مشکلات این فرودگاه تمام شدنی نیست
تأخیر و کنسلی پروازهای فرودگاه اردبیل سبب نارضایتی مسافران شده و حتی مسئولان استان نیز به دفعات از نابسامانی پروازها انتقاد دارند.
کد خبر: ۶۳۴۰۷۱
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰ 24 July 2018

به گزارش تابناک اردبیل، مشکلات تأخیر و کنسلی پروازهای فرودگاه اردبیل، از زمان بهره‌برداری از این فرودگاه تا به امروز ادامه داشته و مکان‌یابی نامناسب این فرودگاه به دلیل نامساعد بودن شرایط جوی، دلیل اصلی بسیاری از نابسمانی‌های‌ پروازهای این فرودگاه است.

کم بودن تعداد پروازها و نیز تأخیر متعدد پروازهای فرودگاه اردبیل از طرف شرکت‌های هواپیمایی فعال در این فرودگاه، یکی دیگر از مشکلات فرودگاه اردبیل است که این تأخیر پروازها به قصه‌ای پرتکرار برای مسافران فرودگاه اردبیل تبدیل شده و قدرت رقابت این فرودگاه با سایر‌ فرودگاه‌های کشور را کاهش داده است.

تأخیر، کنسلی و تعداد کم پروازهای فرودگاه اردبیل به گونه‌ای برای مردم مشکل آفرین شده که مجبور هستند برای تردد هوایی از فرودگاه تبریز استفاده کنند و حتی استاندار اردبیل نیز در یکی از جلسات به این موضوع اشاره کرده و عنوان کرد که بارها برای انجام سفرهای خود به پایتخت و بالعکس از فرودگاه شهر تبریز استفاده کرده است.

آغاز عملیات بهسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل

معاون عملیات هوانوردی اداره کل فرودگاه‌های استان اردبیل در گفت وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: فرودگاه اردبیل به دلیل حاکم بودن شرایط جوی نامناسب در منطقه، با تأخیر و کنسلی برخی از پروازها مواجه است که اداره کل فرودگاه‌های استان اردبیل برای به حداقل رسیدن این مشکلات،‌ اقدامات قابل توجهی انجام داده است.

رضی‌نژاد گفت: از جمله این اقدامات می‌توان به نصب دو دستگاه ILS در فرودگاه اردبیل اشاره کرده که این فرودگاه جزء معدود فوردگاه‌های کشور بوده که دارای 2 دستگاه ILS ‌ است.

وی افزود: نصب چراغ‌های پالس و نیز راه‌اندازی سیستم هواشناسی در فرودگاه اردبیل به انجام رسیده است؛ باند اصلی فرودگاه اردبیل نیز دارای برخی مشکلات بود که با پیگیری‌های صورت گرفته اعتبارات لازم برای بهسازی این باند اخذ و عملیات بهسازی از یک ماه پیش آغاز شده است.

معاون عملیات هوانوردی اداره کل فرودگاه‌های استان اردبیل تصریح کرد: عملیات بهسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل حدود 15 ماه طول می‌کشد که بعد از تکمیل این پروژه، شرایط پروازهای فرودگاه اردبیل به مراتب بهبود می‌یابد.

عذرخواهی از مردم به دلیل وجود برخی مشکلات

رضی‌نژاد بیان کرد: قطعا تا پایان اجرای عملیات بهسازی باند اصلی، با برخی مشکلات مواجه خواهیم بود که پیشاپیش در این رابطه با مردم استان و مسافران فرودگاه اردبیل عذرخواهی می‌کنیم.

وی در رابطه با افزایش تعداد پروازهای فرودگاه اردبیل نیز، گفت: افزایش پرواز فوردگاه اردبیل را همراه با مسئولان استان اردبیل با شرکت‌های هواپیمایی پیگیر هستیم و قولهایی در این رابطه داده شده است؛ از بین شرکت‌ها تنها هواپیمایی آسمان تعداد پروازهای خود را به دو برابر افزایش داده است.

نارضایتی مردم از تأخیر و کنسلی پروازها

محمدی، یکی از مسافران فرودگاه اردبیل در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اردبیل اظهار داشت: متأسفانه مشکلات پروازهای فرودگاه اردبیل که عمدتا شامل تأخیر و کنسلی پروازها است، سبب ایجاد مشکلاتی برنامه‌ریزی سفر مسافران می‌شود و این موضوع همیشه برای مسافران تبدیل به نگرانی و استرس شده است.

وی گفت: یکی از عمده مشکلات فرودگاه اردبیل تأخیر پروازها است که در اکثر اوقت سبب ایجاد ناهماهنگی در برنامه‌های سفر مسافران می‌شود.

صولت، یکی دیگر از مسافران در این رابطه اظهار داشت: متأسفانه فرودگاه اردبیل در مقایسه با سایر فرودگاه‌های کشور از توان رقابتی پایینی برخوردار بوده و امیدواریم که مسئولان استان اردبیل به این موضوع توجه داشته باشند.

وی افزود: به خاطر بیماری قلبی که دارم، مجبور به سفر مداوم برای انجام امورات پزشکی به تهران هستیم و تأخیر و کنسلی پروازهای فرودگاه اردبیل برای من بارها ایجاد مشکل و نگرانی کرده است.

انتهای پیام

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار