کد خبر: ۵۶۳۴۶
تاریخ انتشار: ۱۱ تير ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷ 02 July 2015
شهردار یاسوج در گفت و گو با خبرنگاران با انتقاد از چهره نازیبای رودخانه بشار در ورودی شهر یاسوج و لایه روبی نکردن آن، گفت:در سال های گذشته طی قراردادی 10 ساله بهره برداری از این منطقه از رود بشار به بخش خصوصی واگذار و مقرر شد بخش خصوصی هر سال نسبت به لایروبی این بخش از رودخانه اقدام کند، که در سالجاری در آغاز فعالیت لای روبی اداره آب منطقه ای بنا به دلایلی جلوی این فعالیت را گرفت و اجازه فعالیت به بخش خصوصی داده نشد.
محمد علی جاوید از اقدامات جدید این نهادبا همکاری استاندارکهگیلویه و بویراحمد برای لایه روبی این رودخانه در ورودی شهر خبر داد و افزود:با مساعدت وهکاری خوب استاندار استان وبا اعلام بخش خصوصی ظرف پایان هفته جاری عملیات پاک سازی رودخانه بشار آغاز خواهد شد و قایق های تفریحی این منطقه به آب انداخته می شوند.
وی در ادامه به لایه روبی قسمت های دیگر این رودخانه در ورودی شهر اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه جریان رودخانه بشار به صورت آشفته بوده و به عنوان یک رودخانه وحشی سیلاب های زیادی دارد به عقیده کارشناسان مسدود کردن آب در شرایط کنونی جوابگو نیست و آرام کردن جریان رودخانه به آبزیان و طبیعت حاشیه رودخانه آسیب جدی وارد می کند.
جاوید به کم آبی رودخانه بشار در مقاطعی از سال اشاره کرد و گفت: طی تفاهم نامه ای با آب منطقه ای استان مبلغی برای طرح مطالعاتی رودخانه بشار یاسوج درنظر گرفته شده است.
شهردار مرکز استان کهگیلویه وبویراحمد، ابراز کرد: در این تفاهم نامه مقرر شده تا جایی که امکان دارد از ساخت و ساز سازه های مصنوعی در بستر این رودخانه جلوگیری شود و دیگر سازه های مصنوعی حاشیه رودخانه نیز برداشته شود تا جریان رودخانه به حالت طبیعی و بکرخود برگردد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار