مدیر اداره جهاد کشاورزی رامشیر از افتتاح اولین طرح آبیاری کم فشار در این شهرستان خبر داد و گفت: با بهره برداری از این طرح از هدررفت ۶۰ درصدی آب در مزارع رامشیر جلوگیری می شود.
کد خبر: ۷۷۶۹۵۴
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۸ - ۰۹:۵۸ 03 September 2019

محسن احمدی اظهار کرد: اولین طرح آبیاری کم فشار در سطح ۲ هکتار از باغات روستای تلتلیه شهرستان رامشیر و با ايجاد مخزن و لوله دریچه دار (هیدروفلوم) برای هر قطعه زمين و با دريچه های ايجاد شده بر روی هر خط اجرا شده است.

وی ادامه داد: هزينه كل این طرح ۱۵۸ میلیون ريال است كه ۱۱۶ میلیون ریال آن اعتبارات بلاعوض دولت و باقی اعتبارات مورد نیاز برای اجرای آن توسط کشاورز تامین شده است.

مدیر اداره جهاد کشاورزی رامشیر با اشاره به اهمیت مصرف بهينه آب در بخش های مختلف به ويژه در بخش كشاورزی تصریح کرد: با اجرای این طرح از هدر رفت ۶۰ درصدی آب در منطقه جلوگیری خواهد شد.

احمدی عنوان کرد: استفاده از سيستم های نوين آبياری و كاهش بكارگيری روش آبیاری غرقابی مورد حمايت ويژه دولت است و ما نیز از اجرای چنین طرح هایی در شهرستان به صورت ویژه حمایت خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: آبياری كم فشار روش جديدی است كه در آن با استفاده از فشار آب موجود در لوله های آبرسانی مزرعه و با ايجاد فشار كم با ريزش آب درون يك مخزن كوچك مانند لوله جدار و با اتصال به لوله موتورخانه بدون نياز به استخر و پمپاژ به مزارع آبرسانی می شود.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار