کد خبر: ۵۶۳۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۵۴ 07 February 2018

تیم فوتبال پرسپولیس که با اختلاف زیادی نسبت به تیم دوم صدرنشین هفدهمین دوره لیگ برتر است، روز گذشته از سد صنعت نفت عبور کرد تا نشان دهد عزم این تیم برای کسب عنوان قهرمانی جزم است.

در چارچوب دیدارهای هفته بیست و سوم لیگ برتر، روز گذشته یک دیدار بین تیم‌های صنعت نفت و پرسپولیس در ورزشگاه تختی آبادان برگزار شد که این بازی با برتری ۳ بر صفر سرخپوشان به پایان رسید. فرشاد احمدزاده(۱۴) و علی علیپور(۲۷ و ۵۶) برای پرسپولیس گل زدند. این دیدار در حالی آغاز شد که تماشاگران آبادانی استقبال خوبی از بازی داشتند و ورزشگاه را یکدست زردپوش کرده بودند. با این حال این تیم تهرانی بود که زودتر از میزبانش به گل رسید. در حالی که نفتی‌ها برای رسیدن به گل تلاش بیشتری می‌کردند در دقیقه ۱۴ این پرسپولیس بود که روی ارسال خوب وحید امیری و ضربه فرشاد احمدزاده به گل برتری رسید.
در حالی که صنعت نفت حملات زیادی را برای رسیدن به گل تساوی دنبال می‌کرد این علی علیپور بود که در یک ضد حمله به تنهایی از بین سه مدافع صنعت نفت عبور کرد و با ضربه‌ای محکم دروازه این تیم را در دقیقه ۲۷ برای دومین بار باز کرد. دقایق باقی مانده نیمه اول توپ بین بازیکنان دو تیم با شرایط مشابهی رد و بدل شد و بیشتر در میانه میدان در گردش بود. البته پرسپولیس یک بار دیگر می‌توانست دروازه صنعت نفت را باز کند اما توپ ارسالی وحید امیری به خوبی روی سر علیپور قرار نگرفت.
نیمه دوم را هم باید به پرسپولیس اختصاص داد. تیمی که با برنامه‌تر و حرفه‌ای‌تر از صنعت نفت کار کرد و توانست علاوه‌بر حفظ اندوخته نیمه اول، یک بار دیگر در دقیقه ۵۶ توسط علی علیپور به گل برسد تا خیالش از بابت پیروزی راحت شود. پرسپولیس که صدرنشین لیگ برتر است علی علیپور را هم به عنوان صدرنشین جدول گلزنان در اختیار دارد و توانسته به این بازیکن هم کمک کند که شانس اول کسب عنوان آقای گلی در لیگ هفدهم باشد.
سرخپوشان که این فصل را با یک باخت دنبال می‌کنند با این پیروزی ۵۴ امتیازی شدند و فاصله با تیم دوم را بیشتر کردند تا همچنان شانس اول قهرمانی در این دوره از مسابقات باشند. صنعت نفت هم که نوسان زیادی داشته است، با ۲۹ امتیاز در رده نهم باقی ماند.
در دیگر بازی دیروز، تراکتورسازی با نتیجه دو بر یک گسترش فولاد تبریز را شکست داد. میلاد زنیدپور(۳۳) برای گسترش، احسان پهلوان(۷۶) و مهدی کیانی(۹۲ - پنالتی) برای تراکتورسازی گل زدند. دربی تبریز در شرایطی برگزار شد که تماشاگران استقبال زیادی از آن نکرده بودند. با این حال پس از نمایش سردی که دو تیم در نیمه اول داشتند، نیمه دوم از جذابیت بیشتری برخوردار بود که سهم تراکتورسازی در حملات و ایجاد موقعیت بیشتر از حریف خود بود.
ساغلام که در حضور کوتاه مدت خود توانسته تراکتورسازان را به امتیازات خوبی برساند، دومین برد متوالی با این تیم را جشن گرفت تا کمی به وضعیت سرخپوشان در جدول رده‌بندی سروسامان دهد. شاگردان ارطغرول ساغلام با کسب این پیروزی، ۲۸ امتیازی شده و موقتا در رده دهم جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ برتر فوتبال قرار گرفتند. تیم گسترش فولاد نیز با ۳۰ امتیاز در رده هفتم ایستاد.
مصاف حساس استقلال و سپیدرود
در ادامه دیدارهای هفته بیست و سوم لیگ برتر، روزهای پنجشنبه و جمعه 6 بازی برگزار می‌شود که در مهم‌ترین دیدار تیم استقلال در ورزشگاه بزرگ آزادی میزبان سپیدرود رشت است. علی کریمی در بدترین زمان ممکن مقابل استقلال قرار می‌گیرد. کریمی که از برخی اتفاقات فوتبال و تصمیمات مسئولان فدراسیون عصبانی است حالا باید مقابل استقلال امتیاز کسب کند تا به حفظ سپیدرود در لیگ برتر امیدوار شود.
اگر شاگردان علی کریمی بتوانند استقلال را ببرند شانس صعود تا رده دوازدهم جدول را خواهند داشت البته استقلال تیم قدرتمندی است که بازیکنان با کیفیتی دارد. آبی پوشان تهرانی این هفته می‌خواهند جبران باخت مقابل ذوب آهن را بکنند و با یک پیروزی خانگی دوباره دل هواداران شان را شاد کنند.
شفر در این بازی داریوش شجاعیان را به دلیل محرومیت و مهدی قائدی را به‌خاطر مصدومیت در اختیار ندارد. با این حال دست شفر بسته نیست هرچند غیبت شجاعیان می‌تواند روی شیوه بازی استقلال تاثیرگذار باشد زیرا او در هفته‌های اخیر یکی از محوری‌ترین بازیکنان تیمش بوده است.
یکی از بازی‌های ویژه این هفته در ورزشگاه دستگردی تهران برگزار می‌شود. نبرد تیم‌های دوم و چهارم جدول به اندازه کافی حساس و جذاب هست و نتیجه این بازی برای سایر مدعیان هم مهم است. از سویی دیگر حضور دو سرمربی اسبق تیم ملی در این بازی می‌تواند جذابیت‌های این بازی را دوچندان کند.
تقابل علی دایی با امیر قلعه نویی سرمربیان اسبق پرسپولیس و استقلال دیدنی خواهد بود. ذوب آهن اگر در این بازی پیروز شود همچنان در رده دوم جدول باقی می‌ماند ولی پیروزی سایپا این تیم را می‌تواند به امتیاز 38 برساند و نارنجی پوشان تهرانی هم به کسب سهمیه امیدوار شوند.
تساوی این مسابقه به سود سایر حریفان خواهد بود. ذوب آهن هفته‌های متوالی است که پیروز شده و در دور برگشت بهترین تیم بوده. بنابراین شاگردان علی دایی کار سختی مقابل تیم منسجم ذوب آهن دارند.
برنامه کامل ادامه دیدارهای هفته بیست و سوم لیگ برتر به این شرح است:
پنج‌شنبه 19 بهمن 1396
*سایپا........................................................... ذوب آهن (ساعت 16)
* استقلال تهران............................. سپیدرود رشت (ساعت 16)
جمعه 20 بهمن 1396
* پدیده.......................................پارس جنوبی‌جم (ساعت14:30)
*پیکان....................................................مشکی‌پوشان (ساعت 15)
* استقلال خوزستان........................................ فولاد (ساعت 15)
سپاهان......................................................... نفت تهران (ساعت16)

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار