شهردار شیراز گفت: باز شدن محور قائم به سمت بلوار رحمت و بعد از آن به سمت خیابان احمدی جنوبی و شمالی و در نهایت حرم مطهر سبب تسهیل در راه‌های دسترسی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) می‌شود.
کد خبر: ۲۹۴۱۶۷
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۶ 10 September 2016
تابناک فارس به نقل از تسنیم: علیرضا پاک‌فطرت عصر امروز در مراسم کلنگ‌زنی تعریض خیابان قائم در منطقه 5 شیراز با بیان اینکه محور قائم در امتداد بزرگراه کمربندی به بلوار رحمت قرار دارد اظهار داشت: از این نقطه تا حرم فاصله کمتر از سه کیلومتر فاصله است و شهرداری قصد دارد این خیابان 25 متری را به 50 متری تبدیل کند و امیدواریم که ظرف دو تا سه ماه این اقدام صورت گیرد.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه نزدیک به 40 پلاک در مسیر این طرح تملک شده و عملیات اجرایی فاز یک آن امروز آغاز می‌شود خاطرنشان کرد: اگر شهرداری منطقه 5 بتواند دیگر پلاک‌های مسیر طرح را تملک کند عملیات اجرایی فاز دو آن نیز بلافاصله آغاز می‌شود و این مسیر را به میدان دولت می‌رساند.

پاک‌فطرت با بیان اینکه تمام کسانی که در بحث اقامتی و ساخت هتل قصد سرمایه‌گذاری دارند بهترین مکان در این محور است تصریح کرد: تعاونی‌هایی که می‌خواهند در بحث مسکن ارزان‌قیمت برای کارکنان خود گام بردارند بهترین مکان در این نقطه است که ارزش افزوده خوبی دارد و رشد قیمتی خوبی خواهد داشت.

وی با پیشنهاد بررسی این نقطه توسط انبوه‌سازان بیان کرد: سرمایه‌ای که در این مجموعه وارد می‌کنند ارزش افزوده قابل توجهی دارد و بدون شک با افتتاح و تعریض این گذر، منطقه 5 شیراز شکوفا و توجه مردم به این محور جلب می‌شود.

شهردار شیراز با اشاره به اینکه آپارتمان‌های معروف به پانصد دستگاه در بلوار رحمت در زمره نخستین مجموعه آپارتمان‌های شهر شیراز قرار دارد اظهار داشت: این مجموعه با 498 واحد کوچک که بسیار فرسوده شده است در زمینی 8 هکتاری قرار دارد.

پاک‌فطرت تصریح کرد: سرمایه‌گذاران می‌توانند با توافق با مالکان این مجموعه به ارزش افزوده بسیار زیادی دست پیدا کنند چراکه در این نقطه از شهر مجوز ساختمان تا 13 طبقه توسط شهرداری صادر می‌شود و می‌توان در کنار این مجموعه‌های آپارتمانی مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی خوبی ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه یکی از اهداف شهرداری شیراز این است که محورهای شمالی ـ جنوبی شهر را گسترش دهد عنوان کرد: با بازگشایی این محور مسافران و زائران و همچنین شهروندان به راحتی می‌توانند به حرم مطهر دسترسی داشته باشند و این دسترسی‌ها در زمان بحران هم اهمیت زیادی دارد.

شهردار شیراز با اشاره به طراحی تقاطع غیرهمسطح رحمت-قائم افزود: امیدواریم با تصویب این تقاطع غیرهمسطح در شورای اسلامی شهر، بتوانیم اجرای آنرا در بودجه سال آینده لحاظ کنیم.

علی راستگو، نماینده شورای اسلامی شهر شیراز در شهرداری منطقه 5 نیز در این مراسم اظهار داشت: شهرداری اقدامات ارزنده‌ای در رابطه با توسعه شهر و زیرساخت‌هایی که شهر را از بار ترافیکی نجات می‌دهد انجام داده است.

وی با اشاره به اینکه اگر این خیابان تکمیل شود در ادامه مسیر باید 20 منزل تملک شود که بار مالی زیادی برای شهرداری منطقه 5 به دنبال دارد گفت: اما اگر این حریم باز شود بار ترافیکی بسیاری از خیابان‌ها کاهش پیدا می‌کند و مسیر دسترسی به حرم حضرت شاهچراغ (ع) نیز تسهیل می‌شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار