مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تئاتر را نمایش هویت جامعه بیان کرد و گفت: هنرمندان این عرصه می توانند نقش بسزایی با خلق آثار ،در توجه دادن به هویت جامعه و ایرانی اسلامی داشته باشند.
کد خبر: ۲۹۷۶۲۴
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۳ 18 September 2016
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان تئاتر را نمایش هویت جامعه بیان کرد و گفت: هنرمندان این عرصه می توانند نقش بسزایی با خلق آثار ،در توجه دادن به هویت جامعه و ایرانی اسلامی داشته باشند.

 حجت الاسلام علی اصغر فضیلت در آئین پایانی شانزدهمین جشنواره تئاتر امیدهای جوان و بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استان گلستان در گرگان افزود: باید به این ظرفیت در جامعه توجه و برای آن سرمایه گذاری بیش از گذشته شود که یکی از اهداف برگزاری جشنواره های استانی در همین راستا می باشد.

وی حمایت از گروه های نمایشی فعال تئاتر، تولید آثار فاخر و شناسایی استعدادها و تجلیل از فعالان عرصه هنر تئاتر را از دیگر اهداف برگزاری جشنواره های استانی برشمرد.

حجت الاسلام فضیلت همچنین با بیان این که تئاتر بر مبنای قوانین از قبل تعیین شده مانند علوم فیزیک، شیمی و ریاضی نیست، افزود: به خاطر همین ویژگی تئاتر و اثربخشی آن در جامعه، فعالان این عرصه انتظار دارند که به هنر تئاتر نگاه ویژه شود.

 از آثار آماده تولید تئاتر متناسب با اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل حمایت می شود

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از آمادگی این اداره کل در حمایت از اثر های آماده تولید در حوزه تئاتر متناسب با نامگذاری امسال با عنوان اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل خبر داد و گفت: برای تولید این آثار، حمایت های ویژه توسط این اداره کل در نظر گرفته شده است.

وی خطاب به فعالان عرصه تئاتر به ویژه نویسندگان آن، افزود: منتظر نوشته های پیشنهادی در این زمینه برای حمایت ویژه در تولید اثر تئاتر هستیم.

آئین پایانی جشنواره تئاتر گلستان با استقبال پرشور جوانان علاقه مند به حوزه تئاتر و سینما در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

حمایت و تشویق جوانان استان گلستان در ادامه معرفی چهره های برجسته و پیشکسوت عرصه تئاتر و سینما استان گلستان، حال و هوای خاصی به آئین پایانی جشنواره بخشیده بود.

همچنین با نمایش بخشی از فعالیت های مرحوم داوود رشیدی بازیگر به نام حوزه تئاتر و تلویزیون و سینما کشور، یاد و خاطره او در این مراسم گرامی داشته شد.

قرائت بیانیه هیات داوران جشنواره تئاتر امیدهای گلستان، تجلیل از شناسنامه های هنری استان از جمله پیشکسوتان حوزه تئاتر در تالار فخراالدین اسعد گرگانی و سینمای استان و اجرای گروه نمایشی پیام از بندرگز به سرپرستی رشید نصیری از دیگر ویژه برنامه های تدارک دیده شده این آئین بود.

شانزدهمین جشنواره تئاتر امیدهای جوان گلستان ٢٠ و ٢١ شهریور با اجرای ٦ اثر و بیست و هفتمین جشنواره تئاتر استانی ٢٣ و ٢٤ شهریورماه با نمایش هشت اثر برای رقابت و معرفی آثار در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار