چگونگی برگزاری امتحانات پایان نیمسال دوم ۱۳۹۹-۱۳۹۸ دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی استان آذربایجان‌شرقی در نشستی با رؤسای آنان اعلام شد.
کد خبر: ۸۵۷۱۳۶
تاریخ انتشار: ۱۲ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲ 01 June 2020

به گزارش تابناک تبریز، نشست رؤسای دانشگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی با محوریت بررسی نحوه بازگشائی دانشگاه‌ها و امتحانات پایان نیمسال دوم 1399-1398 روز گذشته به میزبانی دانشگاه تبریز برگزار شد که تصمیم رؤسای این دانشگاه‌ها این بوده که برگزاری آزمون دوره کارشناسی به‌صورت مجازی و آزمون مقاطع تحصیلات تکمیلی براساس تشخیص اساتید و هر دانشگاه به‌صورت مجازی یا حضوری برگزار شود.

میر رضا مجیدی، رئیس دانشگاه تبریز در این جلسه در این ارتباط با بیان اینکه امتحانات دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی از ۷ تیرماه آغاز خواهد شد، گفت: آزمون دوره کارشناسی به‌صورت مجازی و آزمون مقاطع تحصیلات تکمیلی براساس تشخیص اساتید و هر دانشگاه به‌صورت مجازی یا حضوری برگزار خواهد شد.

به گفته وی، امتحانات پایان ترم دانشگاه جامع علمی کاربردی استان نیز با توجه به بومی بودن دانشجویان و ارائه عملی برخی از دروس این دانشگاه مقرر شد که ضمن فراهم آوردن شرایط و اصول مصوب در پروتکل‌های بهداشتی به‌صورت حضوری برگزار شود و البته در صورت فراهم نشدن شرایط لازم، امتحانات به‌صورت غیرحضوری و مجازی برگزار شود.

رئیس دانشگاه تبریز در ادامه همچنین درباره نحوه برگزاری امتحانات پایان ترم دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه‌های استان آذربایجان‌شرقی اضافه کرد: برگزاری امتحانات پایان ترم این دانشجویان نیز بر اساس تصمیم رؤسای دانشگاه‌ها مقرر شد که بر اساس نظر و تشخیص اساتید و دانشگاه‌ها به‌صورت حضوری یا مجازی برگزار گردد.

گزارش فارس حاکی است؛ بر اساس بخشنامه معاونت آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ارزیابی دروس در نیمسال جاری می‌تواند به شیوه غیرحضوری و با بهره‌گیری از روش‌های ترکیبی ارزیابی انجام پذیرد.

همچنین وزارت علوم در این میان با صدور ابلاغیه‌ای به دانشگاه‌ها، اعلام کرده که در صورت موافقت ستاد ملی مبارزه با کرونا، برگزاری حضوری امتحانات باید در اولویت باشد؛ البته این وزارتخانه تاکید کرده در مناطقی از کشور که به تشخیص مرجع ذی‌صلاح، بیماری گسترش یافته است و منطقه یا استان در وضعیت فوق‌العاده قرار دارد، دانشگاه‌ها ناگزیر به برگزاری آزمون به روش غیرحضوری هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار