زنگ آغاز سال تحصیلی جدید در محله دولتخواه منطقه 19 تهران با حضور مسئولان کشوری و آموزش و پرورش نواخته شد.
کد خبر: ۳۰۰۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۶ 24 September 2016
شروع سال تحصیلی 96-95 در یکی از جنوبی‌ترین نقاط پایتخت امروز حال و هوای متفاوتی داشت. مدرسه شهید خیرآبادی واقع در منطقه 19تهران به برکت نام این شهید اکنون به عنوان یک مدرسه نوساز پذیرای دانش‌آموزان خواهد بود.
 
ناصر کوهستانی رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه 19 تهران در این مراسم با اشاره به اینکه منطقه 19 از دو بخش شهری و شهر آفتاب تشکیل شده است اظهار داشت: بیش از 47 هزار دانش‌آموز، 3 هزار فرهنگی و 140 مدرسه در این منطقه وجود دارد.
 
کوهستانی افزود: در منطقه دولت‌خواه که مدرسه شهید خیرآبادی قرار دارد یکی از مناطق قدیمی محسوب می‌‌شود که به همت خیرین این مدرسه احداث و اکنون دارای 7 کلاس درس است.
 
رئیس اداره آموزش و پرورش منطقه 19 تهران از مسئولان منطقه‌ای خواست کمک کنند تا عدالت آموزشی در سطح این منطقه برقرار شود زیرا منطقه دولت‌خواه نیازمند توجه است و امیدواریم امکانات شهری و تحصیلی برای دانش‌آموزان این منطقه به خوبی فراهم شود.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین مجید انصاری معاون حقوقی رئیس جمهور نیز در مراسم بازگشایی و افتتاح این مدرسه خاطرنشان کرد: 106 هزار مدرسه کشور با بیش از 13 میلیون دانش‌آموز و بیش از 900 زهار معلم سال تحصیلی جدید را آغاز می‌کنند.
 
وی افزود: نقش آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس، پیش از آن و بعد از انقلاب درخشان بود؛ از 16 آذر ماه که روز دانش‌آموز و مبارزه با استبداد بود تا تقدیم شهیدان رجایی و باهنر و همچنین شهدای دانش‌آموز، نقش‌ آموزش و پرورش بی‌بدیل بود.  
 
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاری با بیان اینکه مهمترین سرمایه هر کشور نیروی انسانی زبده آن کشور است گفت: سرمایه‌گذاری در آموزش و پرورش سرمایه‌گذاری در توسعه عمرانی کشور است و توسعه، سعادت و پیشرفت هر کشور در گرو آموزش و پرورش پویا، کارآمد و خلاق است.
 
وی با اشاره به اینکه در نظام آموزشی خلل‌هایی وجود داشت که با نظام آموزشی جدید این خلل‌ها ترمیم می‌شود عنوان کرد: پیوند آموزش و پرورش با آموزش عالی و در ادامه با صنعت کشور باید محکم‌تر باشد که اما امروز گسستی وجود دارد.
 
وی ادامه داد: افزایش مهارت‌های زندگی و خلاقیت باید در کنار کسب علم و دانش تقویت شود و نظام آموزشی حافظه‌محور جای خود را به اندیشه‌محوری بدهد.
 
معاون حقوقی رئیس جمهور با بیان اینکه مهمترین دغدغه کشور اشتغال است اظهار کرد: دانش‌آموزان تا چند سال آینده باید وارد بازار کار شوند و بحث اشتغال جوانان تحصیلکرده در استان‌ه یکی از موارد مهم است که وجه همت دولت برداشتن موانع اشتغال بود و برای جلب سرمایه‌گذاری داخل و خارج، رونق کسب و کار، برداشتن تحریم از جلوی سرمایه‌گذاران و ایجاد اطمینان برای سرمایه‌گذاران خارجی از جمله فعالیت‌های دولت است.
 
وی با بیان اینکه امسال از رکود خارج شدیم گفت: در بخش صنعت، خدمات، گردشگری و دیگر موارد راه هموار می‌شود و در این راه نیروی انسانی کارآمد زبده اهمیت بسیاری دارد لذا دانش‌آموزان تحصیل را برای دریافت نمره و مدرک دنبال نکنند.
 
حجت‌الاسلام والمسلمین انصاری خطاب به خیرین مدرسه‌ساز خاطرنشان کرد: میزان مدرسه‌سازی در سال‌‌های اخیر افزایش یافته است و از 789 میلیارد تومان به صد میلیارد تومان مشارکت خیرین رسیده‌ایم و از خیرین می‌خواهم ابزار آزمایشگاهی، پژوهشی، کتابخانه‌‌ ای و تجهیز مدارس به کامپیوتر و اینترنت را مدنظر قرار دهند.
 
وی تصریح کرد: ارتقای سطح معیشت معلمان و اجرای طرح طبقه‌بندی مشاغل معلمان در دستور کار دولت است.
 
معاون حقوقی رئیس جمهور با تاکید بر توجه به آموزش عمومی حقوق در سطح جامعه اظهار داشت: بر اسسا تفاهم‌نامه‌ای که با آموزش و پرورش داشتیم امیدواریم در سطح مدارس و دانشگاه‌ها آموزش‌های عمومی حقوق را دنبال کنیم تا از بروز مشکلاتی در سطح جامعه جلوگیری شود.
 
وی با اشاره به اینکه بزودی منشور حکم شهروندی رئیس جمهور منتشر می‌شود گفت: البته پیش‌نویس این منشور قبلا تهیه شده بود اما اکنون آماده انتشار است و آموزش و پرورش نقش مهمی برای استقرار و آموزش حقوق شهروندی خواهد داشت.
 
به گزارش فارس، در پایان این مراسم زنگ شروع سال تحصیلی جدید نواخته و این مدرسه نوساز توسط معاون رئیس جمهور افتتاح شد.
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار