هاشمی‌زاده با اشاره به اعتراف اتاق جنگ آمریکا ادامه داد: خروج نظامیان آمریکایی از سوریه درواقع تسلیم شدن مقابل ایران، روسیه و بشار اسد بوده که این عقب‌نشینی دلیل بر شکست است
کد خبر: ۶۹۶۲۵۸
تاریخ انتشار: ۰۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۰ 28 December 2018

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام سید عزیزالله هاشمی‌زاده در خطبه‌های عبادی، سیاسی نمازجمعه این هفته فیروزآباد با اشاره به درگذشت، آیت‌الله هاشمی شاهرودی و تسلیت به جامعه ایران اسلامی اظهار داشت: آیت‌الله سید محمود هاشمی شاهرودی کارگزاری باوفا در مهم‌ترین تشکیلات نظام جمهوری اسلامی، عضو مؤثر در شورای نگهبان، استادی بزرگ در حوزه علمیه قم و رئیس موفق در مجمع تشخیص مصلحت بود و آثار و برکات علمی بسیاری از خود بر جای گذاشت.

وی با اشاره به رزمایش نیروی زمینی سپاه با عنوان پیامبراعظم(ص) ۱۲ افزود: این رزمایش دارای ویژگی‌های مهمی بود که با دیگر رزمایش‌های سال‌های پیش تفاوت بسیار داشت.

امام‌جمعه فیروزآباد با اشاره به اینکه برخلاف رزمایش‌های گذشته این رزمایش به‌صورت کامل تهاجمی بود و تمرین نیروهای مقتدر ما به اعماق جبهه بود، بیان کرد: سلاح‌های به کار گرفته‌شده در این رزمایش تولید داخل بود که بعضی برای اولین بار از آن استفاده می‌شد.

وی بیان داشت: پیام این رزمایش به آمریکایی‌ها این است که آمریکا باید مواظب حرکت‌های ایذایی خود در منطقه خلیج‌فارس و غرب آسیا باشد که از این به بعد نیروهای مسلح ما به‌شدت با آن‌ها مقابله می‌کنند.

هاشمی‌زاده ابراز داشت: این رزمایش ضمن اینکه پیام صلح و دوستی برای کشورهای عربی منطقه بود تلنگری به کشورهای عربی مبنی بر این‌که هر کشوری زمینه دخالت آمریکا فراهم کند بیشترین هزینه به همراه خواهد داشت نیز بود.

امام‌جمعه فیروزآباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حماسه ۹ دی ۸۸ گفت: متأسفانه دشمن شیرینی حضور پرشور مردم در انتخابات را به کام ملت تلخ کرد و به‌جرئت می‌توان گفت که حماسه ۹ دی در این سال نمونه‌ای از حاکمیت درک انقلاب و دستاوردهای آن بود.

هاشمی‌زاده خاطرنشان کرد: رشد سیاسی جامعه، بیگانه‌ستیزی، دشمن‌شناسی، موقعیت‌شناسی، حرمت منافع ملی از سوی ملت، پی بردن فریب‌کاری دشمنان داخلی و خارجی، پاسخ ملت به عمویان زمان بود.

وی تصریح کرد: درنهایت عبور از جناح‌بندی‌های جامعه در حماسه ۹ دی، اصولگرا و اصلاح‌طلب دیده نمی‌شد و همه در یک صف واحد قرار گرفتند.

امام‌جمعه فیروزآباد در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به خروج نظامیان آمریکا از سوریه افزود: آمریکا دارای ۱۹ پایگاه نظامی در سوریه و مرزهای مشترک سوریه با عراق است که به دستور رئیس‌جمهور این کشور نیروهای آمریکایی مستقر در سوریه که تعدادشان به ۲ هزار نفر می‌رسد در یک دوره زمانی ۶۰ تا ۱۰۰ روزه باید از خاک سوریه خارج شود.

هاشمی‌زاده با اشاره به اعتراف اتاق جنگ آمریکا ادامه داد: خروج نظامیان آمریکایی از سوریه درواقع تسلیم شدن مقابل ایران، روسیه و بشار اسد بوده که این عقب‌نشینی دلیل بر شکست است.

وی اضافه کرد: بنابراین می‌توان نتیجه گرفت آمریکا بازنده 27 ساله لشکرکشی به خاورمیانه بوده و وضعیت جدید در منطقه با محوریت ایران اسلامی به وجود آمده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار