویژه این مراسم اظهار داشت: امروز تمام شیطان و کفر در برابر اسلام ناب محمدی قد علم کرده و در مسیر ضربه زدن به مقاومت آزادی خواهان جهان از هیچ حربه ی کثیفی خودداری نمیکند. خودفروشان منطقه خصوصا حکام مرتجع و خبیث سعودی تحرکات باطلی را بر علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی انجام داده و همواره سرشکسته و مغلوب بوده اند.
اژیه ادامه داد:معنویت و عطر وجود شهیدان و قدمهای زوار عتبات و عالیات در استان ایلام به مشام رسیده و خدمت کردن به مردم چنین استانی لیاقت می خواهد.
معاون اول قوه قضاییه کشور متذکر شد:زحمات جناب نوری در این 12 سال منشا خیر بوده و این مهم را از رضایتمندی مردم و مسئولین می توان متوجه شد.

وی به عدم همخوانی آمار پرونده های ورودی  به دادگاه ها به نسبت جمعیت و ورودی پرونده ها از دادسرا به اجرای احکام در ایلام اشاره کرد و افزود: تعداد پرونده های ایجاد شده در دادگاههای ایلام به نسبت جمعیت استان بسیار زیاد است.ولی از طرفی همین تعداد پرونده قبل از رسیدن به اجرای احکام کاهش چشمگیری دارند. این کاهش نشان میدهد اکثر پرونده ها قبل از اجرای حکم توسط مردم و بزرگان حل و فصل می شود.

محسنی اژیه در ادمه اظهار داشت: اقای محمد رزم سابقه و کارنامه بسیار مثبتی در عرصه خدمت به مردم داشته و حل و فصل کردن بیش از 300 پرونده قتل عمد و غیر عمد نشان از مردمداری و مقبولیت ایشان در بین جامعه دارد.علاوه بر این حضور در مجلس شورای اسلامی و کمیسیون قضایی مجلس هم از سوابق تجربی و تخصصی وی می باشد.

محمد رزم مدیر کل جدید دادگستری استان ایلام هم در این مراسم گفت: این افتخار نصیب حقیر شده تا به مردم ولایت مدار استان ایلامی خدمت کنم که در مسیر تردد زوار عتبات عالیات قرار قرار دارد.

وی ادامه داد: استان ایلام 8 سال تمام  در جبهه مستقیم جنگ با دشمن بعثی بوده و از قافله توسعه زیرساختها با دلارهای ارزان 7 تومانی به جا مانده است.برای این استان و مردمان خونگرمش باید خدمتی صادقانه در پیش گرفت و روشی جدید را در پیش گرفت.

رزم بر ضرورت ایجاد عدالت قضایی تاکید کرد و گفت: عملکرد عادلانه قضات موجب جلب اعتماد مردم خواهد شد.توجه ویژه به برخورد با فساد احتمالی از دیگر برنامه های کاری بنده در این استان خونرنگ خواهد بود.

عضو سابق کمیسیون قضایی مجلس ادامه داد: تامین امنیت سرمایه گذاری که از لازمه های اقتصاد مقاومتی و رشد تولید داخلی  است از دیگر اولویتهای کاری من در استان ایلام است.همچنین تمام تلاش خود را برای برخورد با کارچاق کن ها و دلال ها به کار خواهیم گرفت
.
وی در بخش پایانی سخنان خود بر ضرورت توجه به شوراهای حل اختلاف تاکید کرد و گفت: شوراهای حل اختلاف وه نماد مشارکت بزرگان و مصلحان در امورات قضایی و حل اختلافات عمومی است بار بسیار سنگینی را از دوش دستگاه قضا برداشته است.

محمد رزم عضو ممتاز شوراهای حل اختلاف کشور، قائم مقام دادگستری استان کرمانشاه،نمایندگی مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی و عضویت در کمیسیون قضایی مجلس را در کارنامه کاری خود دارد.در طول دوران خدمت محمد رزم بالغ بر 300 پرونده قتل عمد و غیر عمد را با صلح و سازش مختومه کرده است.فارس نوری هم ایلام را به قصد تهران و عضویت در معاونت دیوان عدالت اداری کشور ترک کرد. 
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امین احمدی از بهزیستی گیلانغرب
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۵/۰۶/۱۹
با تشکر از ریاست محترم قوه قضاییه, حسن انتخاب اقای محمد رزم را به عنوان مدیرکل دادگستری استان ایلام تبریک عرض مینمایم. اقای رزم از سرمایه های ارزشمند غرب کشور میباشند.انشا الله موفق وسربلند باشند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار