مدیرعامل مؤسسه خیریه ریحانه اردبیل گفت: اردبیل نیازمند بیمارستان جامع سرطان است تا همانند معراج تهران بتواند خدمات کاملی را به بیماران سرطانی ارائه کند.
کد خبر: ۳۱۵۱۲۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷ 21 October 2016

به گزارش تابناک اردبیل، علی سرابیان در همایش سازمان‌های مردم نهاد حوزه سلامت در استان اردبیل اظهار کرد: ما یاد و خاطره شفیع پورفرضی را که از بنیان‌گذاران مؤسسات خیریه در حوزه سلامت بود، گرامی می‌داریم که همواره در این عرصه مشوق خیرین در توانمندسازی حوزه سلامت بودند.

وی با بیان اینکه مؤسسه ریحانه به عنوان یکی از مؤسسات توانمند در حوزه خیرخواهانه سلامت با تاکید امام جمعه اردبیل از سال 89 فعال شده و تاکنون بیش از دو هزار و 363 پرونده برای بیماران سرطانی تشکیل داده است، تصریح کرد: روزانه یک نفر عضو این مؤسسه بوده و ما در این مدت بیش از 37 میلیارد ریال مساعدت به بیماران سرطانی را شاهد بودیم.

مدیرعامل مؤسسه خیریه ریحانه اردبیل اضافه کرد: 18 میلیارد و 500 میلیون ریال این مبلغ شامل هزینه‌های درمانی است که معادل این رقم را نیز خود پزشکان و مراکز آزمایشگاهی، داروخانه‌ها و طب هسته‌ای مساعدت خیرخواهانه داشته و مبلغی را از بیماران ما نگرفتند.

سرابیان افزود: ما در حال احداث ساختمان پنج طبقه خودمان با اهدای زمین از سوی دکتر عبدالرحیم جلایی هستیم که در 700 متر مربع این ساختمان با سرمایه‌گذاری دو میلیارد تومان در حال احداث است که امیدواریم با همت خیرین زمینه بهره‌برداری هر چه سریعتر از این بیمارستان فراهم آید.

سرطان در اردبیل غوغا می‌کند

مدیرعامل مؤسسه خیریه ریحانه اردبیل به آمار بالای بیماری سرطان در استان اردبیل با این تعبیر که سرطان در اردبیل غوغا می‌کند، بیان کرد: در برخی از سرطان‌ها اردبیل حتی از میانگین کشوری نیز بالاتر است به طوری که به ازای هر 100 هزار نفر اردبیلی در مردان 124 نفر و در زنان بیش از 99 نفر مبتلا به سرطان هستند.

سرابیان تبیین کرد: در سال گذشته در کشور میانگین سرطان معده 16 درصد ولی در استان اردبیل 28 درصد، در سرطان ریه در کشور میانگین 7.9 دهم درصد ولی در اردبیل 10.17 دهم درصد و در پستان زنان میانگین کشوری 11.6 دهم درصد و در استان اردبیل این میانگین بیش از 13 درصد بوده است که حکایت از وضعیت نگران‌کننده و وخیم سرطان معده، مری،‌ ریه و پستان در استان اردبیل در بین زنان و مردان دارد.

وی بر ضرورت ارتقای بهداشت و آموزش تغذیه مناسب به همراه بها دادن به امر کاهش استرس تأکید کرد و ادامه داد: ما در استان اردبیل نیازمند احداث و راه‌اندازی بیمارستان جامع سرطان هستیم تا همانند معراج تهران زمینه و بستر مداوا و معالجه این بیماری‌ها فراهم آید.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار