با همکاری بهزیستی و آستان قدس رضوی فراهم شد
معاون بهزیستی خراسان رضوی گفت: با همکاری بهزیستی و آستان قدس رضوی، اعزام ۴۸۰۰ مددجوی خراسان رضوی به حرم امام رضا(ع) انجام شد.
کد خبر: ۸۲۲۷۵
تاریخ انتشار: ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۹ 24 August 2015
به گزارش تابناک خراسان رضوی طاهره بختیاری در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: 4 هزار و 800 نفر از مددجویان تحت پوشش بهزیستی خراسان رضوی در دهه‌ کرامت به زیارت حرم مطهر حضرت رضا(ع) و تناول غذای حضرت مشرف شدند.

به گفته‌ معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی، طرح اکرام و اطعام مددجویان در دهه‌ کرامت با همکاری بهزیستی و آستان قدس رضوی میسر شده است.

بختیاری گفت: این طرح از 25 مرداد آغاز شده و تا سوم شهریور ادامه می‌یابد. در روز آغاز طرح، 100 دختر یتیم 12 تا 17 سال از برکات زیارت معنوی حرم مطهر بهره‌مند شده و هدایایی معنوی از آستان مقدسه دریافت کردند.

وی با تأکید بر اینکه تمام این طرح با مشارکت خیرین اجرا می‌شود گفت: محدودیتی در اعزام مددجویان برای بهزیستی شهرستان‌ها گذاشته نشده و هر شهرستان که توانسته مشارکت بیشتری برای این کار جذب کند مددجویان بیشتری را اعزام کرده است.

معاون بهزیستی خراسان‌رضوی همچنین با بیان اینکه 40 درصد هزینه‌ اعزام مددجویان از محل مشارکت‌های مردمی ستاد بهزیستی استان پرداخت می‌شود، گفت: در ترکیب مددجویان اعزامی، تلاش بر این است که زنان سرپرست خانوار و اعضای خانواده‌های تحت پوشش در اولویت باشند.

وی اطعام از غذای حضرت، زیارت، اقامه نماز، شرکت در مراسم سخنرانی و استفاده از برنامه‌های فرهنگی تدارک دیده شده را اهم برنامه‌های این اردوهای زیارتی یک‌روزه برشمرد.

بختیاری گفت: این طرح همه ساله در ایام دهه‌ی کرامت به اجرا درمی‌آید، تعدادی از عزیزانی که به این سفر فرهنگی مشرف می‌شوند با اینکه ساکن استان خراسان رضوی هستند زیارت اولی بوده و تاکنون به حرم حضرت رضا(ع) نیامده‌اند.

معاون اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی هدف از اجرای این طرح را افزایش سلامت معنوی مددجویان، توانمندسازی فرهنگی اجتماعی، ارتقای فرهنگ دینی و مصون‌سازی فرهنگی جمعیت هدف ذکر کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار