نماینده مردم ایلام درمجلس شورای اسلامی
نماینده مردم ایلام در مجلس با اشاره به اینکه بیکاری در ردیف اول مشکلات ایلام قرار دارد، گفت: استان مستعد سرمایه گذاری است.
کد خبر: ۶۷۶۰۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۷:۴۸ 28 July 2015

عمران علیمحمدی نماینده حوزه شمالی استان درمجلس شورای اسلامی گفت: طبق بررسی های به عمل آمده بیش از ۱۴ هزار فارغ التحصیل بیکار در استان ایلام زندگی می کنند، این در حالی است که استان دارای منابع عظیم نفت و گاز است.

وی بیان داشت: بیکاری در حالی به عنوان مشکل اول استان قرار گرفته که آسیبهای اجتماعی نیز بر اثر بیکاری زیادی شده که استان نیازمند توجه مسئولان ارشد کشوری برای عبور از این مشکل است.

این نماینده با اشاره به اینکه هم اکنون میدانهای نفتی مشترک و پروژه های مختلف نفتی و گازی در استان ایلام در حال اجراست، افزود: باید از این ظرفیت در جهت اشتغال نیروهای بومی استان استفاده کرد و البته وزارت نفت نیز باید در روند اجرایی این پروژه شتاب بخش کند.

علیمحمدی افزود: یکی از مهمترین مشکلات استان ایلام بحث مهاجرت است که در حال حاضر به دلیل نبود زیرساختهای مناسب و طرحهای اشتغالزایی، کم آبی و ... روستاهای استان در حال تخلیه شدن قرار گرفته است. در حال حاضر به دلیل ضعف زیرساختهای مناسب و طرحهای اشتغالزایی و کم آبی روستاهای استان در حال تخلیه شدن هستند

وی بیان داشت: یکی از مباحث مهم استان ایلام که این روزها در مجلس سپری می شود، بحث منطقه آزاد تجاری مهران است که بسیار برای استان حائز اهمیت بوده و امیدواریم به زودی تصویب شود.

این نماینده مردم در مجلس با اشاره به ظرفیتهای بزرگ مرز مهران اظهار داشت: مرز مهران به عنوان کانون اصلی تردد زوار عتبات عالیات شناخته می شود و امکاناتی نظیر جاده سازی، چهار بانده کردن محور ایلام مهران، ساخت هتل و ...باید در این شهرستان شتاب بگیرد.

کم آبی در نقاط شهری و روستایی استان ایلام

نماینده مردم ایلام در مجلس بیان داشت: یکی دیگر از مسائل مهم استان ایلام بحث کم آّبی در نقاط روستایی و شهری استان ایلام است که باید از ظرفیت سدهای استان در جهت حل این مشکل استفاده کرد.

وی افزود: آنچه مسلم است استان ایلام ره رغم ظرفیتها و پتانسیلهای نفت و گاز، گردشگری، کشاورزی و...نیازمند سرمایه گذاری است که در این رابطه باید زیرساختهای استان مورد توجه جدی قرار گیرد.

وی تصریح کرد: پروژه های سدسازی استان ایلام هم اکنون با مشکلاتی مواجه هستند که باید در تسریع بخشیدن به روند این پروژه ها اعتبارات ویژه ای تزریق شود.

علیمحمدی افزود: یکی دیگر از مشکلات حوزه استان ایلام بحث آتش سوزی در جنگلهای استان ایلام است که این بخش نیازمند وجود امکاناتی نظیر بالگرد است و باید مسئولان توجه ویژه به استان داشته باشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار