عضو کمیسیون تلفیق مجلس:
عضو کمیسیون تلفیق مجلس گفت: آن چند میلیون نفری که اعم از مقامات دولتی بوده‌اند از ترس آبرو و یا رودربایستی از انتشار لیست دریافت کننندگان یارانه، از دریافت یارانه انصراف داده‌اند.
کد خبر: ۴۴۱۱
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۵ 12 February 2015

به گزارش تابناک، امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی در نشست «ارزیابی بودجه 94 دولت براساس اقتصاد مقاومتی» در مشهد، اظهار کرد: از آن جایی که در نظام مالیاتی کشور، 40 درصد از پرداخت مالیات معاف هستند و جامعه هدف نیز ثابت است و براساس رشد تورم مالیات را افزایش می‌دهیم، از این رو دریافت مالیات به این شیوه علمی و صحیح نیست.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «آثار تورمی هزینه‌ها را نتوانسته‌ایم با دریافت مالیات جبران کنیم»، تصریح کرد: کاپیتالیست کشورها در دنیا حساب درآمد و هزینه ملتشان را دارند و سازمان مبارزه با پولشویی اجازه خرید و فروش اموال شخصی افراد را بدون اطلاع بانک‌های اطلاعاتی نمی‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه «در جنگ اقتصادی، دشمن نقاط ضعف اقتصادمان را شناسایی کرده است» افزود: باید در چنین شرایطی اقتصادی شکوفا تحت فشار اقتصادی ایجاد کنیم.

قاضی‌زاده با بیان اینکه «دشمن لیستی از آن دسته از معایب اقتصادی کشورمان را برای ضربه زدن شناسایی کرده است» یادآور شد: متاسفانه در کشور ایران، مصرف بیش از تولید است و بسیاری از اقلام خوراکی وابسته به دیگر کشورها هستیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه «متاسفانه در حوزه اقصاد خارجی، توسط دیگر کشورها قابل کنترل است» عنوان کرد: در سال جاری بودجه دولت 700 میلیارد تومان است که ارز این میزان 252 میلیارد تومان مربوط به بودجه عمومی دولتی است.

قاضی‌زاده با اشاره به اینکه «بخش درمان و بهداشت با رشد 130 درصدی در رتبه نخست بودجه را به خود اختصاص داده است»، اظهار کرد: آموزش و پرورش نیز با رشدی 24 الی 25 درصدی، دومین رتبه بودجه دولتی را از آن خود کرده است، در حالی که حوزه فرهنگ پایین‌ترین رشد را نسبت به سال گذشته تجربه کرده است.

وی با بیان اینکه «اقتصاد مقاومتی با دو بال کنترل مصرف و مطمئن‌سازی درآمدها به منظور افزایش بهره‌وری و واگذاری بخش‌هایی از اقتصاد مقاومتی به مردم باید به قدرت هر چه بیشتری تحقق یابد» ادامه داد: در اقتصاد مقاومتی بودجه باید بدون محاسبه ارز لحاظ شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه «سازمان آموزش و پرورش با یک میلیون و 300 هزار نفر بزرگ‌ترین سازمان دولتی است» خاطرنشان کرد: به طور مثال، در سازمان‌هایی همچون سازمان آموزش و پرورش چنین واگذاری‌هایی به بخش خصوصی صورت نگرفته است.

قاضی‌زاده با تاکید بر اینکه «متاسفانه در هدفمندی یارانه‌ها با شکست مواجه شده‌ایم»، یادآور شد: کشور آمریکا با 300 میلیون نفر جمعیت، 47 میلیون نیازمند را شناسایی کرده است و روزانه پنج میلیون بشکه نفت به قیمت جهانی می‌فروشد و به منظور حمایت از مردمش، هزینه‌های عمومی را کاهش می‌دهد، به همین دلیل اقتصاد آمریکا نسبت به اروپا دچار تنش کم تری است.

وی با تاکید بر اینکه «مقامات دولتی از ترس آبرویشان از دریافت یارانه انصراف داده‌اند»، عنوان کرد: تمامی مردمی که تقاضای دریافت بارانه داده‌اند یارانه را حق خود از منابع ملی می‌دانند و آن چند میلیون نفری که اعم از مقامات دولتی بوده‌اند از ترس آبرو و یا رودربایستی از انتشار لیست دریافت کننندگان یارانه، از دریافت یارانه انصراف داده‌اند.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه «اقتصاد علم شکست خورده است و کسانی که اقتصاد می‌خوانند عمرشان را تلف کرده‌اند» افزود: کمیته امام خمینی(ره) وظیفه‌اش شناسایی مستضعفین است که قادر به تامین هزینه زندگی‌شان نیستند تا از این طریق به آنان کمک مستقیم کنیم.

قاضی‌زاده با تاکید بر اینکه «نباید شرایط کل روستاها و مردم محروم را همانند ارزیابی کنیم» افزود: طبقه‌بندی کمیته امام خمنی (ره) در شناسایی محرومین خطاست، این درحالی است که کشور هند با توانمند کردن یک نفر از خانواده محروم، کل خانواده را توانمند می‌کند تا از چرخه نیازمندی آن را نجات دهند.

وی با بیان اینکه «کمیته امداد امام خمینی (ره) با این عریض و طویلی که نظیر آن در تمامی کشورهای دنیا وجود دارد»، ادامه داد: در دیگر کشورهای دنیا افراد بیکار باید بیکار بودن خود را ثابت کنند و به اندازه نیازشان به آنان کمک صورت می‌گیرد در حالی که این مساله در کمیته امداد امام خمینی (ره) رعایت نمی‌شود.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: بنده طرحی مبنتی بر اینکه افرادی که خارج از الگو، سوخت مصرف می‌کنند، باید هزینه‌های حامل‌های انرژی را براساس قیمت جهانی پرداخت کنند، را ارایه می‌کنم.

قاضی‌زاده با اشاره به اینکه «بودجه پژوهش متناسب با سایر بخش‌ها رشد نکرده است»، تصریح کرد: به طور مثال قصد داشتیم از دستاوردهای صنایع دفاع در دیگر حورزه‌ها استفاده کنیم، اما به لحاظ درون‌گرا بودن صنایع دفاع، این مهم محقق نشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار