رئیس کمیته توسعه ورزش بانوان استان همدان اظهار کرد: در حوزه ورزش بانوان نزدیک ۳۰۰ هزار نفر در ورزش همگانی فعالیت می‌کنند و از این تعداد ۲۷ هزار نفر به صورت سازماندهی شده و قهرمانی فعال هستند.
کد خبر: ۶۷۱۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۰۷:۲۵ 25 October 2018
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار همدان گفت: مفتخریم استان همدان در ارزیابی‌های مختلف دارای رتبه است و در این حوزه نیز استان ۵ درصد بالای میانگین ورزش کشور، طالب ورزش همگانی بوده که قابل تقدیر است.

به گزارش ایسنا، سیدسعید شاهرخی در کمیته تخصصی ورزش‌های همگانی استان همدان، ضمن اشاره به چشم‌انداز جذب ۵۰ درصدی مشارکت عمومی در سال ۱۴۰۴ خاطرنشان کرد: رسیدن به میزان ۵۰ درصد دست یافتنی است، اما مستلزم رعایت برخی نکات است البته این اراده و انگیزه را در بین مردم می‌بینیم و هیئت نیز مطالبه‌گر است.

وی با بیان اینکه در زمینه فرهنگسازی در زمینه ارتقاء فرهنگ همگانی باید تلاش کنیم تا بتوانیم به نقاطی که کمتر توجه شده، ورود پیدا کنیم، افزود: دستگاه‌های اجرایی می‌توانند بسیار تأثیرگذار بوده و حتما توجه ویژه‌ای به این موضوع داشته باشند به طوریکه نسبت به بسیاری اقدامات ادارات پرهزینه نیست و حتما در روحیه، سلامت و نشاط سازمان تأثیرگذار خواهد بود و تعلق خاطر به دستگاه و تعامل خانواده با سازمان از این طریق افزایش پیدا می‌کند.

معاون استاندار همدان در پایان یادآور شد: در ارزیابی مدیران میزان همکاری با هیئت ورزش همگانی باید مورد توجه قرار گیرد.

رئیس هئیت ورزش‌های همگانی استان همدان نیز با بیان اینکه هزینه‌ای برای ورزش همگانی تعیین نشده و با سهولت، آسان و برای تمام اقشار جامعه است، گفت: در حوزه ورزش همگانی ریاست منطقه ۷ کشور با استان همدان است و رتبه دوم را در کشور کسب کرده‌ایم و نتوانستیم استان کرمانشاه و کردستان را که زیرمجموعه ما قرار دارند را به وضعیت خوبی برسانیم و تمام رتبه‌ها را خود کسب کردیم.

هادی سبزواری با بیان اینکه امروز بالای ۳۰۰ هزار نفر جمعیت آماری داریم و بیمه‌شدگان ورزش همگانی ۲۰ درصد از آماری است که سازمان ورزش و جوانان می‌دهد، اظهار کرد: حضور بیش از ۴ هزار نفر مربی دارای مجوز، فعالیت ۱۰۰ مدرس در استان همدان، دارا بودن بالاترین جمعیت آماری در بین هیئت‌ها، ۱۳ پخش زنده از طریق سازمان که در کشور بی‌نظیر بوده و کسب مدرک مربیگری بین‌المللی (تفیسا) از جمله اقدامات هئیت ورزش همگانی استان همدان بوده است.

سبزواری با اشاره به اینکه زیرساخت‌های لازم برای توسعه ورزش همگانی لازم است، بیان کرد: در حوزه ورزش کارمندان دولت، دستگاه‌های اجرایی استان هیچ وقت همراه نبودند و اگر این طرح مصوب شده باید به آن عمل کرده و مورد احترام قرار گیرد و صرفا به این علت که برای دستگاه هزینه دربردارد به آن عمل نمی‌شود.

وی عنوان کرد: اگر می‌خواهیم به ظرفیت ۵۰ درصد ورزش همگانی برسیم باید از فضای مجازی بهره ببریم، تشکیل شورای عالی ورزش همگانی و تعیین مادران به عنوان مسئول ورزش همگانی خانواده‌ها از جمله اقدامات مورد نیاز است.

معاون توسعه ورزش همگانی استان همدان نیز عنوان کرد: جایگاه خوبی در بحث ورزش داریم و در بحث اجرا شدن همایش‌های ورزش همگانی از ۴۵ همایش پیشنهادی ۲۳ مورد انجام شده است.

قهرمانی اضافه کرد: از همکاری دستگاه‌های اجرایی گلایه‌مند هستیم و در بحث مسابقات کارکنان دولت اکثریت ادارات استان همکاری لازم را ندارند.

وی بیان کرد: ورزش همگانی یعنی دسترسی با سهولت بدون هزینه و بدون در نظر گرفتن سن، این ورزش در ایران تحت عنوان ورزش محلاتی آغاز سپس فدراسیون ورزش همگانی ایجاد شد.

قهرمانی ادامه داد: ورزش همگانی بستر لازم برای ورزش قهرمانی و زمینه‌ساز سلامت است و کشور‌های توسعه‌یافته در این حوزه سرمایه‌گذاری زیادی می‌کنند.

وی وی با بیان اینکه دسترسی آسان مردم به وسایل ورزشی و ترویج فرهنگ سلامت از طریق رسانه‌ها از اهداف ورزش همگانی است، گفت: طبق نتایج ارزیابی مشارکت دستگاه‌های اجرایی دانشگاه علوم پزشکی و دانشگاه بوعلی‌سینا بیشترین درصد فعالیت را داشتند.

طاهره دوروزی ادامه داد: طبق پژوهش‌ها ۷۴ درصد زنان روستایی استان با مشکل ساختار قامتی روبرو هستند و قصد داریم این طرح را دربین زنان شاغل استان نیز اجرا کنیم.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار