پس از یک پیش‌نمایش که حدود یک ماه قبل منتشر شد، پژو درنهایت رسماً فیس‌لیفت مدل 308 خود را معرفی کرده است. در این به‌روزرسانی میان‌دوره‌ای اما تغییرات چندانی در طراحی بیرونی 308 انجام نشده و عملاً همان استایل و طراحی قبل حفظ شده است؛ بنابراین تنها تغییرات بیرونی قابل‌توجه این هاچ‌بک کامپکت در جلوپنجره و سپر جلو قابل‌مشاهده است.
کد خبر: ۴۳۴۷۰۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۳ 03 June 2017

ت.

به گزارش تابناک : به نقل از پدال اما رویداد مهم‌تر در فیس‌لیفت 308، ارائهٔ یک پیشرانهٔ جدید 1.6 لیتری BlueHDi 130 برای آن است. این پیشرانه که به‌تازگی توسعه یافته است، برای نخستین بار است که در خودرویی از گروه پژو-سیتروئن ارائه می‌گردد. این موتور جایگزین پیشرانهٔ قبلی BlueHDi 130 خواهد شد و در طول فرآیند مهندسی آن بیش از 200 اختراع ثبت شده است. همان‌طور که از نام این موتور جدید مشخص است، 10 اسب بخار قدرت بیشتری از موتور قبلی دارد درحالی‌که مصرف سوخت آن نیز تا شش درصد کمتر است. غیرازاین‌ها، پژو ادعا می‌کند که عملکرد این پیشرانه تقریباً با نمونه‌های بزرگ‌تر 2 لیتری برابری می‌کند.

اما برای کسانی که پیشرانه‌های بنزینی را ترجیح می‌دهند، یک نسخهٔ بروز شده از موتور 1.2 لیتری PureTech 130 برای 308 جدید ارائه شده است که حدود چهار درصد کم‌مصرف‌تر از قبل شده است. درعین‌حال، این موتور به لطف استفاده از یک فیلتر ذرات بنزین و همچنین دیگر راه‌های کنترل تولید گازهای گلخانه‌ای مانند استفاده از یک مبدل کاتالیزوری جدید، بهینه‌سازی دمای اگزوز و به‌کارگیری متریال با مقاومت حرارتی بالاتر، به‌طور قابل‌توجهی پاک‌تر از قبل شده است.

در سمتی دیگر، نسخهٔ اسپرت 308 GT وجود دارد که به یک پیشرانهٔ دیزل 180 اسب بخاری مجهز بوده و حالا یک گیربکس هشت سرعتهٔ اتوماتیک جدید هم برای آن ارائه شده است. این گیربکس که توسط همکاری مشترک پژو و آیسن توسعه پیدا کرده است، هفت درصد مقرون‌به‌صرفه‌تر از گیربکس شش سرعتهٔ کنونی بوده و درعین‌حال دو کیلوگرم هم وزن کمتری دارد.

اما بالاترین، قوی‌ترین و داغ‌ترین مدل 308، نسخهٔ GTI است که از یک پیشرانهٔ 1.6 لیتری چهار سیلندر بنزینی با 270 اسب بخار قدرت استفاده می‌کند و در شش ثانیه از حالت سکون به سرعت صد کیلومتر در ساعت می‌رسد. این مدل که روی رینگ‌های آلیاژی اسپرت 19 اینچی قرار دارد، از مجموعه‌ای از تجهیزات منحصربه‌فرد مانند دیفرانسیل لغزش محدود تورسن، کالیپرهای ترمز قرمزرنگ، لاستیک‌های میشلن پایلوت سوپراسپرت و دیسک‌های ترمز 380 میلی‌متری در جلو و 268 میلی‌متری در عقب سود می‌برد.

در بخش تکنولوژی نیز تمامی سیستم‌های کمک‌رانندهٔ موجود در کراس‌اوورهای 3008 و 5008، در حال حاضر برای 308 فیس‌لیفت هم ارائه شده‌اند که ازجملهٔ آن‌ها می‌توان به ترمز ایمنی فعال با هشدار فاصله، سیستم هشدار خروج از خط فعال و سیستم هشدار توجه راننده اشاره کرد. این هاچ‌بک بروز شدهٔ فرانسوی همچنین به سیستم تشخیص تابلوهای سرعت و همین‌طور پیشنهاد سرعت مناسب نیز مجهز شده درحالی‌که کروز کنترل تطبیقی آن‌هم از قابلیت توقف برخوردار است.

برچسب ها: پژو 308 ، هاچ بک کامپکت
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار