مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری همدان بالابودن سن درختان و خشکیده بودن را عامل قطعی درختان سطح شهر همدان عنوان کرد
کد خبر: ۳۹۸۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۲ 27 May 2015

مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری همدان گفت: درختان با سن بالا و فاقد بهره‌وری لازم در سطح شهر همدان قطع شدند.

به گزارش فارس؛ موضوع هرس و قطع درختان توسط شهرداری همدان، اخیراً نقل محافل شده تا جایی که پس از هرس سنگین، برخی از آنها ضعیف شده و برخی دیگر نیز ظاهراً خشک شده است.

خبرنگار فارس این موضوع را از مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری جویا شد که عاشورلو این کار را هرس سنگین درختان به منظور جوان‌سازی آنها و جلوگیری از «مرگ نارون» دانست.

وی همچنین این مسئله را عادی دانست و گفت: این اقدام کارشناسی و با مشورت اساتید مختلف علوم باغبانی انجام شده است.

در اقصی نقاط شهر، برخی از این درختان ظاهری خشکیده به خود گرفته‌اند و دریافت اینکه واقعاً نخشکیده‌اند نیاز به صبری یک‌ساله دارد!

اما اقدام به قطع درختان توسط شهرداری، این موضوع را تأیید می‌کند که برخی از این درختان واقعاً خشکیده‌اند. مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری همدان ضمن تأیید این خشکسالی البته نگفت اگر این خشکسالی به علت بیماری بوده چرا این موقع از سال درختان قطع شده و چرا ابتدا این درختان هرس شده و سپس قطع شدند! (فیلم قطع درختان بلوار شهید چیت‌سازیان همدان در خبرگزاری فارس موجود است.)

ایرج عاشورلو در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در همدان، در خصوص قطع برخی از درختان سطح شهر اظهار کرد: این درختان به علت خشکسالی و بیماری خشک شده‌اند که باید قطع می‌شدند.

وی با بیان اینکه امسال بحث قطع درخت کمتر از سال‌های قبل بود، اظهار کرد: امسال میزان درختانی که خشک شده و یا بیمار شدند به نصف کاهش یافته است.

مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری همدان با بیان اینکه درختان جدیدی جایگزین درختان قطع شده می‌شوند، افزود: اکثر درختان به جز چنار، افرا و زبان گنجشک سن بالای 35 سال دارند که روند رشد آنها قطع شده و باید جایگزین شوند.

وی با بیان اینکه گونه‌های جوان جایگزین درختان قطع شده می‌شوند، افزود: سازمان فضای سبز نیز به دنبال قطعی نبوده و تلاش ما هم حفظ درختان و فضای سبز است.

عاشورلو با بیان اینکه اگر دیگران برای درختان «دایه» هستند، ما «مادریم»؛ گفت: کسی نمی‌تواند که دایه مهربان‌تر از مادر شود.

وی با بیان اینکه سال گذشته 250 اصله درخت در بلوار ارم کاشته شد، افزود: با توجه به اینکه به مرور برخی از درختان بهره‌وری خود را از دست می‌دهند، باید آنها را قطع کرده و جایگزین کرد.

مدیرعامل سازمان فضای سبز شهرداری همدان در پایان با بیان اینکه یکی از دلایل هرس سنگین درختان به خاطر وجود بیماری مرگ نارون در درختان بود، بیان داشت: هر سال 10 درصد درختان وسط خیابان‌ها دچار مرگ نارون می‌شدند که البته امسال کمتر شده است.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار