واکنش مخاطبی به خبر فروش زمین های شهرداری اردبیل
سایت تابناک اردبیل برخی دیدگاه های خاص و مبسوط ارسال شده از طرف کاربران و مخاطبان گرامی را بصورت ویژه منتشر می کند. در این بخش دیدگاه یکی از مخاطبان در مورد تصمیم شهرداری اردبیل برای فروش برخی زمین های شهری را منتشر می کنیم.
کد خبر: ۵۵۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ تير ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۱ 30 June 2015
همکار عزیز،جناب سرپرست بزرگوار، خبر تصمیم شهرداری اردبیل برای فروش بخشی از املاک خود را خواندم. این چه روشی در تامین هزینه های شهرداریست؟
زمین مهمترین ابزار سیاست گذاری در زمینه مسکن است و نقش مهمی در کنترل بازار مسکن دارد. بطوریکه از وظایف اصلی سازمان های محلی افزایش ذخیره های زمین های عمومی می باشد تا در مواقع بحران زمین و مسکن، بتوان کنترل بازار را در دست گرفت.
فروش زمین های متعلق به شهرداری برای تامین هزینه آسفالت و جدول و هزینه های جاری و ... از ضعیف ترین نحوه های برخورد با زمین شهریست. در این شرایط رکود بجای اینکه شهرداری اقدام  به ذخیره سازی اراضی  و افزایش آن از طریق انتقال حق توسعه بپردازد اقدام به فروش می کند. در حالی که قیمت اراضی نسبت به سالهای پیش کاهش یافته است. بنظر بنده کار کارشناسی  نشده ایست که می تواند تنها دو دلیل داشته باشد:
۱_عدم آگاهی
2-  افزایش درآمد لحظه ای شهرداری با نابود کردن دارایی های عمومی برای فعالیت های تبلیغاتی شورا ها
در ضمن حالا که تصمیم به فروش زمین ها و سرمایه های شهرداری گرفته اید مواظب دو نکته باشید تا در زمان مدیریت شما اتفاق نیافتد:
_ ایجاد رانت و فروش زمین به قیمت پایین تر به اشخاص معلوم با چرخه معلوم
_ پیگیری سیاست های تخریب اموال عمومی در حین تحول در مجموعه شهرداری 
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۴/۰۹
واقعا جالبه هر کس دوس داره در هرزمینه اعلام نظر میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
اگر نقدی به مطلب فوق هست بایستی با دلیل عنوان گردد، وگرنه اعتراض به یک موضوع بدون آوردن دلیل نشان از جبهه گیری و عدم بی طرفی در موضوع می باشد.
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۴/۰۴/۱۰
كاري كه شهردار قبلي زيربار آن نرفت و شهردار بعدي هم زير بارآن نخواهد رفت و چه فرصت مغتنمي! كه سرپرست اين كار را بكند تا اگر بعدها هم مشكلي پيش آمد بگردند دنبال متهم!
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار