کد خبر: ۸۴۵۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۵۷ 03 May 2020

در آستانه سال 99 مقام عظمای ولایت طبق سنت حسنه همه ساله و متناسب با شرایط روز و اهمیت تولید، امسال را در تداوم سال قبل «رونق تولید» سال «جهش تولید» نامگذاری فرمودند که لازمه تحقق آن، اقدام عملی و توجه به عوامل تولید به ویژه عنایت خاصی به عامل انسانی و قشر شریف کارگر است.

تحقق نامگذاری سال‎ها با اقدامات عملی
به گزارش «تابناک»؛ این موضوع از سوی دولت مورد توجه قرار گرفت و اعلام شد که حداقل حقوق و دستمزد 2 میلیون و 800 هزار تومان است.
این موضوع باید توسط شورای عالی کار تصویب و در بین عوامل تشکیل دهنده حقوق و دستمزد توزیع شود که متأسفانه مورد غفلت قرار گرفته است.
هیئت مؤسس نیروهای انقلابی و ولایی استان کرمان با نهایت احترام به دولت و کارفرمایان محترم اعتراض خود را نسبت به تصمیم شورای عالی کار اعلام می‌دارد، زیرا:
1- در تعیین حداقل حقوق و دستمزد به خط فقر توجه نشده و سفره خانواده کارگران نسبت به سال قبل کوچکتر شده است.
2- در تصمیم‎گیری به افزایش اجاره مسکن، مایحتاج ضروری کارگران مانند خوراک، پوشاک، دارو و درمان، تحصیل فرزندان خانواده و ... توجه نشده است.
3- در تعیین دستمزد به ماده 41 قانون کار با توجه به نرخ تورم 41.1 درصد ضروری است.
4- آنچه را که مسئولان اعلام کرده و تصمیم اتخاذ شده از عدالت به دور است.
از متولیان مربوطه شورای عالی کار، وزارت تعاون و در صورت نیاز نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست داریم که با توجه به نقش ارزنده کارگران در تولید و جهش آن هر چه زودتر به‎گونه‎ای عمل کنند که حداقل حقوق و دستمزد 2 میلیون و 800 هزار تومانی کارگران تصویب، ابلاغ و پرداخت شود تا با همدلی کارگران و حفظ وحدت و رضایت حداکثری آنان، جهش تولید و شکوفایی اقتصاد ایران اسلامی محقق شود.

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار