پنجمین جشنواره گل های بابونه روز جمعه با شرکت بیشمار مردم نمین و گردشگران در جنگل فندقلوی شهرستان نمین برگزار شد .
کد خبر: ۴۶۷۹۸
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۱ 13 June 2015

 به گزارش ایرنا، استاندار اردبیل در سحنان کوتاهی در این جشنواره از حضور بیش از 10 هزار نفر در این حشنواره خبر داد و آن را فرصتی برای معرفی جاذبه های گردشگری شهرستان نمین دانست.

مجید خدابخش اظهار کرد: برگزاری اینگونه جشنواره ها باعث ایجاد شور و نشاط در بین مردم شده و فرصت های گرانبهایی برای مردم و مسوولان فراهم می سازد.

وی با اشاره به قابلیت های فرهنگی و گردشگری نمین گفت: جنگل فندقلو بعنوان نگین گردشگری این شهرستامن مطرح بوده وجشنواره بابونه نیز فرصتی برای معرفی هر جه بیشتر این منطقه جنگلی می باشد.

فرماندار نمین نیز در این جشنواره با اشاره به قابلیت ها ، ظرفیت ها و پتانسیل های بالقوه ی گردشگری در این شهرستان ، جنگل فندقلو و مراتع این منطقه را یکی از نعمت های عظیم الهی و خدادادی در این راستا توصیف کرد و گفت: وجود این منطقه سیاحتی سالانه هزاران گردشگر داخلی و خارجی را جذب خود می کند.

سیدمهدی جوادی با اشاره به شهرت شهرستان نمین در بحث برخورداری از آثار تاریخی و باستانی در کشور افزد: برخی از آثار تاریخی موجود در این شهرستان به دوره اسلامی و برخی دیگر به قبل از آن مربوط می شود.

او وجود تعداد 9 بنای تاریخی از دوره ایلخانی در بخش عنبران این شهرستان را گواه بر این امر ذکر کرد و بیان کرد: این بناهای تاریخی جایگاه ویژه ای در سطح کشور و استان اردبیل برای بخش عنبران و شهرستان نمین رقم زده است.

او شهرت جهانی نمین در مقوله علم و ادب و فرهنگ را یادآور شد و با اشاره به ظرفیت های مختلف اقتصادی و صنعتی موجود در این شهرستان گفت: وجود بیش از 90 گونه مختلف از گیاهان دارویی بر این ظرفیت ها افزوده و ما امیدواریم که بتوانیم با جذب سرمایه گذاران از این ظرفیت ها در راستای توسعه شهرستان استفاده کنیم.

فرماندار نمین اضافه کرد : بازشناسی ظرفیت های اقتصادی و گردشگری نمین و احیای سایر مکمل های گردشگری، کشاورزی، تاریخی، باستانی و معادن این شهرستان در راستای توسعه اقتصادی منطقه ضرورتی دوچندان یافته است.

وی برگزاری جشنواره بابونه را فرصتی برای معرفی این پتانسیل بالقوه اعلام کرد و اظهار کرد این جشنواره در جنگل فندقلوی نمین برگزار می شودتا فرصت مناسبی برای شناساندن استعدادهای بالقوه این منطقه پدید آورد.

جوادی معرفی و شناساندن توانمندی ها و تولیدات کشاورزی بویژه در زمینه داروهای گیاهی، صنایع دستی شامل گلیم و مسند ، آثار فرهیختگان و مشاهیر نمین، هنرهای تجسمی، فعالیت های بخش خصوصی و کارخانجات، مناطق گردشگری و آثار باستانی نمین و غذاهای سنتی و قابلیت های ورزشی این شهرستان را از اهداف اصلی جشنواره گل های بابونه برشمرد .

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل هم جشنواره گل های بابونه را یکی از مهمترین جشنواره های استان دانست و گفت: هدف از برگزاری این جشنواره در منطقه فندقلو معرفی این منطقه نمونه گردشگری در سطح کشور است.

کریم حاجی زاده افزود: شناسایی و معرفی ظرفیت های گردشگری منطقه به ویژه جنگل نمونه گردشگری فندقلو، توسعه امکانات گردشگری در مناطق گردشگری نمین، نمایش توانایی استان در زمینه گیاهان دارویی و ایجاد شور و نشاط در جامعه از دیگر اهداف این جشنواره است.

برپایی بیش از 20 غرفه جداگانه برای عرضه ، نمایش و فروش محصولات مختلف تولیدی و صنعتی شهرستان نمین ، اجرای موسیقی سنتی و نمایش و تئاتر و برگزاری مسابقه نقاشی کودکان و بازی های بومی و محلی از دیگر برنامه های این جشنواره بود.

شهرستان نمین در شرق استان اردبیل واقع می باشد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار