سرپرست معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: 501 پایگاه در سطح کشور برای ارائه خدمات امداد و نجات به زائران اربعین حسینی در آماده باش کامل هستند.
کد خبر: ۳۳۱۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰ 19 November 2016
مرتضی سلیمی اظهار کرد: سه قرارگاه جمعیت هلال احمر در مهران، شلمچه، و چذابه از نظر تجهیزات تقویت شده و جمعیت هلال احمر استان های معین لرستان و کرمانشاه نیز برای بازگشت زائران در حال آماده باش کامل هستند و استان کرمانشاه نیز در مرز مهران با 200 نیرو مستقر شده است.
وی افزود: برای اسکان بهتر و بیشتر زائران اربعین اردوگاهی به استعداد 500 تخته چادر در مرز مهران برپا کرده ایم و مدارس شهر مهران نیز برای اسکان اضطراری زائران آماده و تجهیز شده اند.
سلیمی یادآور شد: تجهیزات سه قرارگاه را از نظر تجهیزات آمبولانسی به 2 برابر افزایش داده و 6 فروند بالگرد نیز برای انتقال اضطرای زائران آسیب دیده در ایلام و مهران مستقر کرده ایم که از این تعداد سه فروند بالگرد در مهران هستند.
وی اضافه کرد: در مجموع 79 پایگاه در 2 استان خوزستان و ایلام و 80 پایگاه نیز در استان های منتهی به ایلام آماده ارائه خدمت به زائران هستند و با توجه به سردی هوا و امکان بارندگی برای خدمات رسانی در آماده باش کامل بسر می برند.
به گزارش ایرنا، بر اساس اعلام مسئولان استان ایلام بیش از یک میلیون نفر از مرز مهران خارج شده و حدود 350 هزار نفر نیز وارد شده اند، این مرز بدلیل برخورداری از مزیت نزدیکی و کوتاهی مسافت تا کربلا انتخاب اول زائران اربعین است.
مرز بین المللی مهران در فاصله 95 کیلومتری جنوب باختری شهر ایلام قرار دارد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار