تیم فوتبال صبای قم در آستانه مصاف حساس هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور صعود یک پله‌ای در جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال داشت.
کد خبر: ۳۳۴۹۰۷
تاریخ انتشار: ۰۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸ 26 November 2016
به گزارش تابناک قم، پرونده یازدهمین هفته رقابت‌های فصل جاری لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور جام خلیج‌فارس در حالی بسته شد که تیم فوتبال صبای قم به چهارمین باخت این فصل تن داد اما طعم این باخت چندان هم تلخ نبود و صبا این هفته را با شکست اما صعودی یک پله‌ای در جدول به پایان رساند.

صبای قم که بعد از حذف از جام حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور به مصاف یکی از تیم‌های متمول حاضر در شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور یعنی تراکتورسازی تبریز رفته بود، با وجود اینکه عملکرد خوبی در هفته‌های اخیر نداشته اما می‌تواند در هفته‌های آینده بهتر از این باشد.

9 امتیاز از 11 بازی و جایگاه چهاردهمی صبای قم

آمار و ارقام جدول رده‌بندی لیگ شانزدهم عملکرد خوبی را از صبای قم نشان نمی‌دهد زیرا صبا از 11 مسابقه این فصل یک برد، 6 تساوی و چهار باخت در کارنامه دارد و با 9 گل زده و 13 گل خورده، دارای تفاضل گل منفی چهار است و با 9 امتیاز در مکان چهاردهم جدول رده‌بندی جای گرفته است.

در واقع صبای قم از هر بازی این فصل به طور میانگین کمتر از یک امتیاز کسب کرده و عبدالصمد مرفاوی به خوبی می‌داند که باید در هفته‌های آتی شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور مراقب نتایج تیمش در جدال با حریفان لیگ برتری باشد تا جایگاه صبا بیش از این متزلزل نشود.

هر چند واقعیت این است که صبا را باید با در نظر گرفتن داشته‌های این تیم آنالیز و ارزیابی کرد، زیرا صبا تیمی است که نسبت به دیگر تیم‌های لیگ برتری با مخارج پائین‌تری بسته شده و به غیر از یکی دو تیم دیگر لیگ برتری که شرایط شبیه صبا دارند، حتی نمی‌توان صبا را از نظر وضعیت مالی و امکانات با تیم‌های صدرنشین و قعرنشین لیگ هجدهم یعنی تراکتورسازی و ماشین‌سازی تبریز مقایسه کرد.

چهارمین باخت صبا در لیگ برتر مقابل تراکتورسازی

نماینده فوتبال استان قم در هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در حالی که یکی از بازیکنان کلیدی و اصلی خود یعنی ابوالقاسم دهنوی را در اختیار نداشت در ورزشگاه اختصاصی تیم تراکتورسازی تبریز میهمان تیم متموّل و پر مهره تراکتور سازی بود و در شرایطی سخت از این بازی بدون امتیاز خارج شد.

صبای قم بعد از باخت هفته هشتم در میهمانی فولاد خوزستان که آخرین باخت این تیم در بازی‌های خارج از خانه این فصل بود و البته یک تساوی با گسترش‌فولاد تبریز در هفته نهم و باخت خانگی به تیم پدیده خراسان در هفته دهم، با انگیزه بسیار بالا به دنبال کسب امتیاز مقابل تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز قرار گرفت و حریف که از نظر مالی و بازیکن شرایط صد در صد بهتری نسبت به صبا داشت، شاگردان مرفاوی را با وجود بازی خوبشان در نیمه دوم با نتیجه دو بر یک شکست داد.

تغییرات تاکتیکی و تحولات جالب در خط دفاعی صبا

صبای قم در این دیدار از حضور ابوالقاسم دهنوی بازیکن کلیدی خود در خط دفاعی و میانهی به دلیل سه اخطاره بودن، محروم بود و حامد لک، محمدهاشم بیک‌زاده، حمیدرضا دیوسالار، سیدمهدی حسینی، پویا سیف‌پناهی، میلاد ابطحی، مهران امیری، عبدالکریم اسلامی، کیوان امرایی، احمد حسن‌زاده و غلامرضا عنایتی در ترکیب اصلی مصاف با تراکتورسازی تبریز به میدان رفتند.

کادر فنی صبای قم در این دیدار چند تغییر در خطوط مختلف ایجاد کردند و صبا با انگیزه کسب دومین پیروزی این فصل مقابل تیم شاگردان امیر قلعه‌نویی قرار گرفت و مجموعا بازی قابل قبولی از خود به نمایش گذاشت اما در نیمه نخست دو بار مغلوب مهاجمان حریف شد و در مقابل تک گل احمد حسن‌زاده بازی با برتری دو بر یک تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز به پایان رسید.

یک پله صعود صبای قم در جدول رده‌بندی لیگ برتر

با وجود شکست غیر منتظره صبای قم در میهمانی تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز که منجر به رقم خوردن چهارمین باخت شاگردان عبدالصمد مرفاوی در شانزدهمین دوره لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور شد، اما صبا یک پله در جدول رده‌بندی صعود کرد.

با نتیجه‌ای که در دیدار صبای قم و تراکتورسازی تبریز از هفته یازدهم لیگ برتر فوتبال باشگا‌ه‌های کشور رقم خورد، شاگردان عبدالصمد مرفاوی 9 امتیازی ماندند اما نتایج سایر بازی‌ها تقریبا به نفع آنها بود و صبا را از مکان پانزدهم جدول به رتبه چهاردهم آورد.

در هفته‌ای که صبای قم در مقابل تراکتورسازی تبریز شکست خورد، تیم سایپا تهران که با صبا هم امتیاز بود با دو گل به نفت تهران باخت تا صبا و سایپا در امتیاز 9 باقی بمانند و صبا به لطف گل زده بیشتر نسبت به هفته دهم لیگ برتر صعودی یک پله‌ای داشته باشند و با امیدواری بیشتری در هفته دوازدهم لیگ برتر به مصاف تیم مطرح و پایتخت‌نشین استقلال تهران بروند و با روحیه‌ای مناسب از شاگردان علیرضا منصوریان میزبانی کنند.

مرفاوی: به خاطر تلاش بازیکنانم باید از آنها تشکر کنم

سرمربی تیم فوتبال صبای قم که در این هفته‌های با توجه به نتایج تیمش شرایط سختی را تحمل می‌کند راجع به نتیجه و اتفاقات بازی هفته یازدهم لیگ برتر مقابل تراکتورسازی تبریز گفت: به نظر من بازی خوبی بود و به خاطر تلاش بازیکنانم باید از آنها تشکر کنم.

عبدالصمد مرفاوی اضافه کرد: در نیمه نخست این دیدار به حریف که از موقعیت میزبانی هم استفاده می‌کرد، فرصت چندانی ندادیم اما در نیمه دوم گل اول را روی اتفاقات دریافت کردیم و در صحنه گل دوم نیز روی پنالتی شک دارم هر چند قبل از پنالتی روی دیوسالار مدافع تیم ما خطا شد که داور آن را نگرفت.

کارشناس فوتبال: داشته‌های مرفاوی محدود است

مجید نامجو مطلق ملی‌پوش اسبق و از کارشناسان فوتبال راجع به دیدار صبا مقابل تراکتورسازی تصریح کرد:‌ در نیمه نخست بازی‌، تیم صبای قم با یک بازی بسته و تمرکز روی ضد حملات قصد داشت حملات تراکتورسازی را خنثی کند اما در نیمه دوم با توجه به توان فنی تیم تراکتورسازی و افت بدنی صبا، میزبان موفق به گلزنی شد.

وی خاطرنشان کرد: تیم صبا خیلی دیر بسته شد و داشته‌های عبدالصمد مرفاوی بسیار محدود است، ضمن اینکه از نظر سبک بازی صبا، مسابقه این تیم با تراکتورسازی با دیدار هفته قبل با استقلال در جام حذفی تفاوتی نداشت و در این دیدار صبای قم اسیر تاکتیک‌های تهاجمی تراکتورسازی شد.

محرومیت مهاجم صبا از جدال با استقلال

عبدالکریم اسلامی مهاجم تیم فوتبال صبای قم که بسیاری از بازی‌های فصل جاری لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور را به دلیل مصدومیت از دست داده است و در لیگ شانزدهم تنها پنج بازی به شکل ثابت و سه مسابقه به عنوان بازیکن ذخیره برای صبا بازی کرده مسابقه هفته دوازدهم با استقلال تهران را از دست داد.

این مهاجم که موفق به زدن دو گل، ارسال یک پاس گل و گرفتن یک پنالتی در هفته دوم لیگ برتر شده است و پس از احمد حسن‌زاده امتیازآورترین بازیکن صبای قم به شمار می‌رود، در هفته‌های اول و دوم مقابل صنعت نفت آبادان و پیکان اخطار گرفته بود و سومین اخطار وی نیز در دومین دقیقه وقت‌های تلف شده نیمه دوم بازی با تراکتورسازی از سوی داور به اسلامی داده شد تا از جدال با استقلال محروم شود.

مصاف صبا و استقلال در نخستین روز ماه ربیع‌الاول

در هر حال هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال باشگا‌ه‌های کشور به پایان رسید و تیم صبای قم باید با فراموش کردن تمام اتفاقات بازی‌های قبل به فکر جدال حساس دوازدهمین هفته جام خلیج‌فارس با تیم مدعی و بالای جدولی استقلال تهران در شهر قم باشد.

سازمان لیگ برتر فوتبال ایران برای یازدهمین روز آذر ماه دیدار تیم‌های فوتبال صبای قم و استقلال تهران را در ورزشگاه یادگار امام قم برنامه‌ریزی کرده است و این بازی حساس در حضور تماشاگران علاقمند به فوتبال در عصر نخستین روز ماه ربیع‌الاول از ساعت 16:20 دقیقه برگزار می‌شود و تیم‌های رده ششمی استقلال تهران با 15 امتیاز و رده چهاردهمی صبای قم با 9 امتیاز در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند، ‌دیداری که دو هفته بعد از رویارویی آنها در جام حذفی برگزار می‌شود و به نوعی می‌توان آن را فرصت انتقام شاگردان مرفاوی از منصوریان دانست.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار