باید حماسه ها، رشادت، ایثار، استقامت و زندگی مردم استان ایلام در طول دوران دفاع مقدس برای جاوید و زنده ماندن دستمایه آثار هنری شود تا عموم مردم ایران اسلامی با جغرافیا دفاع مقدس این دیار به خوبی آشنا شوند.
کد خبر: ۳۶۹۱۳۸
تاریخ انتشار: ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳ 29 January 2017
به گزارش تابناک ایلام؛محمدرضا مروارید روز یکشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیران کل سابق و جدید بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام اظهار کرد: جای جای استان ایلام در سال های دفاع مقدس و بعد از آن شاهد رویدادهای منحصر به فردی بوده است که موضوع و مضمون های جذاب و جالبی برای پرداختن هنرمندان گونه های مختلف به ویژه آثار سینمایی و مکتوب به انها هستند.
 
وی افزود: البته در داخل خود استان ایلام همواره یادوآره ها و یادمان های زیادی برای تکریم دفاع مقدس و ارزش های به جای مانده از این دوران به خصوص ایثارگران این استان برگزار می شود با این وجود جایگاه حماسی ایلام در دوران دفاع مقدس بهره گیری از ظرفیت های ادبی و هنری موثر تری را ایجاب می کند.
 
مروارید یادآور شد: در مناطق جنگی استان ایلام عملیات های بزرگی برای دفاع از مرزهای این آب و خاک و مقابله با دشمن بعثی و با مشارکت و همراهی خودجوش قوای مردمی و نیروهای مسلح روی داد که یکی از این عملیات ها فتح غرورآفرین میمک با حضور عشایر استان ایلام بود.
 
وی گفت: دشمن باوجود اینکه تا بن دندان مسلح بود و از پشتیبانی دولت های غربی و سازمان های جهانی بهره می برد اما مردم این استان با دست خالی و تنها با هدف دفاع از سرزمین و آیینشان به مقابله با متجاوزان برخاستند و در این راه حماسه های بی بدیلی را خلق کردند.
 
مروارید تاکید کرد: باید حماسه ها، رشادت، ایثار، استقامت و زندگی مردم استان ایلام در طول دوران دفاع مقدس برای جاوید و زنده ماندن دستمایه آثار هنری شود تا عموم مردم ایران اسلامی با جغرافیا دفاع مقدس این دیار به خوبی آشنا شوند.
 
مدیرکل سابق بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام نیز گفت: دفاع مقدس و دستاوردهای آن یک حادثه کم نظیر در طول تاریخ این سرزمین است که باید رای همیشه تاریخ ماندگار و جاوید بماند.
 
سرهنگ جعفرمنتظری در خصوص برخی فعالیت های این بنیاد در طول سال های اخیر افزود: اعتبار تخصیصی این بنیاد در سال گذشته 18 میلیارد ریال بود که امسال این رقم به 89 میلیارد ریال در قالب 25 فعالیت و پروژه حوزه دفاع مقدس در استان ایلام افزایش یافت.
 
وی افزود: تاکنون 40 هزار سند با موضوع دفاع مقدس و با محوریت استان ایلام جمع آوری و نگهداری شده است و همچنین یادمان های استان ایلام از سه یادمان به 26 یادمان برای بازدید مردم و کاروان های راهیان نور افزایش پیدا کرده است.
 
در این آیین با حضور جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، رئیس بازرسی و حراست این بنیاد و جمعی از مسئولان استان ایلام برگزار و از تلاش و خدمت سرهنگ جعفر منتظری قدردانی و پاسدار محمدرضا شرف بیانی به سمت مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان ایلام منصوب شد.
 
استان ایلام در طول دوران دفاع مقدس سه هزار شهید و 10 هزار جانباز را تقدیم انقلاب کرد./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار