مبلمان شهری ایلام از ازل با مشکل مواجهه بوده است و خیابانهای دهه 50 و60شهر فقط وفقط برای حجم خودروهای آن دوران طراحی شده اند واز سویی عدم تعبیه پارکینگ برای این شهر بعنوان مرکز استان ومرکز خرید ورفع حوائج مردم ومرکز اداری جای سوالات بسیاری دارد.
کد خبر: ۳۱۱۶۱۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۴ 15 October 2016

تابناک ایلام::هرروز که می گذرد به تعداد خودورهای شهر نیز اضافه می شود ،خیابانهای قدیمی وتوسعه نیافته شهر نیز کشش این حجم خودرو را دارا نیستند ،خیایانهای باریک ،بی حوصلگی رانندگان کم طاقت و بوقهای ممتد آنان برای رهایی از بار ترافیکی شهر این روزها برای مردم ایلام به قوز بالا قوز تبدیل شده است.

این روزها خیابانهای شهر ایلام حال وروز خوشی ندارند ،سرتاسر خیابان را که بگردی جایی برای توقف پیدا نمی کنی ،یا باید دل ر ابه دریا زده ودر زیر تابلو توقف ممنوع ؛ماشینت را پارک کرده وآنوقت در حین برگشت باقبض جریمه 30هزارتومانی مامور راهنمایی ورانندگی زیر برف پاک کن خود رو مواجهه شوی یا نیمروزی را در خیایابانها پرسه زده شاید بتوانی جایی را پیدا کرده وماشینت را در آن توقف کرده وتبعات دیر رسیدن به محل کار و..را به جان بخری !

برای خرید به مرکز شهر مراجعه کرده باشی ،یا بخواهی نسخه دارویی را از داروخانه ای دریافت کتی ومهمتر اینکه با خودرو شخصی به محل کار مراجعه کرده واز طرفی در جای جای خیابان با تابلو توقف مطلقا ممنوع !نصب شده روبرو شوی حال تو مانده ای وشهری بدون پارکینگ وحجمی از کار وسفارش خرید که روی دستت مانده است ؛ اینجاست که واقعا آدمی برای لحظه ای هنگ کرده ونمی داند چکار کند!

رفتن به مرکز شهر در ساعات پایانی روز به ویژه عصرها برای انجام امور و خرید از مراکز عرضه کالا و خدمات در ایلام کار بسیار کلافه کننده‌ای است که البته در صورت استفاده از ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله تاکسی و اتوبوس‌های شرکت واحد می‌تواند تا حدی از بار این سختی کار بکاهد.

مبلمان شهری ایلام از ازل با مشکل مواجهه بوده است و خیابانهای دهه 50 و60شهر فقط وفقط برای حجم خودروهای آن دوران طراحی شده اند واز سویی عدم تعبیه پارکینگ برای این شهر بعنوان مرکز استان ومرکز خرید ورفع حوائج مردم ومرکز اداری جای سوالات بسیاری دارد.

سالهاست عده ای با شعار رفع مشکلات وتغییرمبلمان شهر و گره گشایی از مشکلات ترافیکی آن به عرصه قانونگذاری شهر ورود کرده اما شعار همان وفراموشی شعارها همان !

از ساعت 4 بعدازظهر به بعد هر روز نه پارکینگ‌های داخل شهر گنجایش پارک خودروها را دارند و نه کوچه و پس‌کوچه‌های مرکز شهر، از خیابان پاسداران و کوچه‌های اطراف آن گرفته تا پس‌کوچه‌های اطراف خیابان سعدی جنوبی همگی مملو از خودروهایی هستند که اگر منتظر صاحبان آنها بمانید خواهید دید که اکثریت آنها تک‌سرنشین هستند که برای خرید میوه و سایر مواد غذایی مورد نیاز خود به بازار میوه و تره بار خیابان آیت‌اله طالقانی شهر ایلام مراجعه کرده‌اند.

با توجه به قرار گرفتن مطب پزشکان در خیابان سعدی جنوبی و تمرکز مراکز خدمات درمانی در مرکز شهر به نوبه خود حجم زیادی از خودروهای سطح شهر را به این نقطه کشانده به طوری که در ساعات پایان روز پس‌کوچه‌های خیابان سعدی جنوبی جایی برای سوزن انداختن ندارد چه برسد به اینکه بخواهی خودرویی را در گوشه‌ای پارک کنید.

این قضیه به حدی سخت شده که در برخی از نقاط مرکز شهر که جای ساختمانی برای انبوه سازی تسطیح شده به صورت موقت به محل پارک خودروها تبدیل شده است که نمونه آن محل کنونی تنها سینمای شهر ایلام است که چند سالی است به محل پارک خودروها تبدیل شده است.

از سالهای  گذشته تعریض خیابان‌های پر تردد شهر ایلام در دستور کار مسئولان قرار گرفت که این کار توانست بخشی از بار سنگین ترافیک را از دوش برخی از خیابان‌های شهر ایلام کم کند ولی متاسفانه این مشکل همچنان وجود دارد.

اجرای برخی طرح‌های مختلف از جمله تعریض و دوطرفه کردن خیابان‌های شهر ایلام در برخی از نقاط تا حدی توانسته حلال مشکلات باشد ولی باز هم در برخی نقاط از شهر در ساعاتی از روز، گره‌های ترافیکی به وجود می‌آید.

خیابان سمندری که خیابان مقابل مرکز خرید میوه در مرکز شهر ایلام است در ساعاتی از عصر با حجم زیادی از خودروها مواجه می‌شود که شهروندان را با مشکلاتی مواجه کرده و از همه بدتر اینکه بخشی از ورودی این خیابان از سمت طالقانی مسدود شده است.

به گفته مسئولان شهری مسئله ترافیک به‌ عنوان یک معضل بروز کرده و در حال حاضر این امور از حالت عادی خارج شده است و با راه‌حل‌های ساده و دم‌دستی این مشکل حل نمی‌شود، لذا باید اقدامات کارشناسانه، جدی و عملی برای آن چاره‌اندیشی کرد.

مسولان شهری بایستی به جای تجویز مسکن به صورت جدی و با برنامه ریزی درست واصولی که بتواند در درازمدت نیز جوابگوی نیازهای شهروندان باشد به فکر این مشکل مهم واساسی مردم ایلام باشند زیرا هر روز که می گذرد ورقهای جدیدی از آلبوم مشکلات شهری ایلام در معرض نمایش قرار می گیرد.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار