مسئول کمیته کارآفرین بانوان فارس با اشاره به روند رو به افول جایگاه فرش قشقایی، خواستار تلاش همه‌جانبه برای احیای جایگاه ارزشمند این هنر شد.
کد خبر: ۴۲۱۳۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۰ 09 May 2017
تابناک فارس به نقل از فارس:سونیا خضرایی امروز در حاشیه نشست هم‌اندیشی بانوان کار‌آفرین استان فارس که باهدف هم‌افزایی در راستای اهداف واحدهای تعاونی و بازرگانی برگزار شد اظهار داشت: طی سال‌های متوالی فرش قشقایی با رکود مواجه شده که برای حل این مسئله اصلاح زیرساخت‌ها، رشد تعاونی‌ها و هدایت فعالان این حوزه به سمت تولید باکیفیت مدنظر قرار گرفت تا ضمن حفظ جایگاه فرش قشقایی‌باف فارس، شناخت بیشتر توانمندی‌های رقبا، به‌منظور جذب مخاطب در درون کشور و سپس در کشورهای هدف‌گذاری شد.
وی با اشاره به لزوم استفاده از ظرفیت‌های توأمان بانوان و آقایان زیر چتر خانوارهای فعال در قالب تعاونی، به اهمیت آموزش در تقویت زیرساخت‌های تعاونی و کارآفرینان پرداخت و اظهار داشت: موازی‌سازی برخی از واحدهای تعاونی در بخش‌های مختلف گردشگری و بافندگان روستایی و شهری و دیگر تشکل‌های کارگری و سمن‌های مردمی در صورتی می‌تواند مسیر مطمئنی را طی کند که برنامه‌های مشترک و دقیقی در آن‌ها تعریف شود.

وی افزود: در این برنامه مشترک که غالب آن در پوشش انعقاد تفاهم‌نامه‌های داخلی است، می‌توان ورود خوشه‌های صنعتی تخصصی بهره‌گیری از توانمندی اتحادیه‌ها و واحدهای مردم‌نهاد را افزون ساخت تا از هدر رفت سرمایه‌ها جلوگیری شده و از طریق خوشه‌های مختلف نیروهای باتجربه، هدفمند و دارای برنامه مدون و بروز به یاری کارآفرینان بیایند.

خضرایی در ادامه به مشکلات پیش از تشکیل تعاونی‌ها تا تجمیع آن‌ها در قالب اتحادیه طی یک دوره چهارساله پرداخت و ادامه داد: از اواخر سال 92 در فارس با ایجاد تعامل و حمایت اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در بخش آموزش، تولید و همچنین انعقاد تفاهم‌نامه‌های مشترک، امکان جذب سرمایه‌های فکری و اقتصادی تجار حاشیه خلیج‌فارس بیشتر از پیش محقق شد.
وی اضافه کرد: در بخش تسهیلات نیز توفیق دریافت تسهیلات برای تعاونی‌ها از طریق صندوق کارآفرینی امید استان فارس محقق شد که رقم مجموع این تسهیلات میلیارد ریال بود و در حوزه تولید فرش دستباف بالاترین میزان جذب اعتبار را در کشور به فارس اختصاص داد.
مسئول کمیته بانوان کارآفرین فارس اساس رشد تعاونی در چند سال اخیر را تعامل و تعاون بین بخش خصوصی و دولتی دانست و خواستار رسیدگی به تعامل اتحادیه‌های موازی شد و ابراز داشت: این تأکید به اتحاد در راستای همگام‌سازی کارآفرینان برای حضور در مجامع مشترک فارس با مخاطبین هدفمند کشورهای حاشیه خلیج‌فارس است.

در ادامه این نشست پدرام قریشی رئیس کانون کارآفرینان فارس با بیان دستاوردهای دو سال اخیر در حوزه حمایت از کودکان بی‌سرپرست و مشاوره، به اهمیت مرکزیت و یکپارچه‌سازی کمیته کارآفرینی و بخش‌های مختلف آن تأکید کرد و خواستار آگاه‌سازی و استفاده از این ظرفیت در بانوان برای ایجاد مشاغل شد.
قائم‌مقام کاریابی صنفی کشور دیگر مهمان این دیدار بابیان آمار و ارقام و مقایسه روند رشد توانمندی‌ها در بخش‌های گردشگری، توسعه روستایی و تعاون طی سه سال اخیر اظهار داشت: لازمه رشد این ظرفیت ایجادشده اهتمام مسئولان در استفاده از ظرفیت‌های موجود دولتی و خصوصی از طریق استمرار حمایت از برنامه‌های مبتنی بر مشارکت مردمی است.

زهره عظیمی فر مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل دانشگاه شیراز مواردی را در مورد نقش زنان در عرصه‌های مختلف کار‌آفرینی بیان کرد.

در پایان این نشست جمیله کریمی رئیس ستاد بانوان ریاست جمهوری در استان فارس نیز بر نقد و نشر صحیح و صادقانه دستاوردهای کارآفرینان هنرمند و صنعتگر تأکید کرد و تعامل و تعاون فعالان این حوزه و به‌ویژه بانوان را در پیشبرد اهداف این مقوله مؤثر دانست.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار