فولادگر:
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از فواید رونق تولید ایجاد اشتغال برای کارگر ایرانی است و یکی دیگر از فواید آن حل مشکلات اقتصادی مردم و بهبود وضعیت معیشتی مردم است. بخش های حمایتی باید در جهت رفع موانع رونق تولید فعال شوند و به رونق گرفتن چرخه تولید و اقتصاد کشور کمک کنند.
کد خبر: ۷۴۰۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۰:۱۴ 02 May 2019

به گزارش تابناک، حمیدرضا فولادگر در همایش تجلیل از مقام کار و کارگر بر ضرورت توجه به موضوع اقتصاد تاکید کرد گفت: در سال های اخیر شاهد هستیم مقام معظم رهبری توجه ویژه ای نسبت به نام گذاری شعار سال با محوریت اقتصاد داشته اند و علت آن این است که بیشترین مشکلات کشور از ناحیه مسولین مسئله اقتصاد است.

وی بهترین راه برون رفت از وضعیت موجود را رونق تولید دانست و بیان داشت: یکی از فواید رونق تولید ایجاد اشتغال برای نیروی انسانی ایرانی است و یکی دیگر از فواید آن حل مشکلات اقتصادی مردم و بهبود وضعیت معیشتی مردم است. بخش های حمایتی باید در جهت رفع موانع رونق تولید فعال شوند و به رونق گرفتن چرخه تولید و اقتصاد کشور کمک کنند.

فولادگر ادامه داد: مجلس شورای اسلامی سعی کرده است که در بحث رونق تولید یک خروجی اقتصادی مناسب داشته باشد و نمایندگان مجلس معتقدند که در مبحث تولید قانون کم نداریم و نیازی به تدوین قوانین جدید نیست و مجلس می خواهد که وقت خود برای قانون گذاری صرف نکند،  بلکه به این توجه کند که چرا قوانین موجود اجرا نمی شود و یا اگر هم اجرا می شود چرا ناقص یا ناصحیح اجرا می شود.

وی اضافه کرد: باید به دلیل اینکه چرا برخی از قوانین اقتصادی اجرا نشده است بپردازیم و در این زمینه از نظرات کارشناسی بهره مند شویم. مجلس می خواهد تا با قانونگذاری های مناسب و نظارت دقیق فضای کسب و کار در اقتصاد ایران را بهبود ببخشد و اتاق بازرگانی، اتاق تعاون و اتاق اصناف در این زمینه مجلس را یاری می کنند و با بررسی ۲۸ مولفه کسب و کار به بررسی فضای کسب و کار در ایران می پردازند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بزرگ ترین مشکل تولید کنندگان نوسانات شدید در قیمت مواد اولیه است، گفت: تعدد بخش نامه ها و تصمیم های دولتی در زمینه کسب و کار باعث شده است تا اقتصاد کشور در مواردی با مشکل مواجه شود. تسهیلات بانکی مناسبی برای تولید کنندگان در سال ۹۸ در نظر گرفته شد.

فولادگر تصریح کرد: از رتبه خوبی در کسب و کار جهانی برخوردار نیستیم و بهترین رتبه ما در سال های اخیر در فضای کسب و کار در میان ۱۸۰ کشور جهان ۱۱۸ بوده است. از فضای کسب و کار مناسبی در میان کشور های جهان برخوردار نیستیم. دسترسی به انرژی، فضای آغاز کسب و کار، نوع ارتباطات بانکی و نظام اقتصادی از شاخصه های مهم تعیین رتبه فضای کسب و کار در جهان است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار