در‌صورت تامین اعتبار، از مهر امسال صورت می‌گیرد:
«طرح ارائه یک وعده غذای گرم به کودکان روستایی و حاشیه‌نشین متوقف نشده و هم‌اکنون در هفت‌هزار مهد کودک کشور اجرایی می‌شود.»
کد خبر: ۷۴۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۵ 09 August 2015
این بخشی از اظهارات انوشیروان محسنی‌بندپی، رئیس سازمان بهزیستی کشور است که دیروز در واکنش به اخبار منتشرشده درخصوص توقف این طرح بیان کرد و البته متذکر شد «سال گذشته این طرح اجرایی می‌شد؛ اما برای مدت کوتاهی به‌دلیل کمبود بودجه متوقف شد و حالا دوباره در مسیر اجرا قرار گرفته است.»

وی وعده داد که امسال با دوبرابرشدن اعتبار و تخصیص چیزی حدود ۴۹میلیارد تومان، نه‌تنها مشکل اعتبارات رفع شود، بلکه امکان توسعه این طرح هم فراهم گردد.

اما در همین رابطه و با توجه به قول این مقام مسئول، با معاون امور اجتماعی اداره کل بهزیستی خراسان‌رضوی تماس گرفتیم و از وی روند اجرای طرح مذکور را جویا شدیم.

طاهره بختیاری در پاسخ عنوان کرد: سال گذشته با اعتبار ٤میلیارد تومان، به ٣٧هزار و ٧٠٠ کودک در مهدهای کودک مستقر در روستاهای استان و بخشی از حاشیه شهر مشهد غذای گرم ارائه کردیم و امیدواریم امسال با ارتقای سطح اعتبارات، بتوانیم این طرح را در ابعاد وسیع‌تری به مرحله اجرا درآوریم.

وی ادامه می‌دهد: طرح ارائه یک وعده غذای گرم، پارسال در تعداد محدودی از مهدهای کودک حاشیه شهر مشهد به مرحله اجرا درآمد که اعتبارات آن نیز عمدتا از محل کمک خیران تامین شد؛ اما متناسب با برنامه‌هایی که امسال برای این بافت داریم، تقاضایمان را به مرکز اعلام خواهیم کرد و اگر اعتبار مورد‌نیاز تامین شود، خواهیم توانست تمامی مهدهای کودک حاشیه شهر را از این لحاظ تحت پوشش قرار دهیم.

وی شمار مهدهای کودک حاشیه شهر را زیاد عنوان می‌کند و می‌‌گوید: درحقیقت بخشی از برنامه امسال معاونت اجتاعی بهزیستی استان درقالب این طرح بر این محدوده تمرکز یافته است.

بختیاری متذکر می‌شود: طرح توزیع یک وعده غذای گرم به کودکان در مهدهای کودک، از ابتدای مهرماه آغاز و تا پایان اسفندماه تداوم می‌یابد.

اما این مقام مسئول همچنین درخصوص شهریه مهدهای کودک هم عنوان می‌کند: شهریه این مراکز فعلا تغییری نکرده است و تا پایان شهریور ماه نرخ‌های قبل از والدین دریافت خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار