کد خبر: ۲۹۵۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۹ 13 September 2016


وزیرصنعت، معدن و تجارت گفت: برای نخستین‌بار در کشور عملیات مطالعات اکتشافی شناسایی، ارزیابی پتانسیل‌ها و ذخایر معدنی آهکی در پنج استان کشور صورت می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایسنا منطقه البرز، محمد رضا نعمت زاده امروز(23شهریور)، در بازدید از پژوهشگاه کاربردی سازمان زمین شناسی و اکتشافی معدنی کشور به دستاوردهای اخیر این پژوهشگاه اشاره کرد و اظهارکرد: زمین با ارزش‌ترین دارایی بشر است لذا باید برای حفظ آن تلاش کرد چرا که چگونگی حفاظت از این دارایی کیفیت زندگی آیندگان را تضمین می‌کند.

وی در ادامه به آغاز مطالعات اکتشاف منابع معدنی اشاره کرد وگفت: این مطالعات در عمق زمین صورت می‌گیرد و برای بهره برداری صحیح در اختیار تمامی دستگاه های کشور قرار می‌گیرد.

این مسئول بیان کرد: در حال حاضر در پنج استان کشور مطالعات بخش لایه‌های آهکی در لایه‌های سخت آغاز شده که در این راستا بخشی از کمبود آب جبران خواهد شد.

نعمت زاده تاکید کرد: اگر این اطلاعات و پژوهش ها تکمیل شود می‌توان دریافت که در کدام مناطق امکان حفر چاه و استفاده از منابع کارسی وجود دارد.

وی توضیح داد: از طریق پروازهای صورت گرفته توسط این سازمان به اندازه کل تاریخ کشور اطلاعات جمع آوری شده است .

وزیر صنعت، معدن و تجارت اضافه کرد: در این سازمان آزمایشگاه‌های پایه ای وجود دارد که مشابه آن در منطقه موجود نیست.

وی گفت: برای استفاده از منابع معدنی کشور و کشفیات جدید آماده‌ایم تا اطلاعات لازم را دراختیار سرمایه گذران داخلی و خارجی خصوصی قرار دهیم .

نعمت زاده افزود: در گذشته پروانه اکتشاف و بهره برداری از معادن برای عده ای صادر شده که اکنون از بسیار از این معادن بهره برداری صورت نمی گیرد.

وی ر پایان گفت: درصدد واگذاری مجوزهای گذشته به افراد متقاضی جدید هستیم تا شرایط بهره برداری از این معادن ایجاد شود .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار