کد خبر: ۶۲۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱ 15 July 2015
مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز گفت: کارفرمایان این استان 150 میلیارد تومان به تامین اجتماعی بدهکارند.

مرتضی سلامی روز سه شنبه به مناسبت هفته تامین اجتماعی دربازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی مرکز البرز افزود:31هزارکارگاه دراستان البرزطرف قرارداد بیمه تامین اجتماعی هستند که بخشی از آنها بدهی های بیمه ای خود را پرداخت نکرده اند.

وی بیان کرد که تلاش سازمان تامین اجتماعی بر تعامل سازنده با کارفرمایان و کارگاه های تولیدی و خدماتی است و برهمین اساس این بستر فراهم شده تا آنها بدهی خود را به صورت اقساطی پرداخت کنند.

سلامی ادامه داد: بیشترین مطالبات تامین اجتماعی البرز مربوط به بخش تولید و صنعت است.

وی تعداد بیمه شدگان اصلی تامین اجتماعی البرز 430 هزار نفر اعلام کرد و گفت: شمار این افراد با بیمه شدگان تبعی بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر می باشد.

مدیرکل تامین اجتماعی البرز اظهار داشت: 110 هزار نفر هم مستمری بگیر تامین اجتماعی داریم و 10هزارو500 نفر از مقرری بیمه بیکاری در استان استفاده می کنند.

وی تعداد شعب بیمه تامین اجتماعی استان البرز را 8 شعبه در شهرهای کرج، فردیس ، اشتهارد، نظرآباد، هشتگرد ذکر کرد و گفت:علاوه براین شش کارگزاربیمه در استان فعالیت دارند.

مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز تعداد پرسنل خدمات بیمه ای این اداره کل را 520 نفر اعلام کرد و افزود: بودجه سال جاری البرز برای پرداخت هزینه تعهد دوهزار میلیارد تومان است که صرف تعهدات به بیمه شدگان و مستمری بگیران می شود.

*** تامین اجتماعی البرز پیشرو درخدمات الکترونیکی 

سلامی گفت: دربخش خدمات الکترونیکی، تامین استان البرز در کشور بالاترین رتبه را دارد.

وی ادامه داد: بخش عمده خدمات بیمه ای این اداره کل به صورت الکترونیکی انجام می شود که در کاهش مراجعه حضوری مردم تاثیرگذاراست.

مدیرکل تامین اجتماعی البرز بیان داشت: اکنون 99 درصد کارگاه ها، فهرست بیمه ای خود

را به صورت الکترونیک ارسال می کنند و پرداخت هزینه الکترونیکی است.

سلامی افزود: در طرحی که به تازگی آغاز شده 36درصد بیمه شدگان گروه های خاص به صورت غیر حضوری هزینه ها را پرداخت می کنند.

وی با بیان اینکه زیر ساخت های الکترونیکی استان البرز مناسب جمعیت و مراکز اداری استان نیست، گفت: براین اساس طرحی ویژه درسازمان تامین اجتماعی دردستورکار قرار گرفته که پیش بینی می شود با اجرای آن تا پایان سال 95 تمام خدمات بیمه تامین اجتماعی استان الکترونیک شود.

سلامی اظهار داشت: الکترونیکی شدن تمام امور بیمه ای تامین اجتماعی در استان البرز موجب شود تا ماهانه 120 هزار مراجعه به شعب تامین اجتماعی کم شود.

وی ادامه داد:همچنین سالانه 500 هزار اوراق مطالباتی برای کارفرمایان ارسال می شود با توسعه خدمات الکترونیکی این اوراق نیز الکترونیکی خواهد شد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان البرز اظهار داشت: جایگزین کردن خدمات الکترونیکی در کاهش انباشت پرونده های کاغذی و کاهش مصرف کاغذ تاثیر گذار است، ضمن آنکه خدمات سریع و آسان به بیمه شدگان ارایه می شود.

از 19تا 25 تیرماه جاری هفته تامین اجتماعی نامگذاری شده است .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار