مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی:
مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: بیش از 92 مرکز و موسسه خیریه دولتی و هیئت امنائی از 1500 یتیم درخراسان رضوی نگهداری می کنند.
کد خبر: ۶۳۱۳۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۷ 17 July 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی، تهمینه شکیب در حاشیه افتتاح مرکز نگهداری از ایتام حضرت زکیه(س) تربت حیدریه در گفتگو با تابان تربت افزود: از ۹۲ موسسه و مرکز خیریه نگهداری از ایتام در این استان، تنها سه مرکز دولتی و حاکمیتی هستند و ۸۹ موسسه دیگر توسط خیرین و نیکوکاران بصورت هیئت امنایی اداره می شوند.

وی بیان کرد: دراین مراکز ۱۵۰۰ یتیم از سنین نوزادی تا دانشجویی و حدود دو هزار یتیم دیگر در منازل نگهداری می شوند.

شکیب به هزینه بالای نگهداری ایتام در این مراکز اشاره کرد و افزود: سرانه مراکز غیر دولتی بسیار بالاست و بهزیستی تنها مبلغی اندک بعنوان یارانه برای این کودکان پرداخت می کند.

وی تصریح کرد: روزانه سه کودک بی سرپرست و بد سرپرست تحویل بهزیستی می شود که در خصوص ایتام تلاش شده از کودکان در قالب فرزندخواندگی، امین موقت، تحویل به بستگان و در نهایت در مراکز نگهداری کودکان ، حمایت های لازم صورت گیرد.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی تصریح کرد: با وجود تمام سختی ها و مشکلات، خیرین و نیکوکاران این استان نقش پدر و مادر واقعی را برای یتیمان ایفا می کنند و حتی در ازدواج و اشتغال ایتام نقش بسزایی دارند.

وی ادامه داد: در سال گذشته ۶۰۰ میلیارد ریال مشارکتهای مردمی در بهزیستی خراسان رضوی جمع آوری شد و امسال نیز در ماه مبارک رمضان و در جشن گلریزان مسکن که با حضور همه خیرین و نیکوکاران استان برگزار شد بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال مشارکت های مردمی جمع آوری شد.

شکیب اذعان کرد: بیش از ۴۰ هزار داوطلب در خراسان رضوی در طول سال و در عرصه های مختلف اجتماعی و پزشکی با نیت خیر، فکر خوب، قلم مناسب و مساعدت نقدی و غیر نقدی کمک و همیار سازمان بهزیستی هستند.

مدیر کل بهزیستی خراسان رضوی گفت: با توجه به اینکه در آستانه عید سعید فطر قرار داریم و با اعتمادی که مردم به بهزیستی دارند امیدواریم شاهد مشارکتهای بیشتر مردم در این خصوص باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار