دادستان کرمانشاه گفت:باید نقش سنتی بازار و اصناف در کرمانشاه احیاء شود.
کد خبر: ۴۳۴۱۶۶
تاریخ انتشار: ۱۱ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۸ 01 June 2017
به گزارش خبرنگار خبرگزاری تابناک، محمد حسین صادقی در دیدار با اصناف استان کرمانشاه افزود:بازاریان در عرصه های مختلف نظام شامل پشتیبانی هنگام جنگ و تلاش برای تحقق اقتصاد مقاومتی  نقش بسزایی داشتن  و تمامی تلاش های آنها بر کسی پوشیده نیست.

وی خاطر نشان کرد:سه میلیون واحد صنفی در کشور داریم و از زمانهای گذشته بازاریان به عنوان معتمد و کلید دار مردم بوده اند و به جای نوشتن این عبارت" نسیه ممنوع حتی به شما دوست عزیز" به مردم قرض نیز می دادند.

صادقی تصریح کرد: روزانه چهار هزار نفر به دادسرای استان مراجعه می کنند که بخش عظیمی به دلیل اختلافات جزئی است و تشکیل پرونده می دهند بنابراین ما نیازمند ترویج روحیه مدارا و اشاعه نقش پیشگیرانه در این مراجعات هستیم .

وی ابراز داشت: برای احداث مجتمع ویژه اقتصادی از سالهای گذشته تلاشهایی صورت گرفته است که تا  احداث آن، به منظور تسریع در امور واحدهای صنفی، یک شعبه ویژه در دادسرا برای رسیدگی به مشکلات اصناف تشکیل می شود.

ایشان اظهار داشت: وضعیت دستفروشان و دوره گردان تره و بار در سطح استان بسیار  نامناسب است و جمع آوری این افراد هزینه بر و کم بازده است لذا با توجه به اینکه این افراد نان آور خانواده ها هستند و به منظور پیشگیری از گرایش این افراد به ناهنجاری ها به جای جمع آوری باید ساماندهی شوند.

دادستان کرمانشاه گفت: عرضه و تبلیغ قلیان در اماکن عمومی ممنوعاست و از اصناف انتظار برخورد می رود این در حالی است که مصرف در حریم شخصی و منزل افراد ممنوع نیست و این امر منافاتی با فعالیت واحدهای دارای مجوز عرضه لوازم قلیان ندارد.

صادقی  تاکید کرد:اصناف استان باید یکپارچه هنگام اذن تعطیل کنند زیرا  تاریخچه مذهبی استان ما نسبت به دیگر استانهای مذهبی  دیگرکمتر نیست.


صادقی افزود باید تابلوهای جنس فروخته شده پس گرفته نمی شود از سر در مغازه ها پایین آورده شودو بر اساس مواد قانونی ۳۹۶ و ۴۱۰ مدنی حق بازگرداندن مجدد اجناس با شرایط گفته شده در این قوانین برای مشتریان محفوظ است.

وی خواستار جذب اعتماد مصرف کنندگان به بازار داخلی به شرط افزایش کیفیت و کاهش قیمت شد و افزود: پویش صنفی عرضه و تبلیغ جنس ایرانی-فرهنگ مشتری مداری را توسعه دهید.

دادستان کرمانشاه افزود: ایجاد زیرساختهایی برای بازرسی هوشمند و نظارت بر ساماندهی واحدهای صنفی فاقد مجوز، ایجاد صندوق فروش الکترونیک برای اخذ مالیات عادلانه، حمایت از جوانان تازه وارد به بازار، ایجاد فروشگاه های زنجیره ای برای کاهش هزینه های جاری برخی از واحدهای صنفی، متوقف کردن ورود کالای قاچاق  از مهمترین موارد مورد توجه است.

صادقی در پایان ابراز داشت: نصب دوربین دربرخی از واحدهای صنفی لازم است و باید  از دخالت آرایشگاه های زنانه در امورات پزشکی پیشگیری کرد، برچیدن بساط عرضه گوشت غیربهداشتی، پیشگیری از توزیع مواد مخدر و روانگردان توسط عطاری ها، ممنوعیت به کارگیری افراد مجرد در آژانسهای مسافربری، ممنوعیت نگهداری آلات و ادوات نزاع در واحدهای صنفی، رعایت قانون در هنگام تنظیم قراردادها و پرداخت حقوق کارگران در کنار ایمن سازی محیط کاری آنان از دیگر الزامات واحدهای صنفی عنوان نمود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار