وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با تاکید بر ترویج هنر اسلامی در بین هنرمندان کشورهای مختلف دنیا، گفت: برای ترویج هنر اسلامی باید علاوه بر بهره گیری از توان و ظرفیت صاحبان هنر، برای آموزش و تربیت هنرمندان در این حوزه نیز گام های اساسی برداشت.
کد خبر: ۷۵۳۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۸ 13 June 2019

منصور غلامی در آئین گشایش چهارمین جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری در هنرهای اسلامی و صنایع دستی در دانشگاه هنر اسلامی تبریز، افزود: در سال های گذشته تربیت هنرمندان در قالب استاد شاگردی انجام می شد و از این راه استعداد افراد شکوفا شده و به جمع هنرمندان می پیوستند و هنرها به نسل های بعدی انتقال می یافت.

وی با تاکید بر ایجاد شرایط و محیط های لازم برای آموزش و تربیت هنرمندان، اظهار داشت: در زمان کنونی دانشگاه ها و مراکز علمی از جمله دانشگاه هنر اسلامی تبریز، نقش ویژه ای در تربیت نسل جدید هنرمندان، هنر پژوهان و اساتید هنر بر عهده دارند و در این راستا باید از فناوری‌های جدید نیز استفاده کرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: از این طریق می توان علاوه بر تبادلات فرهنگی، مبادلات هنری نیز ترویج می‌شود و ارتباط بین دانشجویان هنردوست و سایر هنرمندان شکل گیرد و منجر به شکوفایی بیشتر هنر به ویژه هنر اسلامی شود.

غلامی، با تاکید بر اینکه ترویج هنر اسلامی نباید فقط محدود به ایران شود،، گفت: در این راستا باید جوانان جهان اسلام را جذب کرد تا در کنار دانشجویان و اساتید ایرانی در ترویج هنر اسلامی در دنیا تلاش کنند و از این راه فاصله بین هنردوستان و هنرمندان جهان اسلام را کمتر کرد.

وی با اظهار علاقه مندی برای ایجاد نزدیکی فرهنگی بین کشورهای مختلف به ویژه جهان اسلام با پذیرش دانشجویان این کشورها، یادآوری کرد: برای استمرار این حرکت باید ارتباطات عمیق علمی و پژوهشی در این حوزه شکل گیرد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، هنر اسلامی را زاییده تراوش های روحی و برون داد اعتلای روح و فکر انسان در عالم حیات دانست و گفت: این هنر موجب تعمیق نگاه منبعث از معرفت اسلامی و بینش اسلامی نسبت به جهان بوده و عامل ارتقای اندیشه‌های اسلامی در مسیر تعالی انسان است.

غلامی، افزود: اگر هنر در مسیر درست شناخت بیشتر قرار گیرد، علاوه بر تاثیر در زندگی دنیوی مردم در تعمیق باورهای دینی و فراهم کردن زمینه های رشد و اعتلای فکری و روحی مردم موثر خواهد شد.

چهارمین جشنواره بین المللی خلاقیت و نوآوری در هنرهای اسلامی و صنایع دستی و کنگره بین‌المللی نقش زنان در توسعه صنایع دستی در جهان اسلام با حضور ۷۱ هنرمند از ۳۰ کشور جهان اسلام در سه بخش همایش، نمایشگاه و رقابتی از امروز تا ۳۰ خرداد در دانشگاه هنر اسلامی تبریز برگزار می‌شود.

امروز همچنین با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، نخستین دانشکده چند رسانه‌ای کشور در دانشگاه هنر اسلامی تبریز افتتاح شد.

این دانشکده در دو رشته چند رسانه‌ای در مقطع کارشناسی و هنرهای یارانه‌ای در مقطع کارشناسی ارشد در گرایش‌های تولید بازی‌های یارانه‌ای، طراحی و شبیه‌سازی هوشمند و هنرهای چند رسانه‌ای دانشجو می‌پذیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار